ΕΝ.Ε.ΕΓΥ-Λ (ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)

DSC_0481DSC_0440 DSC_0489 DSC_0493 DSC_0494ΕΝ.Ε.ΕΓΥ-Λ (ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)

 

Το Νοέμβριο και στα πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήριο Δεξιοτήτων» με θέμα «Συνοδοιπορώντας με ΑΜΕΑ» επισκεφτήκαμε το ειδικό γυμνάσιο και λύκειο της πόλης μας, με σκοπό να δούμε τον τρόπο λειτουργίας του και να συνομιλήσουμε με τα παιδιά. Μας υποδέχτηκαν με πολλή  χαρά μαθητές και καθηγητές στον χώρο τους, μας έδειξαν το σχολείο τους, συμμετείχαμε όλοι μαζί στις δραστηριότητες τους και περάσαμε πολύ χρόνο με τα παιδιά. Στο τέλος της επίσκεψής μας στο ειδικό σχολείο, κάναμε κάποιες ερωτήσεις σε ορισμένους μαθητές και στον υποδιευθυντή για το σχολείο και την διδασκαλία. Ο καθένας μας απάντησε με βάση την προσωπική του εμπειρία στον χώρο αυτό.

 

Ερωτήσεις προς τους μαθητές:

Πως νιώθετε εσείς σαν μαθητές που έρχεστε στο σχολείο και που ο Δήμος σας παρέχει αυτές τις δυνατότητες;

Νιώθω πολύ καλά! Μου αρέσει πολύ το σχολείο πλέον, ενώ παλιότερα δεν ήθελα να έρχομαι εδώ, τώρα όμως περνάω τέλεια. Ανυπομονώ να έρχομαι στο σχολείο, ειδικά κατά την διάρκεια των διακοπών, αφού βαριέμαι στο σπίτι.

Όταν είστε εκτός σχολείου πώς νιώθετε; Νιώθετε διαφορετικά;

Νιώθω το ίδιο με όλους τους άλλους, δεν νιώθω κάπως διαφορετικά.

Έχετε φίλους στο σχολείο;

Ναι, έχω πολλούς φίλους, που περνάμε πολύ ωραία μαζί, παίζουμε, γελάμε, μιλάμε και βοηθάμε ο ένας τον άλλο.

Τι θα ήθελες να γίνεις όταν τελειώσεις το σχολείο;

Δεν έχω αποφασίσει τι θα ήθελα να γίνω. Θέλω σίγουρα όμως να βοηθήσω την μητέρα μου με τα λεφτά.

Πώς νιώσατε με την επίσκεψή μας στο σχολείο σας;

Δεν είναι η πρώτη φορά που μας επισκέπτεται κάποιο σχολείο. Κάθε φορά νιώθω πολύ ωραία και μου αρέσει, γιατί δουλεύουμε όλοι μαζί, σας δείχνουμε το σχολείο και τις δραστηριότητές μας και συνεργαζόμαστε και βοηθάμε ο ένας τον άλλο. Πολύ ωραίο το κέρασμα και σας ευχαριστούμε! Περάσαμε πολύ ωραία!

 

Ερωτήσεις προς τον υποδιευθυντή του σχολείου:

Ποια παιδιά φοιτούν στο σχολείο;

Το σχολείο ονομάζεται ΕΝ.Ε.ΕΓΥ-Λ, είναι ένα σχολείο με παιδιά λειτουργικά και συνήθως οριακά νοητικά. Άλλες περιπτώσεις είναι βαριές δυσλεξίες και προβλήματα συμπεριφοράς.

Τι σας έκανε να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο επάγγελμα;

Αρχικά, σπούδασα φιλόλογος, έπειτα βρέθηκα τυχαία σε επαφή με ένα καθηγητή ειδικής αγωγής και μιλήσαμε για το επάγγελμα του καθηγητή αυτού. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον και έτσι μου άνοιξε τους ορίζοντες προς αυτό το επάγγελμα.

Είναι εύκολη η δουλεία σας;

Δεν μπορώ να πω αν είναι εύκολη ή δύσκολη, δεν ξέρω, μπορώ να πω μόνο πώς για να ασχοληθείς με αυτό το επάγγελμα πρέπει να το αγαπάς πολύ.

Πώς επηρεάζεται η ζωή σας δουλεύοντας σε αυτό το περιβάλλον;

Προσπαθώ να μην μεταφέρω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στο σχολείο στο σπίτι. Όμως δεν με επηρεάζει ιδιαίτερα, γιατί δεν ταυτίζομαι και λειτουργώ ως επαγγελματίας.

Είναι καλό το περιβάλλον που εργάζεστε; Σας λείπει κάτι που θα σας ήταν χρήσιμο;

Ιδανικό περιβάλλον δεν υπάρχει πουθενά. Δεν ζητάμε το ιδανικό περιβάλλον, το ιδανικό περιβάλλον προσπαθούμε να το κάνουμε εμείς οι ίδιοι.

Τι θα θέλατε να έχετε επιπλέον για ένα καλύτερο σχολείο;

Αν είχαμε την δυνατότητα αυτό που θα θέλαμε σαν σχολείο, θα ήταν μία καλύτερη υλικοτεχνική υποδομή και έναν εξοπλισμό εξειδικευμένο για τις ανάγκες των παιδιών μας.

Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί κανόνες για τους μαθητές;

Ο σημαντικότερος κανόνας είναι ένας. Σεβόμαστε τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας, δεν ασκούμε βία. Υπήρχαν και υπάρχουν ακόμα περιστατικά μπούλινγκ και ρατσιστική αντιμετώπιση απέναντι στα παιδιά με αναπηρία αλλά και στα παιδιά μεταξύ τους.

Τα παιδιά έχουν αντίληψη των δυσκολιών στην καθημερινότητά τους;

Ναι έχουν αντίληψη των δυσκολιών, παρόλο που οι περιπτώσεις δεν είναι ίδιες και ανάλογα με την δυσκολία τους αντιλαμβάνονται πιο εύκολα ή πιο δύσκολα την δυσκολία στην καθημερινότητα τους. Μία δυσκολία τους ακολουθεί σε όλη την διάρκεια της ζωής τους.

Όταν τους αρνούνται κάτι οι καθηγητές που το θέλουν, πώς αντιδράνε; Αντιδρούν άσχημα;

Το κάθε παιδί θα αντιδράσει διαφορετικά. Όμως έχει επίσης πολύ σημασία ο τρόπος άρνησης των καθηγητών απέναντί τους. Αντιδρούν όπως αντιδράτε και εσείς, είναι πολύ παρόμοιες οι αντιδράσεις τους.

Τι τρόπους και μέσα χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί κατά την διάρκεια της διδασκαλίας;

Χρησιμοποιούμε περισσότερα οπτικοακουστικά μέσα από ότι σε ένα τυπικό δημόσιο σχολείο. Επίσης δουλεύουμε περισσότερο με βιβλία που φτιάχνουμε εμείς οι ίδιοι μόνοι μας ανάλογα με τις ανάγκες κάθε παιδιού του σχολείου μας.

Τι ειδικότητες υπάρχουν στο ΕΝ.Ε.ΕΓΥ-Λ;

Υπάρχουν όλες οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στο σχολείο, δηλαδή φιλόλογος, μαθηματικός κτλ και επιπλέον έχουμε τις ειδικότητες ΕΕΠ ( Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) και ΕΒΠ (Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού).

Μπορεί κάποιο παιδί να περάσει στο πανεπιστήμιο και σε ποιες σχολές;

Ναι φυσικά και μπορούν και οι σχολές είναι πολλές, απλώς αλλάζει η διαδικασία. Κάποιοι μπορούν να περάσουν με το 5% και κάποιοι άλλοι με τις τυπικές διαδικασίες των Πανελληνίων όπως τα ΕΠΑΛ ( Επαγγελματικά Λύκεια). Πολλοί μαθητές φοβούνται, καθώς γνωρίζουν τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν στην συνέχεια στο πανεπιστήμιο.

 

Αυτή η επίσκεψη στο ειδικό σχολείο ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Μάθαμε αρκετά πράγματα για τον τρόπο ζωής και διδασκαλίας των παιδιών και αντιληφτήκαμε τον αγώνα που κάνουν τα παιδιά, οι οικογένειες αλλά και οι εκπαιδευτικοί τους, για την ένταξη τους στη σημερινή κοινωνία.

ΤΣΕΛΙΟΥ ΠΑΥΛΙΝΑ Γ4

 

DSC_0419DSC_0416DSC_0438DSC_0495

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
Περί 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 73 Άρθρα
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΥΠΕΥΘΥΝΗ : ΠΑΠΑΓΙAΝΝΟΥΛΗ ΕΥΘΑΛΙΑ ΠE02

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης