Ο ΒΟΤΑΝΟΚΗΠΟΣ ΜΑΣ

Μαθητές και εκπαιδευτικοί αποφασίσαμε μια κοινή δράση στον αύλειο χώρο του σχολείου μας. Η δράση εκτός των άλλων δραστηριοτήτων, περιλάμβανε την προετοιμασία – οριοθέτηση του χώρου το σκάψιμο και το φύτεμα διαφόρων αρωματικών φυτών και βοτάνων. Αφού πρώτα ψάξαμε, ρωτήσαμε, διαβάσαμε και ενημερωθήκαμε, μετά στρωθήκαμε για τα καλά στη δουλειά. Φτιάξαμε γλάστρες από ανακυκλώσιμα υλικά φυτέψαμε λουλούδια όπως μαργαρίτες βιολέτες οινοθήρες χρυσάνθεμα κ. α και βότανα  όπως βασιλικό, ρίγανη, θυμάρι, δεντρολίβανο, λεβάντα, δίκταμο κ.α.

Εσείς γνωρίζατε ότι:

•             Οι στρατιώτες  κατά την αρχαιότητα, μετά από μάχες που διεξάγονταν την περίοδο που ήταν ανθισμένη η μαργαρίτα, τοποθετούσαν τα άνθη της πάνω στις πληγές τους για να επουλωθούν. Στην αρχαία Ρώμη οι χειρούργοι, που συνόδευαν τις ρωμαϊκές λεγεώνες στη μάχη, διέταζαν τους σκλάβους τους να συλλέγουν σακιά με μαργαρίτες για να παίρνουν τον χυμό τους. Το χυμό τον μετέφεραν σε ασκούς για να το χρησιμοποιούν στη συνέχεια μουσκεύοντας τους επιδέσμους με τους οποίους έδεναν  τα τραύματα που είχαν προκληθεί από τα ξίφη και τις λόγχες.

•             Το θυμάρι για τους Ρωμαίους ήταν φάρμακο για τη μελαγχολία, ενώ για τους Έλληνες ήταν το κύριο απολυμαντικό και σύμβολο θάρρους.

•             Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι το δεντρολίβανο είναι τονωτικό του εγκεφάλου. Οι νεαροί σπουδαστές συνήθιζαν να φορούν γιρλάντες από δεντρολίβανο στον λαιμό τους ή  να πλέκουν κλαδιά στα μαλλιά τους όταν είχαν εξετάσεις για να διεγείρουν τη μνήμη τους.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης