ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ «Ηλεκτρονικό Περιοδικό»

Το σχολικό έτος 2023-24, λειτούργησε στο σχολείο μας εκπαιδευτικός όμιλος για τη δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού. Συστάθηκε ομάδα 16 μαθητών, διαφορετικών τμημάτων των Α και Β τάξεων.

Το πρόγραμμα του εκπαιδευτικού ομίλου «Ηλεκτρονικό περιοδικό» είχε ως στόχο την εκπαίδευση των μαθητών στις βασικές αρχές της δημοσιογραφίας, την ανάπτυξη δεξιοτήτων γραφής και έρευνας, την εξοικείωση με τα ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες δημοσίευσης καθώς και την ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και αισθήματος υπευθυνότητας και χρονικής διαχείρισης.

Το σχολικό περιοδικό του 9ου Γυμνασίου Περιστερίου με το όνομα «Τώρα μιλούν οι έφηβοι», είναι σε ηλεκτρονική μορφή και έχει αναρτηθεί στην πλατφόρμα schoolpress του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου [https://schoolpress.sch.gr/9gymperist/]. Το περιοδικό καλύπτει μια ευρεία γκάμα θεμάτων, από επιστημονικά άρθρα μέχρι κοινωνικά θέματα, ανταποκρινόμενο στις ποικίλες ανάγκες και ενδιαφέροντα των μαθητών. Το περιοδικό απευθύνεται στους μαθητές του σχολείου, τους γονείς τους, και το ευρύτερο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Καθ’ όλη την διάρκεια λειτουργίας του ομίλου υπήρξε ενθουσιασμός και ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη δημιουργία και τη διαχείριση του περιεχομένου, με τακτικές συναντήσεις. Η διαχείριση και ο συντονισμός του ομίλου ήταν αποτελεσματικοί, με σαφείς ρόλους και ευθύνες για κάθε μέλος. Οι μαθητές υπήρξαν συνεπείς στις συναντήσεις της ομάδας και κατανόησαν την σπουδαιότητα της ομαδικής εργασίας και της οργάνωσης.

Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις της ομάδας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν πρακτική εξάσκηση στη συγγραφή άρθρων, να εξοικειωθούν με την χρήση κατάλληλων λογισμικών για τη συλλογή πληροφοριών και την επεξεργασία των άρθρων τους. Επιπλέον, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν την σπουδαιότητα της έρευνας και της αξιολόγησης των πηγών που χρησιμοποιούν καθώς και της διασταύρωσης των πληροφοριών. Τέλος, εξοικειώθηκαν με έννοιες όπως η βιβλιογραφία και η λογοκλοπή.

Μέσα στον όμιλο δημιουργήθηκαν ομάδες με διακριτές αρμοδιότητες. Οι δημοσιογράφοι επέλεξαν τα θέματα και ανέλαβαν την έρευνα και την συγγραφή των άρθρων. Οι αρχισυντάκτες ανέλαβαν την επιμέλεια και τη διόρθωση των άρθρων. Τέλος, οι υπεύθυνοι επιμέλειας ανέλαβαν το σχεδιασμό της ηλεκτρονικής μορφής του περιοδικού και τη δημοσίευση των άρθρων. Οι εργασίες όλων των ομάδων έγιναν υπό την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητριών, της κας Κούκιου Ευαγγελίας και της κας Μουρελάτου Κωνσταντίνας.

Στα πλαίσια του ομίλου πραγματοποιηθήκαν δυο εκπαιδευτικές επισκέψεις.

  • Στο μουσείο του Εθνικού τυπογραφείου όπου οι μαθητές μπόρεσαν να δουν πρακτικά τη μετάβαση από την παραδοσιακή τυπογραφία στα ηλεκτρονικά έντυπα. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις διάφορες φάσεις εξέλιξης της τυπογραφίας και την τεχνολογική πρόοδο που έχει σημειωθεί.

  • Στην Ημερίδα Βιώσιμης Ανάπτυξης «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ» του 7ου Γυμνάσιου Ηλιούπολης, όπου οι μαθητές του ομίλου είχαν την ευκαιρία να καλύψουν δημοσιογραφικά το project της ρομποτικής ενυδρειοπονίας του σχολείου καθώς και να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις από διακεκριμένους επιστήμονες όπως της κας Ραχήλ Αβραμίδου ερευνήτριας του CERN (μέσω zoom) σχετικά με τις εφαρμογές του CERN και του κ Παναγιώτη Καψή Founder at ATC Automation Systems) σχετικά τις βασικές αρχές της ενυδρειοπονίας

Τα αποτελέσματα του προγράμματος ήταν γενικά θετικάκαι οι μαθητές έδειξαν αυξημένο ενδιαφέρον και εμπλοκή με το αντικείμενο. Οι μαθητές βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στη γραφή και την έρευνα, μαθαίνοντας να δομούν και να παρουσιάζουν πληροφορίες με σαφήνεια και ακρίβεια. Ενίσχυσαν την κριτική τους σκέψη μαθαίνοντας να αξιολογούν πηγές και να αναλύουν πληροφορίες. Τέλος ενίσχυσαν τις δεξιότητες της συνεργασίας, της επικοινωνίας και της δημιουργικότητας.

Ωστόσο, παρατηρήθηκαν και κάποιες προκλήσεις όπως η περιορισμένη τεχνική υποδομή, που δυσχέρανε σε ένα βαθμό την ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος, καθώς και η δυσκολία διαχείρισης του χρόνου σε συνδυασμό με τις άλλες σχολικές υποχρεώσεις των μαθητών.

Ο όμιλος «Ηλεκτρονικό περιοδικό» πέτυχε σε μεγάλο βαθμό τους στόχους του και με βάση τις παραπάνω παρατηρήσεις, θα μπορούσε να συνεχίσει τις δραστηριότητές του με κάποια προτεινόμενα βελτιωτικά μέτρα για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί

Μουρελάτου Κωνσταντίνα ΠΕ86

Κούκιου Ευαγγελία ΠΕ80

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης