Σημαντική διάκριση και τιμή αποτελεί για το σχολείο μας, το Αριστοτέλειο Εκπαιδευτήριο Σερρών, η έγκριση και η πραγματοποίηση τριών ευρωπαϊκών προγραμμάτων ERASMUS+, τους μήνες Σεπτέμβριο-Οκτώβριο 2022. Τα προγράμματα αυτά αφορούν συμπράξεις σχολικών μονάδων και ανταλλαγή καλών πρακτικών ανάμεσα σε μαθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι εμπειρίες που αποκομίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, ερχόμενοι σε επαφή και συνεργασία με μαθητές και καθηγητές άλλων χωρών, είναι ανεκτίμητες.
Οι εκπαιδευτικές ανάγκες της σύγχρονης εποχής, αποτέλεσμα των γοργών ρυθμών του μεταβαλλόμενου κόσμου μας, επιβάλλουν την υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων και πρακτικών για ένα σχολείο νέο, ελκυστικό και αποδοτικό για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του.
Με τη συμμετοχή τους σε αυτά οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις μεθόδους διδασκαλίας, καθώς ενημερώνονται για τις επιστημονικές εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης και λαμβάνουν επιμορφωτική υποστήριξη.
Οι μαθητές, εξάλλου, έρχονται σε επαφή με τον πολιτισμό άλλων ευρωπαϊκών λαών, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και αποκτούν νέες εμπειρίες από το ευρωπαϊκό περιβάλλον. Τα θετικά που αποκομίζουν μπορούν να συνοψιστούν στα εξής: βελτίωση και εμπέδωση γνώσεων ξένων γλωσσών, δημιουργία νέων δεσμών φιλίας, εξοικείωση με την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής της χώρας υποδοχής.
Με τον τρόπο αυτό, το σχολείο εκσυγχρονίζεται, προσφέροντας εμπειρίες μοναδικές σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτική κοινότητας.
Υιοθετώντας τις αρχές αυτές το Αριστοτέλειο Εκπαιδευτήριο συμμετείχε σε τρία προγράμματα κινητικότητας μαθητών στην Ιταλία, τη Ρουμανία και την Πολωνία.
Erasmus Plus project KA226 “Seize the Digital Time”
2020-1-RO01-KA226-SCH-095618
Αποστολή Ιταλία. Ο στόχος επετεύχθη! 6 σχολεία από Ρουμανία, Τουρκία, Ιταλία, Τσεχία και Ελλάδα ένωσαν τις δυνάμεις τους με σκοπό να ενισχύσουν τα κίνητρα αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων μάθησης και εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Με κύριο μέλημα μας την συνεχή βελτίωση της ψηφιακής μας τάξης, κρατάμε από τη φιλόξενη γείτονα χώρα μια πληθώρα ψηφιακών εργαλείων που απλόχερα μοιράστηκαν μαζί μας. *Εργαλεία* μερικά από τα καινοτόμα και ποιοτικά Web2.0 tools για τον σχεδιασμό online μαθημάτων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Grazie Lecce!
Let’s STEM up our Education
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η συμμετοχή των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα του Erasmus+ με τον παραπάνω τίτλο, που πραγματοποιήθηκε το διάστημα από τις 26 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 30 του ίδιου μήνα (διάρκεια 5 ημερών) στην πόλη Βουκουρέστι της Ρουμανίας.
Οι μαθητές και μαθήτριές μας, μαζί με τους άλλους μαθητές των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα (Ρουμανία, Σλοβενία, Πολωνία, Ιταλία και Τουρκία) παρακολούθησαν στο σχολείο φιλοξενίας (Scoala Gimnaziala Nr279) μαθήματα προγραμματισμού πάνω στον αλγόριθμο ταξινόμησης «Τurtle with python» που εμπλούτισαν τις γνώσεις τους πάνω στην πληροφορική.
Στο πλαίσιο της φιλοξενίας οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, με τις συνοδούς καθηγήτριές τους, είχαν την ευκαιρία την πρώτη ημέρα να μεταβούν στο ιστορικό κέντρο του Βουκουρεστίου, όπου επισκέφτηκαν την Εθνική Τράπεζα της Ρουμανίας (National Bank of Romania). Ακολούθησε την επομένη ξενάγηση στο AFI Palace Cotroceni, ενώ την τρίτη ημέρα επισκέφτηκαν το περίφημο Bran Castle και τη γραφική πόλη Brasov. Κατά την τέταρτη μέρα της παραμονής τους μετέβησαν στο Village Museum, όπου και περιηγήθηκαν στον ανοιχτό υπαίθριο χώρο που φιλοξενεί οικήματα της παραδοσιακής ζωής της Ρουμανίας στο χωριό. Η τελευταία ημέρα έκλεισε με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο: οι μαθητές επισκέφτηκαν την ιδιωτική συλλογή αυτοκινήτων Tiriac Collection, με τα πιο διάσημα εμπορικά σήματα αυτοκινήτων όλων των ετών.
Το πρόγραμμα υπήρξε κατά κοινή ομολογία ιδιαίτερα επιτυχημένο, γιατί έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να συναναστραφούν, να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν σκέψεις με συμμαθητές και συμμαθήτριές τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Διαπίστωσαν τα κοινά σημεία αναφοράς τους και κατανόησαν στην πράξη την έννοια της κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής παράδοσης που ενώνει σε μια «οικογένεια» τους λαούς της Ευρώπης. Ήταν μια σημαντική εμπειρία, γιατί γέννησε τη βούληση για συμμετοχή και σε άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα, ενώ πυροδότησε και την επιθυμία οι μαθητές να ταξιδέψουν, να σπουδάσουν και να εργαστούν, αν το επιθυμούν στο μέλλον, σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης.
Ταξίδι με «όχημα» την Επιστήμη!
Με αυτόν τον ιδιότυπο αλλά συναρπαστικό τίτλο, του προγράμματος Erasmus+, Journey through science, το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτικό ταξίδι, ανταλλαγής μαθητών στην πόλη Cracow της Πολωνίας, το διάστημα από 3 έως 7 Οκτωβρίου 2022.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μαζί με τους άλλους μαθητές των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα (Πολωνία, Τσεχία και Τουρκία) παρακολούθησαν στο σχολείο φιλοξενίας (XV Liceum Ogolnoksztalcace) μαθήματα πληροφορικής (Code Education, Publisher), διευρύνοντας έτσι τις γνώσεις τους στον συγκεκριμένο κλάδο. Επιπλέον, παρακολούθησαν τις βασικές αρχές του 3D Printer, εκτυπώνοντας και δικά τους δημιουργήματα. Μια από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, αφορούσε την επαφή των μαθητών στο θεματικό πάρκο Experimental Garden, όπου πειραματίστηκαν με έννοιες της φυσικής, της χημείας, της οπτικής, της ακουστικής, συμμετέχοντας οι ίδιοι σε προσομοιωτικά μηχανήματα.
Ιδιαίτερα πλούσιο και ενδιαφέρον υπήρξε και το πρόγραμμα ξενάγησης σε τουριστικά και ιστορικά αξιοθέατα της πόλης. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας επισκέφτηκαν τα εντυπωσιακά για την αρχιτεκτονική και τον πλούτο τους Βασιλικά Ανάκτορα (Wawel Hill), τη σπηλιά του Δράκου (γοητευτικός μύθος της Κρακοβίας), την παλιά εβραϊκή συνοικία (Jewish Quarter Kazimierz), το τεχνητό βουνό Kosciuszko, αφιερωμένο στον ομώνυμο εθνικό ήρωα, και απόλαυσαν μια σύντομη κρουαζιέρα στα νερά του ποταμού Βιστούλα. Χαλαρωτικές οι βόλτες στην πανέμορφη πλατεία του ιστορικού κέντρου της πόλης, όπου δέσποζε η ονομαστή Εκκλησία της Θεοτόκου με τους άνισους πύργους. Συγκλονιστική, τέλος, υπήρξε η επίσκεψη στο μουσείο του Auschwitz, όπου οι μαθητές συνειδητοποίησαν την φρίκη του πολέμου και την αξία της ειρήνης.
«Το ταξίδι με όχημα την Επιστήμη» ολοκληρώθηκε με επιτυχία, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν κάποιες από τις βασικές αρχές της επιστημονικής γνώσης και να συνειδητοποιήσουν την αξία τους για την πρόοδο του ανθρώπινου πολιτισμού. Εκτός αυτού, ήρθαν σε επαφή και συνεργασία με τους μαθητές των άλλων χωρών του προγράμματος, στοιχείο σημαντικό για την καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων τους, την ανάπτυξη της έννοιας της συλλογικότητας και την διαπίστωση των κοινών στοιχείων που συνδέουν τους λαούς.