Ο Εθνικός Ύμνος στη Νοηματική

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β Γυμνασίου είχαμε τη χαρά και την τύχη να μάθουμε από τη συμμαθήτρια μας, Μαρία Μπαϊραμίδου, τον Εθνικό μας Ύμνο στη νοηματική.

Η Μαρία στην ομιλία της μίλησε αρχικά για το θέμα της κώφωσης που αντιμετωπίζει, τις δυσκολίες που κλήθηκε να ξεπεράσει και το νέο δρόμο που ανοίχτηκε μπροστά της μέσω της νοηματικής γλώσσας, την οποία έμαθε στο δημοτικό σχολείο κωφών και βαρήκοων στην Πεύκη. Στη συνέχεια μας παρουσίασε τον τρόπο που αποδίδονται καθημερινές λέξεις στη νοηματική και τέλος μας δίδαξε πώς να «λέμε» τον Εθνικό Ύμνο στη γλώσσα αυτή.

Η ιδέα της αποτύπωσης του Εθνικού Ύμνου στη νοηματική ανήκε σε εκπαιδευτικό του σχολείου κωφών Πεύκης και για τη μετάφρασή του από την ελληνική γλώσσα στη νοηματική συστάθηκε 18μελής επιτροπή με γλωσσολόγους, φιλόλογους, θεολόγους και δασκάλους νοηματικής, στην πλειονότητά τους κωφοί και οι ίδιοι.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τη συμμαθήτρια μας, Μαρία Μπαϊραμίδου, για την κατάθεση ψυχής που έκανε με την ομιλία της! Της αξίζουν πολλά συγχαρητήρια! Και αυτό γιατί με το παράδειγμα ζωής που δίνει, δείχνει σε όλους μας ότι τα πάντα στη ζωή επιτυγχάνονται και ότι δεν πρέπει να υπάρχουν στη κοινωνία μας διακρίσεις απέναντι σε άτομα με όποια ιδιαιτερότητα. Βεβαίως την ευχαριστούμε θερμά για το ταξίδι που μας χάρισε σε έναν ανεξερεύνητο για εμάς, ωστόσο θαυμαστό κόσμο, αυτόν της νοηματικής γλώσσας!

Σας παρουσιάζουμε την ομιλία της μετά την άδεια που μας παραχώρησε!

 

Γεια σας,

Είμαι η Μαρία και είμαι εκ γενετής κωφή. Διαγνωστικά με νευροαισθητήρια βαρηκοΐα αμφιτερόπλευρα, πιο απλά, με κώφωση. Έκανα χειρουργείο όταν ήμουν 17 μηνών και έβαλα κοχλιακό εμφύτευμα. Ο επεξεργαστής αντικαθιστά τη λειτουργία του αυτιού μου και έτσι ακούω.

Πήγα νηπιαγωγείο και πρώτη δημοτικού σε σχολείο ακουόντων, αλλά ήταν δύσκολο για μένα. Τα μαθήματα προχωρούσαν γρήγορα και κάποια παιδιά με πείραζαν, γιατί είμαι διαφορετική. Με τους γονείς μου επισκεφτήκαμε το δημοτικό σχολείο κωφών και βαρήκοων στην Πεύκη και αποφασίσαμε να γραφτώ εκεί την επόμενη χρονιά.

Στην αρχή δυσκολεύτηκα, επειδή δεν γνώριζα τη νοηματική, αλλά βρήκα καλούς φίλους και υπέροχους δασκάλους που με έμαθαν ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Στο σχολείο κάναμε ό,τι και οι ακούοντες, ίσως και περισσότερα.

Έχετε ακούσει για χορωδία κωφών; Εμείς είχαμε μία τέτοια χορωδία, συμμετείχαμε σε όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου μας και μάλιστα είπαμε τα κάλαντα το 2018 στον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Γνωρίσαμε κωφούς αθλητές και παραολυμπιονίκες, παίξαμε μουσική με ομάδα ηθοποιών και μουσικών από τη Γαλλία, καλωσορίσαμε κωφούς μαθητές από τις χώρες της Ευρώπης και τους ξεναγήσαμε στη χώρα μας (α ξέχασα να πω, τότε δεν κάναμε μάθημα για μία εβδομάδα.)

Είναι δύσκολο να είσαι κωφός σε μία κοινωνία που έχει φτιαχτεί για ακούοντες. Δεν υπάρχουν υπότιτλοι στα προγράμματα της τηλεόρασης, δεν υπάρχουν διερμηνείς στις υπηρεσίες. Το πιο δύσκολο όμως είναι όταν σε κοιτάζουν περίεργα, επειδή είσαι κωφός, επειδή δεν μιλάς καλά ή καθόλου. Οι κωφοί ωστόσο επικοινωνούμε σε άλλη γλώσσα, πολύ πλούσια και όμορφη, τη νοηματική. Κάθε χώρα έχει τη δική της, όπως συμβαίνει και με την προφορική γλώσσα.

Όταν ήρθε εδώ, δυσκολεύτηκα πολύ. Είχα αφήσει τους φίλους μου, όλοι φορούσαν μάσκες λόγω κορωνοϊού και έπρεπε συνεχώς να ρωτάω » τι είπες;». Οι κωφοί κάνουμε και χειλεοανάγνωση, για να καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλο. Όμως με τις μάσκες δεν μπορούσα να δω τα χείλη σας.

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που με βοηθάτε με τα μαθήματα και πού μιλάτε πιο αργά, για να σας καταλαβαίνω. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ή κανέναν άλλον κωφό ή με όποια άλλη ιδιαιτερότητα ανάπηρο. Αυτή η λέξη σημαίνει ανήμπορος και κανείς από εμάς δεν είναι. Μπορεί να μην ακούω όπως εσείς ή να μην μιλάω όπως εσείς, αλλά νιώθω, γελάω, κλαίω, θυμώνω και χαίρομαι, όπως όλοι μας.

Σας ευχαριστώ πολύ όλους!

1650301780905

 

Εικόνες από τη δραστηριότητα μας για τη νοηματική γλώσσα.

 

 

Παρακολουθήστε το βίντεο με τον Εθνικό Ύμνο στη νοηματική, όπως τον αποδίδουμε με τις κατευθύνσεις την Μαρίας.

5 Σχόλια

  1. Σας ευχαριστω πολυ που σας αρεσε το μαθημα που καναμε, αλλα ευχαριστω και την οικογενια μου που με βοηθησαν να αναπτυξω τα πραγματα που δεν μπορουσα να κανω.

Υποβολή απάντησης