Η Ζωή εν τάφω (η μυστική παπαρούνα) του Στρατή Μυριβήλη τοποθετείται στη σειρά των αντιπολεμικών βιβλίων που πήγασαν από τις οδυνηρές εμπειρίες του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου (1914-1918), ενός πολέμου που όχι μονάχα στοίχισε εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες, αλλά πρόσθεσε και μια άλλη πικρή εμπειρία, που προερχόταν από τη μακροχρόνια παραμονή των στρατιωτών στα χαρακώματα της πρώτης γραμμής.
Το παραπάνω λογοτεχνικό κείμενο αναλύθηκε μέσα στα πλαίσια της λογοτεχνίας της Β Λυκείου. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας όπως η επιλογή της αξιοποίησης των ΤΠΕ και η εφαρμογή ομαδοσυνεργατικών εργασιών. ο
Με βάση τη θεωρητική προσέγγιση, αξιοποιήθηκαν θεωρίες μάθησης που προτάσσουν την αυτενέργεια και την πρωτοβουλία στην οικοδόμηση, ανακάλυψη και κοινωνική αναδόμηση της γνώσης. Ως μεθοδολογική προσέγγιση, ακολουθήθηκε η μαθητοκεντρική μέθοδο δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη της πρωτοβουλίας του μαθητή.
Σύνδεσμος: Η μυστική παπαρούνα του Στρατή Μυριβήλη σε κόμικ του Π. Καρανάσιου
Οι μαθητές αναφέρουν χαρακτηριστικά:
«Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης εργασίας πετύχαμε την εξοικείωση τόσο τη δική μας όσο και της εκπαιδευτικού μας με βασικές γνώσεις και δεξιότητες χρήσης Η/Υ και φυσικά όλη η τάξη και η εκπαιδευτικός αναπτύξαμε δεξιότητες ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας».
Προσεγγίσαμε ένα αντιπροσωπευτικό πεζογράφημα της μεσοπολεμικής λογοτεχνίας τόσο από ιστορική όσο και από την ποιητική και αισθητική πλευρά του. Με την χρήση των ΤΠΕ (λογισμικό επεξεργασίας κειμένου, παρουσίασης, διαδίκτυο), είμασταν εμείς το επίκεντρο ασκώντας με δημιουργικό τρόπο το ρόλο του μαθητή ως αναγνώστη. Ως μαθητές μέσα από μια σειρά ερωτήσεων και δραστηριοτήτων στα φύλλα εργασίας αναλάβαμε έναν ενεργητικό ρόλο και μεταβληθήκαμε σε δυναμικούς συν -αφηγητές και συν – συγγραφείς.
Επίσης, μέσα από τη συγκεκριμένη δράση είχαμε τη δυνατότητα να αντιληφθούμε το γενικότερο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο, κατά το οποίο δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο πεζογράφημα, εξασκηθήκαμε στη δημιουργική γραφή και αναπτύξαμε κίνητρα για μελλοντική φιλαναγνωσία. Το σημαντικότερο είναι πως μάθαμε να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας μέσα από τις ομάδες που δημιουργήσαμε από την αρχή της συγκεκριμένης δράσης
Οι μαθητές της Β Λυκείου
Υπεύθυνη δράσης: Λειβαδιώτου Αναστασία – φιλόλογος