Εκπαιδευτική εκδρομή του ΓΕΕΛ-Γ/ΣΙΟΥ Ξάνθης στην Αθήνα

ακροπολη

 

Από τις 8 έως τις 11 Φεβρουαρίου, 48 μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας συνοδευόμενοι από 3 καθηγητές  συμμετείχαν στην εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα. Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δύο πολιτιστικών προγραμμάτων που πραγματοποιούνται τη φετινή χρονιά («Τα όπλα και οι τακτικές μάχης στην Αρχαία Ελλάδα» και «η γεωγραφική θέση ενός τόπου ως βασικός παράγοντας ανάδειξής του σε στρατηγικής σημασίας»)

ακροπολη

Ο βασικός στόχος της εκδρομής ήταν η επίσκεψη και ξενάγηση των μαθητών  σε ιστορικά μνημεία της Αθήνας και της υπόλοιπης Ελλάδας, καθώς και η γνωριμία τους με τα στρατιωτικά επαγγέλματα.

Η εκδρομή ξεκίνησε με την επίσκεψη των μαθητών στον ιστορικό χώρο των Θερμοπυλών, όπου διαβάστηκε σχετική εργασία μαθητή για τα ιστορικά γεγονότα και εψάλη ο Εθνικός Ύμνος από τους μαθητές. Στη συνέχεια, οι μαθητές επισκέφτηκαν το Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών, όπου παρακολούθησαν τρισδιάστατη στερεοσκοπική ταινία (3D) για τη μάχη των Θερμοπυλών (ιστορικά στοιχεία, πολεμικός εξοπλισμός των δύο στρατών, διάβαση της Ανοπαίας ατραπού και έκβαση της μάχης).

20200208_13333820200208_132924_HDR

 

 

 

Η μέρα έκλεισε με μια πρώτη γνωριμία με  το ιστορικό κέντρο της Αθήνας στο οποίο ξεναγήθηκαν με την επιβίβασή τους στο τρενάκι της πόλης.

τρενακι

 

 

Την Κυριακή το πρωί οι μαθητές εκκλησιάστηκαν στον Ιερό Ναό Αναστάσεως του Χριστού στα Σπάτα, όπου συμμετείχαν στη θεία λειτουργία ψάλλοντας με τη βυζαντινή χορωδία του σχολείου. Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να προβληματιστούν  για δύο ώρες με τον Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαο για ποικίλα επίκαιρα ζητήματα πνευματικής φύσης (όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η καύση νεκρών, με εστίαση στα ηθικά διλλήματα που προκύπτουν από αυτά).

παπας

 

 

Το μεσημέρι, οι μαθητές ξεναγήθηκαν επίσης στον ιερό βράχο της Ακρόπολης (Προπύλαια ΠροπύλαιαΝαός της Αθηνάς ΝίκηςΠαρθενώνας), το σύμβολο της Αθήνας, καθώς και στο Μουσείο της Ακρόπολης με στόχο να κατανοήσουν τον σύνδεσμο ανάμεσα στο θαυμαστό αρχαίο και  σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό.

ακροπολη μερα

 

Το απόγευμα είχαν την ευκαιρία να διασκεδάσουν και να εκπαιδευτούν σχετικά με τη γεωμετρία του χώρου και την προοπτική που δημιουργούν οπτικές και όχι μόνο απάτες επισκεπτόμενοι το μουσείο ψευδαισθήσεων.

ψευδαισθ

 

 

 

Το επόμενο πρωί οι μαθητές επισκέφτηκαν το στρατόπεδο «Ανδρέα Καλλίνκη» και συναντήθηκαν με στελέχη των ειδικών δυνάμεων καθώς και  με επίλεκτη μοίρα που εδρεύει σ’ αυτό.

 

Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν τη διεύθυνση φρεγατών και υποβρυχίων στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας, όπου συνομίλησαν με στελέχη της για τις ιδιαιτερότητες του στρατιωτικού επαγγέλματος, ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία να ζήσουν τη μοναδική εμπειρία να επιβιβαστούν στη φρεγάτα «Κουντουριώτης» και στο υποβρύχιο  «Τρίτων».

πλοιο

 

 

Το ίδιο μεσημέρι, οι μαθητές επισκέφτηκαν τη Μονάδα Υποβρύχιων Καταστροφών στο Σχιστό, όπου, αφού ενημερώθηκαν σχετικά, παρακολούθησαν την εκπαίδευση των υποψήφιων βατραχανθρώπων, λαμβάνοντας μάλιστα μέρος και οι ίδιοι σε κάποια από τα . Όλες οι παραπάνω δράσεις καλύφθηκαν τηλεοπτικά από την εκπομπή της ΕΡΤ «με αρετή και τόλμη»

 

 

Το βράδυ οι μαθητές πραγματοποίησαν περίπατο στα ιστορικά σοκάκια της Αθήνας και καταλήγοντας στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη στο Σύνταγμα παρακολούθησαν την αλλαγή φρουράς, ενημερώθηκαν για το συμβολισμό και την ιστορία τους και έψαλλαν τον Εθνικό Ύμνο.

Την τελευταία ημέρα, κατά την επιστροφή τους στην Ξάνθη οι μαθητές επισκέφτηκαν τη 111 πτέρυγα μάχης στη Νέα Αγχίαλο, και συγκεκριμένα την 330 πολεμική μοίρα, όπου συνομίλησαν με χειριστές πολεμικών αεροσκαφών, παρακολούθησαν πτητικές δραστηριότητες και έζησαν τη μοναδική εμπειρία ανάβασης σε σε αεροσκάφος F16 block 30.

αεροπλαναα

 

 

Ο απολογισμός της επιστροφής στο λεωφορείο κατέδειξε ότι οι μαθητές διασκέδασαν, γνώρισαν ιστορικά κομμάτια της χώρας μας τα οποία αγνοούσαν και κατανόησαν τη σημασία και τη φύση του στρατιωτικού επαγγέλματος. Επέστεψαν στην Ξάνθη γεμάτοι καινούριες εμπειρίες, ερωτηματικά (ποιος; πού; πότε; γιατί;) , θαυμασμό για τα επιτεύγματα και τις ιστορίες που κρύβονται πίσω τους και αυξημένη περιέργεια για γνωριμία με καινούρια πράγματα.

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης