Η ανακύκλωση είναι η διαδικασία που μας επιτρέπει να ξαναχρησιμοποιούμε με την ίδια ή διαφορετική μορφή τα υλικά που σε διαφορετική περίπτωση θα πετούσαμε ως «σκουπίδια». Είναι μια διαδικασία εξαιρετικά ωφέλιμη για το περιβάλλον, καθώς μέσω της ανακύκλωσης η φύση δεν μολύνεται.
Τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν είναι πολλά. Κάποια πολύ συνηθισμένα είναι το πλαστικό, το γυαλί, το χαρτί, το αλουμίνιο, τα ρούχα, το λάδι, οι μπαταρίες, οι ηλεκτρικές συσκευές ακόμη και τα τρόφιμα.
Με την ανακύκλωση πετυχαίνουμε μείωση αποβλήτων, εξοικονόμηση των φυσικών πόρων και της ενέργειας, μείωση της ρύπανσης ενώ δημιουργούνται πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Για να γίνει σωστά η ανακύκλωση πρέπει να ακολουθούνται κάποια συγκεκριμένα βήματα:
Α) Ξεχωρίζουμε τα υλικά πριν τα πετάξουμε
Β) Ξεπλένουμε τις συσκευασίες και τα δοχεία
Γ) Πετάμε κάθε υλικό στον κατάλληλο κάδο (μπλε για χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο, καφέ για βιοαπόβλητα, ειδικοί κάδοι για λάδι, μπαταρίες, ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα)
Φυσικά, είναι προτιμότερο να αγοράζουμε προϊόντα με συσκευασίες που ανακυκλώνονται.
Δυστυχώς, σε πολλές περιοχές δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι κάδοι και για αυτό δεν γίνεται σωστά η ανακύκλωση. Επίσης, συχνά δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση στους πολίτες για τους τρόπους και την χρησιμότητα της ανακύκλωσης.
Στην πόλη μας υπάρχουν μπλε κάδοι, κάδοι για ρούχα, ηλεκτρικές συσκευές και λάδι, ενώ πρόσφατα τοποθετήθηκαν και κάποιοι καφέ κάδοι για βιοαπόβλητα. Όμως, θα πρέπει ο Δήμος μας να τοποθετήσει περισσότερους μπλε και καφέ κάδους σε όλες τις γειτονιές, ώστε να μπορούν όλοι οι δημότες να συμβάλλουν στην ανακύκλωση και να μειωθούν τα σκουπίδια που πηγαίνουν για ταφή στην χωματερή.
Τον προηγούμενο μήνα, έγινε στο σχολείο μας μια σημαντική δράση ανακύκλωσης, η οποία ήταν για όλους μας μια καλή ευκαιρία για να γνωρίσουμε και να εκτιμήσουμε την σημασία της για το περιβάλλον.
