Erasmus+ …Σταχυολογήματα

121

Οι μαθητές που μετακινήθηκαν στην Λεμεσό της Κύπρου με το πρόγραμμα Erasmus+ κατέθεσαν τις πρωτόγνωρες εμπειρίες τους στη συντακτική ομάδα της «Δικής μας Φωνής».

ΣΟΡΟΒΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ- μαθητής της Γ΄ τάξης της ειδικότητας «Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών» :

«Ζήσαμε σε μια διαφορετική κουλτούρα ζωής την οποία δεν την είχαμε ξαναδεί. Ήταν περίεργα όλα γιατί ήταν ανάποδα-διαφορετικά από την Ελλάδα. Στη δουλειά ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία. Υπήρχε πειθαρχία. Πολύ φιλόξενοι οι Κύπριοι. Κατάλαβα στην πράξη τη σημασία του μαθήματος «Λογιστικές Εφαρμογές» (εκπαίδευση στην καταχώριση τιμολογίων στο Excel). Ωραία εμπειρία να πετάς με το αεροπλάνο. Έμαθα τη διαδικασία για να ξαναπετάξω. Το έχω σα μια σκέψη να εργαστώ στην Κύπρο. Το Erasmus πιστεύω θα με βοηθήσει να βρω εύκολα δουλειά μετά την αποφοίτησή μου. Τελικά, ήταν σωστή η επιλογή μου να πάω σε ΕΠΑ.Λ.».

ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ- μαθητής της Γ΄ τάξης της ειδικότητας «Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών» :
«Μου έκανε εντύπωση ότι δεν μιλούσαν ελληνικά αλλά αγγλικά, καθώς και οι πινακίδες στα αυτοκίνητα ήταν στα αγγλικά. Ήμασταν σε μια ξένη χώρα. Στη Λεμεσό μου έκαναν εντύπωση οι ουρανοξύστες. Στη δουλειά υπήρχε αφοσίωση. Δεν υπήρχαν δικαιολογίες: «δεν μπορώ να το κάνω», «δεν προλαβαίνω», «θα έρθω σε δέκα λεπτά», «να φύγω τώρα;»- ήταν τυπικοί στα πάντα και πολύ εργατικοί- ευγενικότητα από όλους».

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΛΑΜΠΡΟΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ- μαθήτρια της Γ΄ τάξης της ειδικότητας «Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών» :
«Το Erasmus με άλλαξε. Γύρισα διαφορετική, πιο δραστήρια, με άλλο νου για μάθηση και για να βγω πιο ισχυρή στην αγορά εργασίας μετά το σχολείο. Με εντυπωσίασε όλη η Κύπρος. Πιο πολύ ο τρόπος επικοινωνίας, η κυπριακή διάλεκτος, αλλά και ότι σταματούν απότομα τα αυτοκίνητα να περάσουν οι πεζοί- κάτι που δεν γίνεται στην Ελλάδα. Υπάρχουν πάρκα αναψυχής, υπαίθρια γυμναστήρια, ποδηλατόδρομοι, πολλά αξιοθέατα, αλλά και πολλές θέσεις εργασίας».
ΜΠΑΚΟΔΗΜΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ- μαθήτρια της Γ΄ τάξης Λυκείου, της ειδικότητας «Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών» :
«Ωραία ήταν! Θα ήθελα να ξαναπάω. Οι εργοδότες στην επιχείρηση που έκανα πρακτική μου συμπεριφέρθηκαν καλά. Αν μου δινόταν η ευκαιρία θα ξαναπήγαινα για δουλειά μόνιμα. Πολύ όμορφη η Λάρνακα και η Λεμεσός. Λυπήθηκα που ήταν χωρισμένη η Λευκωσία στη μέση».
ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ -μαθήτρια της Β΄ τάξης Λυκείου του τομέα «Οικονομίας και Διοίκησης» :
«Μια χαρά ήταν το πρόγραμμα. Στη δουλειά όλα ήταν καλά με την κα Ντία και τον κο Κωνσταντίνο. Έμαθα να χειρίζομαι καλύτερα το Excel και να συνεργάζομαι με άλλους. Φοβόμουν λίγο στο αεροπλάνο- όχι όμως στην επιστροφή. Λευκωσία: δεν έχω ξαναδεί μία πόλη και μάλιστα πρωτεύουσα να είναι χωρισμένη στα δύο».
ΜΠΑΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ- μαθητής της Γ΄ τάξης Λυκείου, ειδικότητας «Τεχνικός Εγκαταστάσεων, Ψύξης, Αερισμού και κλιματισμού»:
Αποκτήσαμε μια καινούργια εμπειρία, την οποία εδώ στον τόπο μας δεν μπορούσαμε να βρούμε. Στα συνεργεία που δουλεύαμε υπήρχε σειρά. Οι τεχνίτες μας συμπεριφέρονταν ωραία και με σεβασμό. Γενικά η Κύπρος ήταν πολύ ωραία. Η κάθε πόλη έχει τη δικά της ιστορία. Στη Λευκωσία ήταν συγκινητικά: τα κατεχόμενα και τα φυλακισμένα μνήματα. Στο αεροπλάνο δεν είχα ξαναμπεί: ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Αν έμενα ένα μήνα συνολικά στην Κύπρο– εκτός του προγράμματος και λόγω των καλών συνθηκών εργασίας- δεν θα ήθελα να ξαναγυρίσω στην Ελλάδα, αρκεί να δούλευα.
ΚΟΡΙΛΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – μαθητής της Γ΄ τάξης Λυκείου, ειδικότητας «Τεχνικός Εγκαταστάσεων, Ψύξης, Αερισμού και κλιματισμού»:
Αρχικά περίμενα το πρόγραμμα Εrasmus να είναι σαν μια πενθήμερη εκδρομή. Αυτό δεν έγινε επειδή δουλεύαμε σε πραγματικό περιβάλλον και μας έδωσε ικανοποίηση. Μάθαμε να δουλεύουμε σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα και σε άλλες συνθήκες. Κάθε Σάββατο είχαμε πολιτιστικές επισκέψεις στις πόλεις της Κύπρου, σε μουσεία και σε αξιοθέατα και έτσι πήραμε μία γεύση από τον πολιτισμό της Κύπρου. Με στενοχώρησε ιδιαίτερα στη Λευκωσία που είδα την τούρκικη σημαία σε κυπριακή γη. Σε μια συνομιλία μου με Κύπριο πολίτη του είπα ότι είμαστε από την Ελλάδα και μου απάντησε: «και εμείς Έλληνες είμαστε». Τώρα που γύρισα στο σχολείο δεν μπορώ να συνηθίσω στο κλίμα επειδή εκεί το πρωί δούλευα σε πραγματικές συνθήκες εργασίας».
ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ- μαθήτρια της Γ΄ τάξης Λυκείου, ειδικότητας «Τεχνικός Εγκαταστάσεων, Ψύξης, Αερισμού και κλιματισμού»:
«Το πρόγραμμα δεν το περίμενα έτσι εξ αρχής. Νόμιζα ότι θα ήταν σαν μια εκδρομή με το σχολείο. Κάθε μέρα πήγαινα στη δουλειά στο συνεργείο. Μου έφυγε ο φόβος να μπω στο όλο κλίμα, να δουλεύεις δηλαδή κάτω από ένα αυτοκίνητο και να έχεις λάδια στα χέρια. Στο τέλος στενοχωρήθηκα όταν ήρθε η ώρα αναχώρησης για την Ελλάδα. Δεν θα ξεχάσω ότι τα αφεντικά με αποχαιρέτησαν με δύο ματσάκια λουλούδια και ένα δακτυλίδι που μου έφτιαξαν στον τόρνο. Σκέφτομαι πολύ σοβαρά να πάω για δουλειά στην Κύπρο και συγκεκριμένα στη Λεμεσό».
ΜΥΖΗΘΡΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ- μαθητής της Γ΄ τάξης Λυκείου, ειδικότητας «Τεχνικός Εγκαταστάσεων, Ψύξης, Αερισμού και κλιματισμού»:
«Mε εντυπωσίασε η καλοσύνη των ανθρώπων και η ευγένειά τους. Στο συνεργείο μας καλοδέχτηκαν και κάθε μέρα μας έδειχναν διαφορετικά πράγματα. Το αεροπλάνο ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία- δεν είχαμε ξαναμπεί. Το πρόγραμμα ήταν καλά δομημένο. Η εμπειρία αυτή ήταν καθοριστική , εργασιακά, για το μέλλον μου. Το προτείνω ανεπιφύλακτα στους συμμαθητές μου να το κάνουν του χρόνου στη Γερμανία».
ΛΥΜΠΕΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ- μαθητής της Γ΄ τάξης Λυκείου, ειδικότητας «Τεχνικός Εγκαταστάσεων, Ψύξης, Αερισμού και κλιματισμού»:
«Συμμετείχα και εγώ σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που έγινε πρώτη φορά για το σχολείο μας. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο έμεινα άφωνος λόγω που δεν είχα ξαναμπεί σε αεροπλάνο. Εργάστηκα σε ένα πολύ αξιόλογο συνεργείο αυτοκινήτων και εκπαιδεύτηκα στα στοιχεία μηχανών, στον κλιματισμό αυτοκινήτων και στις μηχανές εσωτερικής καύσης. Mου άρεσε η Λεμεσός επειδή έχει πολλά αξιοθέατα και μια τεράστια παραλιακή ζώνη για περπάτημα. Στη Λευκωσία με στενοχώρησε η εικόνα των κατεχόμενων ορίων που σε σταματά και σου απαγορεύει να περάσεις. Αυτό το ταξίδι που έκανα ήταν μια εμπειρία ζωής, ένα ταξίδι ξεχωριστό. Ταξίδια θα κάνω κι άλλα, αλλά σαν αυτό δεν θα ξαναζήσω!».
ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ- μαθητής της Γ΄ τάξης Λυκείου, ειδικότητας «Τεχνικός Εγκαταστάσεων, Ψύξης, Αερισμού και κλιματισμού»:
«Το πρόγραμμα δεν το περίμενα έτσι εξ αρχής. Νόμιζα ότι θα ήταν σαν μια απλή εκδρομή με το σχολείο. Κάθε μέρα πήγαινα στη δουλειά στα συνεργεία. Μου έφυγε ο φόβος να μπω στο όλο κλίμα, να δουλεύεις δηλαδή κάτω από ένα αυτοκίνητο, να έχεις λάδια στα χέρια και να καθαρίζεις το χώρο στο τέλος στο τέλος της δουλειάς. Μου έφυγε ο φόβος να πετάξω με αεροπλάνο. Έμαθα την κυπριακή διάλεκτο και να τη συνηθίζω μέρα με την ημέρα».

ΦΟΥΝΤΟΥΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ- μαθητής της Β΄ τάξης Λυκείου, τομέα «Μηχανολογίας»:
«Ήταν ένα πρόγραμμα καλά οργανωμένο. Ο «παίχτης» κάθε πρωί μας περίμενε με το λεωφορείο για να μας πάει στη δουλειά. Τα συνεργεία ήταν πολύ φιλόξενα. Κάθε μέρα καθαρίζαμε το χώρο στο τέλος της εργασίας μαζί με τον εργοδότη. Μου έκαναν εντύπωση τα μέτρα ασφαλείας στο συνεργείο(φόρμες, μποτάκια). Οι πολιτιστικές εκδρομές ήταν διασκεδαστικές. Μάθαμε καινούργια πράγματα. Είδαμε όλες τις πόλεις. Στη Λευκωσία ήταν μια απογοητευτική εικόνα στα κατεχόμενα: να μην μπορείς να πας στην πατρίδα που σου ανήκει. Στη φυλακή ήταν όλοι φιλόξενοι. Παίξαμε με το ναρκόσκυλο. Θα ήθελα να πάω πάλι στη Λεμεσό και να δουλέψω μόνιμα στο συνεργείο της εκπαίδευσής μου».
4

21

121

130

777

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης