Απαραίτητες Κοινωνικές Δεξιότητες για εκπαιδευτικούς και η σημαντικότητά τους

Ήδη από την προεφηβεία ένα παιδί τυπικής ανάπτυξης θεωρείται ότι πρέπει να έχει κατακτήσει την πλειονότητα των κοινωνικών δεξιοτήτων.  Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να λειτουργήσουν ανασταλτικά σε αυτό, από την αποστέρηση κοινωνικών ερεθισμάτων μέχρι την έμφυτη συστολή στην προσωπικότητα του παιδιού. Η ενίσχυση και η διδασκαλία των κοινωνικών δεξιοτήτων είναι καίρια στοιχεία για την ομαλή ένταξη στην κοινωνία και τη διατήρηση ουσιωδών διαπροσωπικών σχέσεων με τους γύρω μας.

  • Απαραίτητες κοινωνικές δεξιότητες για εκπαιδευτικούς

Οι κοινωνικές δεξιότητες αναφέρονται σε μη τεχνικές ικανότητες που περιλαμβάνουν επικοινωνία, ηγεσία, ομαδική εργασία, αυτογνωσία, ενσυναίσθηση και συναισθηματική νοημοσύνη. Αυτές οι βασικές κοινωνικές δεξιότητες για τους εκπαιδευτικούς συχνά παραβλέπονται στα σχολεία, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία τους!

Οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος των παιδιών. Ωστόσο, συχνά δεν έχουν τις απαραίτητες κοινωνικές δεξιότητες που απαιτούνται για να εκτελέσουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους. Για να γίνετε αποτελεσματικός εκπαιδευτικός, είναι απαραίτητη η ανάπτυξη βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills) για την αποτελεσματική διαχείριση των διδακτικών προκλήσεων.

 

  • Η σημαντικότητα των κοινωνικών δεξιοτήτων για τους εκπαιδευτικούς

 

Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι σημαντικές γιατί επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς:

1)      Να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά με τους μαθητές και τους συναδέλφους τους.

2)      Τους επιτρέπουν να επικοινωνούν με τους γονείς και άλλα ενδιαφερόμενα μέλη ξεκάθαρα και αποτελεσματικά.

3)      Αυτές οι δεξιότητες βοηθούν στη οικοδόμηση σχέσεων και στην ανάπτυξη εμπιστοσύνης μέσα στα σχολεία.

 

Κοινωνικές δεξιότητες (soft skills) που κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να έχει…

 

Ηγεσία

Ένας εκπαιδευτικός πρέπει να διασφαλίζει ότι έχει τον πλήρη έλεγχο των μαθητών του/της ανά πάσα στιγμή. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ικανοί να επικοινωνούν με τους γονείς και να τους ενημερώνουν για την κατεύθυνση που ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών. Τέλος, μπορούν επίσης να χρειαστεί να αναπτύξουν ηγετικές δεξιότητες για να οδηγήσουν άλλους.

Συμπόνια

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι συμπονετικοί και υπομονετικοί με τους μαθητές τους. Μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τα παιδιά να είναι παιδιά επειδή αντιμετωπίζουν συναισθήματα όπως ο θυμός, η ζήλια και η λύπη. Για να διδάξουμε τα παιδιά, πρέπει να θυμόμαστε ότι το να είσαι παιδί μπορεί επίσης να είναι δύσκολο. Οι κοινωνικές δεξιότητες για τους εκπαιδευτικούς, όπως η συμπόνια, τους βοηθούν στους αγώνες τους και διασφαλίζουν ότι ξέρουν πώς να χειρίζονται τον εαυτό τους σε κοινωνικές καταστάσεις.

 

Επικοινωνία

Οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας είναι σημαντικές για τους εκπαιδευτικούς και  απαραίτητες για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Οι αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί πρέπει να μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους γονείς και τους μαθητές. Η ικανότητά σας να ακούτε, να μιλάτε, να διαβάζετε και να γράφετε είναι το κλειδί για την επιτυχία σας ως καλός εκπαιδευτικός. Οι αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί ασκούν επίσης εποικοδομητική κριτική, ώστε οι μαθητές να μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους.

 

Διαχείριση άγχους

Η διδασκαλία είναι ένα επάγγελμα που φέρνει ευτυχία και ικανοποίηση, αλλά το συνοδεύει και πολύ άγχος. Η απόδοση των μαθητών σας, ο προγραμματισμός του μαθήματος, η διαχείριση της τάξης και οι κάρτες αναφοράς είναι μόνο μερικά πράγματα με τα οποία πρέπει να αντιμετωπίζει ένας εκπαιδευτικός καθημερινά. Αυτό μπορεί να κάνει τη διδασκαλία μια εξαιρετικά αγχωτική δουλειά, επομένως οι κοινωνικές δεξιότητες για τους εκπαιδευτι΄κούς είναι σημαντικές για να μάθουν πώς να αντιμετωπίζουν το άγχος. Εξάλλου, αν δεν ξέρουν πώς να χειριστούν το άγχος, δεν θα μπορούν να διδάξουν αποτελεσματικά.

Ικανότητα προσαρμογής

Η εκπαίδευση αλλάζει διαρκώς και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να παραμένουν ενήμεροι για τις τελευταίες εξελίξεις. Η ηλεκτρονική μάθηση, η τεχνολογία και οι αλλαγές στην πρακτική διδασκαλίας πρέπει να αντιμετωπιστούν.

 

Ομαδική δουλειά

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν για την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, την ανταλλαγή πόρων και τη συνεργασία στη διδασκαλία μαθημάτων. Μπορεί επίσης να συνεργαστούν με άλλους σε εξωσχολικές δραστηριότητες ή αθλήματα. Οι κοινωνικές δεξιότητες για τους εκπαιδευτικούς, επομένως, βοηθούν στην ικανότητά τους να συνεργάζονται.

 

Διαχείριση Αλλαγών

Ο μαθητής μπορεί να εισέλθει στην τάξη κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και πιθανότατα θα είναι πίσω από την υπόλοιπη τάξη όσον αφορά τις γνώσεις. Αυτός ο μαθητής θα χρειαστεί βοήθεια για να προσαρμοστεί στη νέα τάξη και να μάθει για την υπόλοιπη τάξη. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κατέχουν κοινωνικές δεξιότητες για να εξασφαλίσουν μια ομαλή μετάβαση.

 

Κοινωνική και Συναισθηματική Νοημοσύνη

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει πάντα να προσπαθούν να είναι ήρεμοι και θετικοί στην τάξη. Ωστόσο, θα πρέπει επίσης να προσπαθήσουν να καταλάβουν τι νιώθουν και πώς μπορούν να ελέγξουν αυτά τα συναισθήματα πριν αναστατωθούν πολύ.

 

Λήψη απόφασης

Τα καλά σχεδιασμένα εργαστήρια κοινωνικών δεξιοτήτων με στόχο την αποτελεσματική λήψη αποφάσεων δημιουργούν μια πιο σίγουρη προσέγγιση. Διώξτε τον φόβο και οι αποτελεσματικές αποφάσεις θα γίνουν επιλογή σας.

 

Πάνω σε αυτές τις κοινωνικές δεξιότητες που θα πρέπει να κατέχουν οι εκπαιδευτικοί δουλέψαμε ομαδικά όλοι οι εκπαιδευόμενοι του σεμιναρίου και ήρθαμε σε επαφή με τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος διαφόρων χωρών.



Λήψη αρχείου

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης