Εσπερινό Γυμνάσιο Μυτιλήνης με Λυκειακές Τάξεις…Εσπερινή διαφυγή

 

Βαρύς ο μανδύας του ενήλικα

γεμάτος ευθύνες, άγχος, προβλήματα

Και έρχεται η ώρα η εσπερινή

και τον πετάς από πάνω σου

βάζεις την ποδιά τη σχολική

γίνεσαι παιδί, γίνεσαι μαθητής

Και είναι ένα διάλειμμα όλο αυτό

ένα διάλειμμα χαράς, γνώσης, παιχνιδιού

είναι η εσπερινή διαφυγή

Λίτσα Γιαννάκη (μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου)

 

      Ένα απόγευμα Τετάρτης με δειλά βήματα πέρασα την πύλη του Εσπερινού Γυμνασίου στη Μυτιλήνη. Ανέβηκα τα σκαλιά και πραγματοποίησα την εγγραφή μου. Η μεγάλη μου ανησυχία ήταν αν θα μπορέσω να συνεχίσω από εκεί που σταμάτησα το σχολείο και αν θυμάμαι κάτι. Οι καθηγητές με διαβεβαίωσαν πως δεν πρέπει να ανησυχώ. Όταν ξεκίνησα τα μαθήματα αντιλήφθηκα πως αν θέλεις κάτι πολύ και είσαι αποφασισμένος, τίποτα δεν είναι δύσκολο. Με συγκέντρωση στην παράδοση, και καλές σημειώσεις την ώρα του μαθήματος, το διάβασμα γίνεται πολύ πιο εύκολο. Εκτός από αυτά, οι καθηγητές είναι πάρα πολύ καλοί, προσιτοί και βοηθούν πραγματικά όλους τους μαθητές. Το εσπερινό γυμνάσιο για εμένα είναι μία διαφυγή, μία εσπερινή διαφυγή, διαφυγή προς τη μάθηση, προς τους στόχους που έχω θέσει. Είναι οι ώρες για γνώση. Όσο καιρό παρακολουθώ τα μαθήματα δεν το έχω μετανιώσει και δεν πρόκειται να αλλάξω γνώμη. Πάντα στη ζωή μου έβαζα μικρούς και εφικτούς στόχους. Πλέον σαν πρώτος στόχος μου είναι να τελειώσω το γυμνάσιο και ελπίζω οι συνθήκες της ζωής να μου επιτρέψουν να τελειώσω και το λύκειο. Τώρα πια αυτό που συμβουλεύω είναι τα παιδιά να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Και όσοι δεν τις ολοκλήρωσαν και το θέλουν πραγματικά υπάρχει η δεύτερη ευκαιρία, η φοίτηση στο εσπερινό. Ανακάλυψα, λοιπόν, πως ποτέ δεν είναι αργά για την επιτυχία.

Μαρία Βαμβάκου (μαθήτρια της Β΄ Γυμνασίου)

 

     Σχολείο μιας Δεύτερης Ευκαιρίας για όλους εμάς που δεν είχαμε την ευκαιρία ή δε θέλαμε να συνεχίσουμε το σχολείο, όταν έπρεπε. Μια εσπερινή διαφυγή για όλους τους μαθητές που δεν κατάφεραν κάποτε να τελειώσουν το σχολείο. Ένα εσπερινό σχολείο, βέβαια, δεν είναι μόνο μία διαφυγή από τα καθημερινά προβλήματα και τη ρουτίνα, αλλά και ένα ταξίδι μάθησης, γνώσεων έστω και αργά. Όσο αργά και  αν είναι μετά τη καθημερινή ρουτίνα της δουλειάς, τρέχω να προλάβω να μπω και εγώ σ’ αυτό το τρένο της μάθησης. Νιώθω ότι κάνω κάτι πολύ σημαντικό για εμένα στα 54 πλέον χρόνια μου. Με κάνει να νιώθω νεότερη, πιο αισιόδοξη και με μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση. Τέλος, θα έλεγα ότι το σχολείο με μαθαίνει να συνεργάζομαι και να επικοινωνώ στη μικρή κοινωνία του.

     Αξίζει, λοιπόν, το κόπο να προσπαθήσουμε όλοι να γίνουμε καλύτεροι σε όλους τους τομείς της ζωής μας, στην οικογένεια, στην εργασία και γενικά στη κοινωνία που ζούμε.

Πόπη Δελόγκου (μαθήτρια της Β΄ Λυκείου)

 

     Καταρχάς, εσπερινό σχολείο για μένα είναι μια δεύτερη ευκαιρία ή ένα πτυχίο για να προχωρήσω στη ζωή μου και να επικοινωνώ στο πλαίσιο της κοινωνίας που ζω. Ανήκω στους ανθρώπους που δεν παρακολούθησαν μαθήματα σε πρωινό σχολείο λόγω αρνητικών καταστάσεων. Παρόλα αυτά, αφού ξεπέρασα τα εμπόδια που αντιμετώπισα στη ζωή μου, αποφάσισα να εγγραφώ στο βραδινό σχολείο και να ολοκληρώσω τη φοίτησή μου εκεί. Έτσι, θα μπορέσω να μάθω την ελληνική γλώσσα, να κατανοήσω καλύτερα την ελληνική κοινωνία, να ενσωματωθώ σ’ αυτήν και να γίνω χρήσιμο μέλος της.

Θα ήθελα, επίσης, να εκφράσω τις προσωπικές μου ευχαριστίες στους δασκάλους και τη διοίκηση για τις υπέροχες προσπάθειες που κατέβαλαν για να χτίσουν γέφυρες επικοινωνίας με διαφορετικές εθνικότητες από διαφορετικές χώρες και να παρουσιάσουν το εκπαιδευτικό μήνυμα με τον πιο όμορφο τρόπο που αντανακλά το μεγαλείο της κοινωνίας. Έτσι οι μαθητές που αποφοιτούν μπορούν χάρη στις προσπάθειές τους να προχωρήσουν και να χτίσουν το μέλλον τους.

Anwer Aghwan (μαθητής της Β΄ Γυμνασίου)

 

    Το εσπερινό σχολείο ήταν μια έκπληξη για μένα, γιατί δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στη χώρα μου. Θεωρώ ότι είναι υπέροχο να έχει ο κάθε άνθρωπος τη δυνατότητα να συνεχίσει την εκπαίδευση του ανεξάρτητα από την ηλικία του, την επαγγελματική ή την οικογενειακή του κατάσταση. Επίσης, είναι ένα σχολείο που παίζει και ένα σπουδαίο κοινωνικό ρόλο, καθώς βοηθάει όχι μόνο στην επαγγελματική εξέλιξή μας, αλλά και στη δημιουργία φιλικών σχέσεων, καθώς και στην ομαλή ένταξη στην τοπική κοινωνία ατόμων από διαφορετικά κράτη και κουλτούρες.

Abdelghani Beziou (μαθητής της Β΄ Λυκείου)

 

     The evening school in Mitlini means a lot to me in two ways. First: Because of the war that caused the closure of schools in my country, I lost the opportunity to complete my education and achieve a dream that I have had since childhood, to study and learn like others, so I found in school an opportunity to realize this dream. Secondly, as a refugee, I live in a community and I want to know its culture, history, heritage, value, integration within it, and positive interaction within it. I will not find a better and more appropriate place other than school to learn that, so I did not hesitate to join this school.

(Το εσπερινό σχολείο στη Μυτιλήνη σημαίνει πολλά για μένα και κυρίως τα δύο ακόλουθα. Πρώτον, λόγω του πολέμου που προκάλεσε το κλείσιμο των σχολείων στη χώρα μου, έχασα την ευκαιρία να ολοκληρώσω την εκπαίδευσή μου και να πραγματοποιήσω ένα όνειρο που είχα από παιδί, να σπουδάσω και να μάθω, όπως οι άλλοι. Τώρα στο εσπερινό σχολείο έχω τη δυνατότητα να πραγματοποιήσω αυτό το όνειρο. Δεύτερον, ως πρόσφυγας, ζω σε μια κοινωνία και θέλω να γνωρίσω τον πολιτισμό, την ιστορία, την κληρονομιά, τις αξίες της, επιδιώκω να ενσωματωθώ σ’ αυτήν και να επιτύχω τη θετική αλληλεπίδραση στα πλαίσιά της. Θεωρώ ότι δε θα βρω καλύτερο και καταλληλότερο μέρος εκτός από το σχολείο για να τα μάθω αυτά, γι’ αυτό είμαι μαθητής σ’ αυτό το σχολείο.)

Mahmoud Khrir (μαθητής της Β΄ Γυμνασίου)

 

     Μερικοί άνθρωποι δεν ήταν εφικτό να ολοκληρώσουν τη μόρφωση τους. Αυτή τη δυνατότητα τούς την προσφέρει το Εσπερινό σχολείο. Χάρη σ’ αυτό έχουν την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν, να επικοινωνήσουν και με άλλους ανθρώπους. Συνάμα, παρέχει τη δυνατότητα για πανεπιστημιακές σπουδές σ’ εκείνους που θα το επιλέξουν.

Δέσποινα Αϊβαλιώτου (μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου)

 

    Για μένα εσπερινή διαφυγή είναι ένας τρόπος απόδρασης από την δύσκολη καθημερινότητα, τους προβληματισμούς μου και τον αθλητισμό.

Ειρήνη Τσακίρη (μαθήτρια της Β΄ Λυκείου)

 

     Η επιδίωξη της εκπαίδευσης και της γνώσης είναι απωθημένο, γιατί η εκπαίδευση, και κυρίως η μόρφωση, είναι δικαίωμα και αγαθό ανεκτίμητο. Μέσω του σχολείου θα αποκτήσω περισσότερες γνώσεις και εφόδια για την προσωπική μου ολοκλήρωση και συγκρότηση και χάρη στο απολυτήριο του Εσπερινού Λυκείου θα μπορέσω να βελτιώσω την εργασιακή μου κατάσταση ή να αναζητήσω καλύτερες συνθήκες εργασίας και απολαβές. Πέρα από αυτά, κίνητρο για τη φοίτησή μου στο Εσπερινό Λύκειο αποτελεί η επιθυμία μου για την πραγματοποίηση ενός ονείρου που για διάφορους λόγους διακόπηκε στα εφηβικά μου χρόνια. Πλέον, θα μπορώ να διεκδικήσω την εισαγωγή μου σε όλα τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας, συμμετέχοντας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις ή να συνεχίσω ως απόφοιτη Λυκείου τις σπουδές μου σε σχολές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, π.χ. ΙΕΚ.

Μαρία Κάιτατζη (μαθήτρια της Α΄ Λυκείου)

 

      Ονομάζομαι Μοχάμεντ  Άλι, είμαι από το Πακιστάν, ζω πολλά χρόνια στην Ελλάδα και φοιτώ στο Εσπερινό Γυμνάσιο Μυτιλήνης με Λυκειακές Τάξεις. Το σχολείο, κατά την άποψή μου, μας βοηθάει να αποκτήσουμε εφόδια και να συνεχίζουμε τη ζωή μας. Όπως η εργασία, είναι απαραίτητη η μόρφωση, η εκπαίδευση η κοινωνικοποίηση, οι κοπάνες, να κάνω πλάκα με τους συμμαθητές μου! Το σχολείο για μένα είναι το δεύτερό μου σπίτι, είναι κάτι πολύ σημαντικό για να ζήσω και να διαμορφώσω το μέλλον μου. Δηλαδή να γίνω ένας σωστός και ευγενικός άνθρωπος στην κοινωνία και να είμαι ισότιμο μέλος της.

     Το σχολείο μας, και κυρίως οι καθηγητές, μάς βοηθάνε πάρα πολύ, καθώς μας ανοίγουν τις πύλες της γνώσης, λειτουργώντας θετικά στη ζωή μας. Έτσι θέτουμε στόχους και αγωνιζόμαστε να τους πετύχουμε, καθώς ποτέ δεν είναι αργά.

 

Άλι Μοχάμεντ (μαθητής της Γ΄ Λυκείου)

 

     Εσπερινό Γυμνάσιο Μυτιλήνης με Λυκειακές Τάξεις: Πολλά κίνητρα με ώθησαν να φοιτήσω στο σχολείο, όπως το γεγονός ότι η μόρφωση είναι δικαίωμα και αγαθό ανεκτίμητης αξίας απαραίτητο για κάθε άνθρωπο, αλλά και η επιθυμία μου να πραγματοποιήσω το όνειρό μου που κάποτε έμεινε στη μέση ∙ ένα όνειρο που με την πραγμάτωσή του θα ευνοηθώ στην υπόλοιπη ζωή μου και κυρίως στον τομέα της εργασίας.

     Βέβαια, σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση παίζουν οι εκπαιδευτικοί, και στην περίπτωση του εσπερινού σχολείου αξίζει να τονίσω ότι οι καθηγητές είναι αξιόλογοι και έμπειροι, διαθέτουν υπομονή, επιμονή, ήθος, αξιοπρέπεια, όρεξη για μεταλαμπάδευση της γνώσης στους μαθητές και για βιωματικές δράσεις. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σ’ όλους.

Ελένη Καραγιάννη (μαθήτρια της Α΄ Λυκείου)

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης