Παραπληροφόρηση- fake news

Των μαθητών της Β Λυκείου.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ένα από τα πλέον νοσηρά φαινόμενα της άρρωστης πνευματικά και ηθικά εποχής μας είναι η παραπληροφόρηση. Πρόκειται για την εσκεμμένη απόκρυψη και παραποίηση της αλήθειας, τη μετάδοση ανακριβών και ψευδών πληροφοριών.
Μια από τις αιτίες της παραπληροφόρησης είναι ο εγκλωβισμός του σύγχρονου ανθρώπου σε πολλά οικονομικά και ποικίλα προβλήματα, ο οποίος δεν έχει καιρό να διαβάσει, να μελετήσει και να ανακαλύψει αλήθειες για τον εαυτό του και τον κόσμο. Επίσης, μέσα στα στενά όρια των μεγαλουπόλεων οι σύγχρονοι άνθρωποι τρέχουν για τον επιούσιο, για την απόκτηση όλο και περισσότερων υλικών αγαθών. Η ενημέρωση γίνεται μόνο από την τηλεόραση και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά έντυπα. Οι άνθρωποι λοιπόν που ελέγχουν τα Μ.Μ.Ε. διασπείρουν ειδήσεις για το δικό τους συμφέρον και εκμεταλλεύονται τη σημερινή κατάσταση του ανθρώπου.
Οι πολιτικές επιλογές των πολιτών είναι προϊόν χειραγώγησης και βασίζονται σε λανθασμένα κριτήρια εφόσον δεν τους έχει δοθεί η ακριβής εκείνη πληροφόρηση για τις δυνατότητες και τους τρόπους λειτουργίας του κάθε πολιτικού κόμματος. Με αποτέλεσμα ο σημερινός πολίτης να εκλέγει τους αντιπροσώπους του στη βουλή με βάση την πληροφόρηση που λαμβάνει από τα Μ.Μ.Ε και η επιλογή του δεν είναι προϊόν προσωπικής έρευνας και υπεύθυνης θέσης.
fake news 2
Αναντίρρητα όλα αυτά επηρεάζουν το άτομο το οποίο χάνει την ελεύθερη σκέψη και την ικανότητα να αποφασίζει για τη ζωή του με βάση αληθινά δεδομένα. Ο άνθρωπος παρασύρεται από το φόβο, την αγωνία, τα ένστικτα και τις επιθυμίες, διότι όσοι δημιουργούν την παραπληροφόρηση διαιρούν τον κόσμο με ψευδείς ειδήσεις και δεν θέλουν σε καμία των περιπτώσεων τη σύμπνοια και την ομόνοια μεταξύ των ανθρώπων. Πόσοι άδικοι πόλεμοι δεν δικαιολογούνται μέσα από την τηλεοπτική παραπληροφόρηση μόνο και μόνο οι άνθρωποι της τηλεόρασης να εισπράττουν ποσά μεγάλα μιας και ο άνθρωπος της μεγαλούπολης θέλει αίμα και πόνο προκειμένου να γεμίσει τις άδειες στιγμές του;
Χωρίς αμφιβολία ο ρόλος του σχολείου είναι καθοριστικής σημασίας για την καταπολέμηση του επικίνδυνου αυτού φαινομένου. Πιο συγκεκριμένα το σχολείο μας έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από δράσεις για την ενημέρωση και την καταπολέμηση φαινομένων παραπληροφόρησης και διάδοσης ψευδών ειδήσεων. Στόχος όλων αυτών των δράσεων και των επιμορφώσεων ήταν να καλλιεργήσουν οι μαθητές την κριτική τους σκέψη και να αναπτύξουν κοινωνική και ανθρωπιστική συνείδηση. Το σχολείο μας προσπάθησε μέσα από αυτές τις δράσεις και τις συνεχείς επιμορφώσεις να καλλιεργήσει στους μαθητές την ενσυναίσθηση και την αγάπη στο αληθινό, στην πρόοδο και στην ανθρωπιστική αξία της αλήθειας. Εν κατακλείδι, όλοι πρέπει να βρούμε λύσεις καταπολέμησης του νοσηρού αυτού φαινομένου, το οποίο μας στερεί τη γνώση και μας οδηγεί σε ανθρωπιστική κρίση.

Οι παραπάνω θέσεις των μαθητών αναδείχθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Έκφραση- Έκθεση.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Λειβαδιώτου Αναστασία- Φιλόλογος

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης