Στην παρούσα επιμόρφωση παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που έχουν επίκεντρο τον μαθητή – Student-centered classroom, με στόχο να αφομοιώσουμε, να κατακτήσουμε και να ενσωματώσουμε τις νέες πρακτικές στην σχολική αίθουσα. Ειδικότερα οι διδακτικές προσεγγίσεις που παρουσιάστηκαν είναι οι εξής:
- Μάθηση βάσει έργου
- Μάθηση μέσω μικτής και ανεστραμμένης τάξης
- Συνεργατική Μάθηση Collaborative Learning
- Προσέγγιση της σχεδιαστικής σκέψης
Χρησιμοποιήθηκαν διαδικτυακά εργαλεία που προσφέρουν διαδραστικότητα και ενδιαφέρον στους μαθητές, όπως:
- actionbound (https://en.actionbound.com ), ψηφιακά κυνήγια εξερεύνηση ενός χώρου, ενός μουσείου, μια περιοχής, δημιουργία ψηφιακού χρονοδιαγράμματος γεγονότων/ τα μέρη μιας περιοδείας
- padlet (https://el.padlet.com), πλατφόρμα ασύγχρονης μάθησης ιδανική για το μοντέλο της μικτής μάθησης & ανεστραμμένης τάξης
- mentimeter (https://www.mentimeter.com), στιγμιαία αξιολόγηση
Τέλος, συμμετείχαμε σε δραστηριότητες και βιωματικά παιχνίδια που συμβάλλουν στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών, εγείρουν την φαντασία τους, εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, και τους βοηθούν να αντιμετωπίζουν τις μαθησιακές δυσκολίες τους όπως:
- Catch the finger (while listening a story)
- Tell a story with story cubes
- Story in a different language
- Breathing for relaxation 4-7-8
- Running story / dictation
- Flying flipcharts
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαμε, 1 από Τουρκία, 1 από Ιορδανία, 1 από Λίβανο και 2 από Ελλάδα ανταλλάξαμε εμπειρίες παρουσιάζοντας το σύστημα εκπαίδευσης κάθε χώρας, εμπειρίες και καλές πρακτικές.