2η θέση στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Στατιστικής!

Πόσο καλά γνωρίζουμε τον κόσμο γύρω μας μέσα από τους αριθμούς;

Ο 8ος Διαγωνισμός Στατιστικής της ΕΛΣΤΑΤ έδωσε την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων και Λυκείων από όλη την Ελλάδα να εξερευνήσουν τη δύναμη της Στατιστικής, και η ομάδα του σχολείου μας άφησε το δικό της στίγμα! Ο διαγωνισμός αυτός έχει ως στόχο την εξοικείωσή τους με τις αρχές της Στατιστικής επιστήμης, τον τρόπο παραγωγής των επίσημων στατιστικών, τη χρησιμότητά τους στην καθημερινότητα και την ανάδειξη του ρόλου της Στατιστικής σε διάφορους τομείς της κοινωνίας.

Η ομάδα του σχολείου μας κατάφερε να διακριθεί αρχικά στη 2η φάση του Διαγωνισμού, ανάμεσα σε 464 ομάδες Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας, με 1265 μαθητές-μέλη από 92  Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας. Στη συνέχεια, η ομάδα μας προχώρησε στην εκπόνηση εργασίας και τελικά ξεχώρισε ανάμεσα σε 87 ομάδες Γυμνασίων, κατακτώντας τη 2η θέση! ( Μπορείτε να δείτε τους πίνακες τελικής κατάταξης καθώς και τις εργασίες των πέντε πρώτων ομάδων κάθε κατηγορίας από την επίσημη σελίδα της ΕΛΣΤΑΤ).

Η ομάδα φέρει το όνομα 3ΧSTAT και αποτελείται από τους/τις μαθητές/τριες:

Γεραλή Αθηνά τμήμα Γ1

Ξάνθης Ιωάννης τμήμα Γ1

Ραχούτης Παναγιώτης τμήμα Γ3

Κατά τη 2η φάση του διαγωνισμού, τα μέλη της ομάδας μας κλήθηκαν να μελετήσουν και να παρουσιάσουν την Χρήση Διαδικτύου για τα έτη 2002-2023, την πρόσβαση των νοικοκυριών στο Διαδίκτυο, τη Χρήση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης & Ηλεκτρονικού Εμπορίου για τα έτη 2013-2023. Για τον σκοπό αυτό, άντλησαν στοιχεία από τους στατιστικούς πίνακες που τους δόθηκαν, τα επεξεργάστηκαν με επιμέλεια και τα απεικόνισαν με κατάλληλα στατιστικά διαγράμματα, καταλήγοντας σε εμπεριστατωμένα συμπεράσματα.

Η μαθήτρια Αθηνά Γεραλή καταγράφει την εμπειρία της:

«Η συμμετοχή μου στον διαγωνισμό της ΕΛΣΤΑΤ ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Από την αρχή της προετοιμασίας μέχρι την ημέρα του διαγωνισμού εμπλούτισα πολύ τις γνώσεις μου στη στατιστική. Αρχικά έμαθα να επεξεργάζομαι σωστά τα δεδομένα και να βγάζω συμπεράσματα βασισμένα σε αυτά. Επίσης, εκπαιδεύτηκα στη σημασία της σωστής παρουσίασης των αποτελεσμάτων. Ο διαγωνισμός με βοήθησε να καταλάβω πώς συλλέγονται και επεξεργάζονται τα στατιστικά στοιχεία, αλλά και πόσο σημαντική είναι η ακρίβεια στις μετρήσεις. Επιπλέον, θα μου μείνει αξέχαστη η άψογη συνεργασία που είχα με τους συμμαθητές μου και με την καθηγήτρια μου. Ανταλλάξαμε ιδέες, συζητήσαμε διαφορετικές απόψεις και ο καθένας μας πρόσθεσε και την δικιά του πινελιά στην εργασία μας, αποδεικνύοντας το ομαδικό μας πνεύμα. Αυτή η εμπειρία με ενθάρρυνε να μελετήσω περισσότερο τη στατιστική και με βοήθησε να αναπτύξω δεξιότητες που θα μου φανούν χρήσιμες στο μέλλον. Τελευταίο αλλά και το πιο σημαντικό, ένιωσα χαρά όχι μόνο για τον προορισμό αλλά κυρίως για όλο το ταξίδι που κάναμε. Για μένα, το πιο σημαντικό δεν ήταν η διάκριση, αλλά η πορεία μέχρι εκεί, οι στιγμές που προσπαθήσαμε, που κουραστήκαμε, που γελάσαμε και που μάθαμε κάτι καινούριο. Αυτές θεωρώ πως είχαν την μεγαλύτερη αξία.»
Η εξαιρετική δουλειά της ομάδας μας αναγνωρίστηκε και επισφραγίστηκε με την τιμητική παρουσία των μελών της, της υπεύθυνης καθηγήτριας κ. Δήμητρας Σωτηροπούλου  που επέβλεψε την προσπάθεια, και του διευθυντή του σχολείου μας κ. Τσίκου Νικόλαου , στην τελετή βράβευσης στην ΕΛΣΤΑΤ τον Ιούνιο.
Συγχαρητήρια και πάλι σε όλα τα παιδιά και ευχόμαστε αυτή η διάκριση να αποτελέσει εφαλτήριο για ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες για όλη τη σχολική μας κοινότητα.

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης