Μια από τις δημοφιλέστερες ασχολίες των παιδιών στο διαδίκτυο είναι η ενασχόλησή τους με παιχνίδια. Η δυνατότητα για επικοινωνία με παίκτες από κάθε γωνιά του πλανήτη, η αλληλεπίδραση, ο συναγωνισμός, ο μαγικός εικονικός κόσμος που διαρκώς εξελίσσεται ασκούν μεγάλη επιρροή στα παιδιά αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και κινδύνους. Οι περισσότερες μελέτες καταδεικνύουν ότι η ενασχόληση μια ώρα ανά μέρα με τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορεί να δράσει εποικοδομητικά στην ευτυχία του παιδιού και στην δημιουργία νέων πολύτιμων δεξιοτήτων. Αν αυτό το χρονικό όριο ξεπερνιέται τακτικά τα θετικά αποτελέσματα μετατρέπονται σε αρνητικά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το 2020 το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σε ένα δείγμα 13.000 μαθητών ηλικίας 10‐17 ετών σε περίπου 500 σχολεία των νομών Αττικής, Θεσσαλονίκης, Έβρου, Ιωαννίνων, Ηρακλείου και Δωδεκανήσου, με διαδικτυακά παιχνίδια ασχολείται το 67% των παιδιών δημοτικού και το 61% των παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου. Περίπου ένα στα τρία παιδιά δημοτικού και ένα στα δυο παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου παίζει με ανθρώπους που δε γνωρίζει στην πραγματική ζωή και μάλιστα συνομιλεί μαζί τους (29% παιδιά δημοτικού, 38% παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου). Περίπου ένα στα δέκα παιδιά όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων δηλώνει εθισμένο στο Online gaming και ότι διασκεδάζει περισσότερο όταν παίζει παρά όταν περνά χρόνο με τους φίλους του. Το 11% των παιδιών δημοτικού και 21% των παιδιών Γυμνασίου/Λυκείου αργεί να κοιμηθεί το βράδυ εξαιτίας της ενασχόλησής του με διαδικτυακά παιχνίδια. (https://saferinternet4kids.gr/)
Με αφορμή την 6η Φεβρουαρίου, ημέρα ασφαλούς διαδικτύου, ο μαθητής μας Αλέξανδρος Δουλγερίδης, παροτρύνει τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές του μέσα από τη ζωγραφιά του να θέσουν όρια στο online gaming. Nα ζήσουν και να παίξουν σε έναν πραγματικό και όχι εικονικό κόσμο!
.