ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗ ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

1) Πως σας λένε;

1) Σιούτα Βασιλική.

2) Είστε διορισμένη εδώ και πολλά χρόνια;

2) Είμαι διορισμένη από το 2002 αλλά δουλεύω από το 1992 στο σχολείο σαν αναπληρώτρια.

3) Το όνειρο σας για το μελλοντικό σας επάγγελμα ήταν αυτό και αν όχι ποιο ήταν;

3) Επειδή είμαι χρόνια αθλήτρια του στίβου το όνειρο μου ήτανε στην ουσία να είμαι γυμνάστρια και να είμαι προπονήτρια στο στίβο, αυτό που κάνω το απόγευμα. Το πρωί στο σχολείο προέκυψε γιατί είναι επάγγελμα και πρέπει κάπως να βιοποριστούμε και παρ” όλα αυτά προσπάθησα ακόμα κι έτσι αυτό που μου αρέσει πιο πολύ να το περάσω, δηλαδή δεν έμεινα στην τάξη να κάνω γυμναστική. Τα πρώτα χρόνια ξεκίνησα σαν προπονήτρια στο αθλητικό σχολείο που υπήρχε εδώ και ήμουνα αρκετά χρόνια, μια δεκαετία. Από το 1992 μέχρι το 2002 που διορίστηκα και μετά. αφού διορίστηκα. έμεινα κάποια χρόνια και προσπάθησα πάλι να βρω έναν τρόπο τα χόμπι να τα κάνω επάγγελμα. Για να περνάω καλά και να μπορώ να αποδίδω και καλύτερα. Δηλαδή μια δεκαετία, ήμουν στο γραφείο και έκανα τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων. Πιστεύω πως τα δούλεψα καλά μετά όμως από μια δεκαετία βαρέθηκα και έκανα χαρτιά για διευθύντρια, γιατί σαν διευθύντρια έχεις πάντα το περιθώριο να περάσεις και να κάνεις πράγματα που δεν μπορείς στην τάξη.

4) Είναι εύκολο για εσάς να είστε διευθύντρια του σχολείου μας;

4) Δεν είναι εύκολο, δηλαδή παρακολουθώ τηλεδιάσκεψη, κάνω δουλειά, έρχονται και διάφοροι από μαστόρους  μέχρι γονείς, είναι μια πολύπλοκη δουλειά. δηλαδή σαν διευθύντρια θα πρέπει να είσαι επιστάτης, θα πρέπει να ξέρεις οι συνάδελφοι σε ποια τάξη είναι, τι μάθημα κάνουν, αν χρειάζονται κάποια βοήθεια, πώς μπορείς να του στηρίξεις. Θα πρέπει να έχεις το μυαλό σου στις διαπροσωπικές του σχέσεις, πρέπει να ξέρεις αν το σχολείο τηρεί το πρόγραμμα του, θα πρέπει να κάνεις όλα τα γραφειοκρατικά που σου ζητάνε από το υπουργείο και δεν ξέρω ποια άλλα ξεχνάω.

5) Αν σας δινόταν η ευκαιρία να γίνετε για όλα τα χρόνια εργασίας σας διευθύντρια, θα συμφωνούσατε ή όχι και γιατί;

5) Όπως είπα και πριν, προσπαθώ να περνάω καλά στην δουλειά μου, με την έννοια να κάνω πράγματα που μου αρέσουν και με ενδιαφέρουν, γιατί νομίζω πως με αυτόν τον τρόπο θα είμαστε πιο αποδοτικοί και θα περνάμε καλύτερα δηλαδή άμα κάνεις κάτι που δεν σε ενδιαφέρει ή που το θεωρείς αγγαρεία ή που το θεωρείς απλώς υποχρέωση, δεν θα το κάνεις καλά, άρα προσπαθώ να βρίσκω πάντα πράγματα που μου αρέσουν. Δηλαδή εμένα δέκα χρόνια ως προπονήτρια στα αθλητικά σχολεία που είναι αυτό κυρίως που μου αρέσει, όταν αυτό έπαψε  να υπάρχει ,δηλαδή καταργήθηκαν τα αθλητικά  σχολεία,  είχα δύο επιλογές ή να πάω στην τάξη να κάνω την γυμναστική του σχολείου που αυτό εμένα δεν με ικανοποιεί, μου φαίνεται λίγο ή έπρεπε να βρω κάτι άλλο. Βρήκα τα προγράμματα που είναι χόμπυ μου να κάνω προγράμματα διάφορα και μετά από μια δεκαετία που θεωρούσα πως δεν είχα να δώσω κάτι άλλο, έκανα τα χαρτιά για διευθύντρια , γιατί σαν διευθύντρια παρόλο που έχεις να κάνεις τόσα πολλά, μπορείς να περάσεις πράγματα και σε εσάς και στους εκπαιδευτικούς και αυτό προσπαθώ.

6) Λένε πως η εξουσία έχει την τάση να διαφθείρει. Νιώσατε εσείς αυτό το διάστημα ότι λόγω της θέσης σας, βγήκαν στοιχεία του χαρακτήρα σας που δεν σας άρεσαν:

6) Εγώ νομίζω πως οι διευθυντικές θέσεις σου βγάζουν στην επιφάνεια τον χαρακτήρα σου όποιος και να είναι αυτός, είτε είναι καλός είτε κακός, σου τονίζουν τα χαρακτηριστικά δηλαδή. Εγώ δεν ένιωσα ότι εκμεταλλεύομαι την εξουσία με τρόπο να δημιουργήσω πρόβλημα σε κάποιον ηθελημένα.

7) Πως πιστεύετε ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται οι βίαιες και υβριστικές συμπεριφορές μαθητών;

7) Υβριστικές και βίαιες συμπεριφορές των μαθητών, είτε προς μαθητή είτε προς καθηγητή, για μένα θα πρέπει να τιμωρούνται κάθετα δηλαδή ο κάθε καθηγητής θα πρέπει υποχρεωτικά να το αναφέρει και σε μένα και στον σύλλογο και μετά περνάμε στην επόμενη φάση που σημαίνει τιμωρία για να καταλάβουν πως η συμπεριφορά των μαθητών και κατά επέκταση και η δικιά μας μπαίνει μέσα σε κάποιους κανόνες δεν μπορεί να κάνει ο καθένας ό,τι θέλει και να θίγει όποιον θέλει.

8) Από που αντλείτε δύναμη για να ανταπεξέλθετε στις πολλές υποχρεώσεις και απαιτήσεις της θέσης σας;

8) Είναι θέμα χαρακτήρα και μου αρέσει να κάνω πολλά πράγματα και δεν είναι ότι αντλώ από κάπου απλά υπάρχει αυτή η διάθεση και προσπαθώ να τα βγάλω πέρα.

9) Ποιες ικανότητες και αρετές πρέπει να διαθέτει ένας διευθυντής σχολείου κατά την γνώμη σας;

9) Καταρχήν να μπορεί να διαχειριστεί διαπροσωπικές σχέσεις  όχι μόνο τις δικές του αλλά και των άλλων που είναι γύρω του είτε είναι καθηγητές είτε είναι προσωπικό του σχολείου όπως  υπαλλήλους που ασχολούνται με την καθαριότητα του σχολείου, με το κυλικείο, με την φύλαξη του σχολείου, δηλαδή πρέπει όλα αυτά να μπορείς να τα διαχειριστείς. Θα πρέπει να είσαι πάντα σε εγρήγορση για να μπορείς να έχεις εποπτεία όλο το άλλο σχολείο πως λειτουργεί, τι λειτουργεί, γιατί μπορεί ας πούμε, να υπάρχει ένα τμήμα έξω, θα πρέπει να το προλάβεις για να συμμαζευτεί το πρόβλημα πριν δημιουργηθεί. Σίγουρα θα πρέπει να έχεις πρακτικό μυαλό γιατί όταν υπάρχει ένα πρόβλημα, μια φθορά στο σχολείο πρέπει να γίνει εκείνη την ώρα, δηλαδή δεν μπορώ να αφήσω μια χαλασμένη πόρτα.

Σας ευχαριστούμε!

Και εγώ σας ευχαριστώ!!

Την συνέντευξη πήραν οι μαθήτριες Χριστοπούλου Θεώνη και Κυριακή Φύκα

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης