Σύνθεση Απόψεων μαθητών του Α2, στα πλαίσια του μαθήματος «Πολιτική Παιδεία», υπό την επίβλεψη της κ. Ευρώπης Γκουλέτσα ΠΕ80 Οικονομίας.
«Η διαφήμιση προσφέρει πληροφορίες, αλλά προσπαθεί παράλληλα και να καθοδηγήσει τον καταναλωτή στην αγορά. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν σ” αυτό. Κατ” αρχάς είναι η γλώσσα που χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ. Επίσης, είναι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται το προϊόν στη διαφήμιση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κόσμος της διαφήμισης είναι εικονικός και όχι πραγματικός.»
-Χρύσα Τυλίδου
«Η διαφήμιση δείχνει έναν πιο όμορφο κόσμο και τα παρουσιάζει όλα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μας πείσει να αγοράσουμε το διαφημιζόμενο προϊόν, ακόμα κι αν πολλές φορές δεν το χρειαζόμαστε, Αφού αγοράσουμε το εν λόγω προϊόν, μπορεί να υπάρξει μετά και απογοήτευση, καθώς αλλιώς φαίνεται στη διαφήμιση και αλλιώς στην πραγματικότητα.»
-Έφη Τσολερίδου
«Η διαφήμιση προκαλεί στους ανθρώπους πολλές φορές πλασματικές ανάγκες. Με τον ήχο και την εικόνα, οι διαφημίσεις επηρεάζουν τους ανθρώπους και τους προσελκύουν, καθώς όλα αυτά φαντάζουν στον καταναλωτή πολύ χρήσιμα για να προβεί στην αγορά. Οι διαφημίσεις πολλές φορές οδηγούν τους ανθρώπους σε λάθος και άχρηστες αγορές, αφού μέσω των ΜΜΕ κάνουν διαρκώς αισθητή την παρουσία τους στα μάτια μας και στα αυτιά μας, προκειμένου να αγοράσουμε τα διαφημιζόμενα προϊόντα».
-Κατερίνα Τάνη
«Τα τελευταία χρόνια οι διαφημίσεις είναι ένας τρόπος ώστε το καταναλωτικό κοινό να ενημερώνεται συνεχώς για τις νέες εξελίξεις της αγοράς. Αυτή η πληροφόρηση τις τελευταίες δεκαετίες μετατράπηκε σε μέσο χειραγώγησης, διότι οι διαφημιστές έχουν καταφέρει με τον κατάλληλο συνδυασμό ήχου και εικόνας να προσελκύουν τους αγοραστές τους. Σημαντική επίσης είναι και η προβολή των διαφημίσεων στις κατάλληλες ώρες για το κοινό που κάθε φορά αποτελεί τον στόχο τους».
-Αναστασία Μήττα
«Ναι μεν το άτομο διαθέτει κάποιους μηχανισμούς άμυνας, αλλά με τόση (παρα)πληροφόρηση οι διαφημιστές περνούν το μήνυμα που επιθυμούν και οι καταναλωτές υποκύπτουν. Θέλει προσοχή και κρίση από τους καταναλωτές».
-Ανατολή Φωτιάδου
«Η διαφήμιση χρησιμοποιεί χρώματα, γράμματα, εικόνες και ήχους, ώστε να τραβάει το κοινό και να μένει αξέχαστη στο μυαλό του. Ας μην ξεχνάμε πως ο κάθε άνθρωπος ερμηνεύει διαφορετικά και με το δικό του τρόπο τα διαφημιστικά μηνύματα. Η διαφήμιση προσπαθεί πολλές φορές να σε πείσει πως το διαφημιζόμενο προϊόν είναι τέλειο και πως δεν μπορείς χωρίς αυτό. Θέλει όμως προσοχή, εγρήγορση και αντίσταση στο μυαλό του καταναλωτή».
-Κατερίνα Παπά