Το Σάββατο 5 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε το «3ο Μαθη(μα)τικό Συμπόσιο Αττικής» στο 6ο Γυμνάσιο – 6ο ΓΕΛ Αθήνας το οποίο διοργανώθηκε από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Μαθηματικών όλων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής, υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο της ημερίδας αυτής εκπαιδευτικοί από 40 σχολεία της Αττικής με τις μαθητικές ομάδες τους παρουσίασαν δημιουργικές μαθηματικές δραστηριότητες που είχαν υλοποιηθεί στα σχολεία τους, οι οποίες περιλάμβαναν θεατρικά δρώμενα, μαθηματικά παιχνίδια, κατασκευές, γρίφους, αλγορίθμους και εφαρμογές που μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο εντός όσο και εκτός της σχολικής τάξης. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/τριες και οι γονείς τους που παρακολούθησαν την ημερίδα, είχαν την ευκαιρία για διαδραστική συμμετοχή, ανάπτυξη δεξιοτήτων και καλών πρακτικών.
Δύο μαθητικές ομάδες του σχολείου μας συμμετείχαν σε αυτή τη Γιορτή των Μαθηματικών. Η ομάδα της Α’ Γυμνασίου αποτελούμενη από τους Βερβενιώτη Μαρία (Α1), Γάκη Ειρήνη (Α1), Δημητρακοπούλου Άρτεμις (Α1), Ζήσης Παύλος-Ναπολέων (Α1), Μπενάτου Δέσποινα (Α3), Οικονόμου Μελίνα (Α3), Σαββίδη Δανάη (Α3), Σπύρου Μαρίλια, (Α3), παρουσίασαν το παιχνίδι «ΜΑΡΚΕΣ & ΚΑΡΤΕΣ». Είναι ένα παιχνίδι τύχης που παίζεται σε ομάδες και αφορά στον πολλαπλασιασμό των ακεραίων αριθμών και στον κανόνα των προσήμων που αντιστοιχεί σε αυτή τη διαδικασία.
Το μαθηματικό έργο σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος EDUCATE με σκοπό να παρέχει πολλαπλούς τρόπους ερμηνείας του κανόνα των προσήμων στον πολλαπλασιασμό των ρητών (ανάλογα με τα προφίλ μάθησης των μαθητών) και να εξηγήσει ότι (-).(-) = + και (-).(+)= -, καταργώντας την απομνημόνευση αυτών των κανόνων.
Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν τους κανόνες του παιχνιδιού, την ανατροφοδότηση από την εφαρμογή του στην τάξη και πραγματοποίησαν επίδειξη του παιχνιδιού.
Η ομάδα της Γ’ Γυμνασίου αποτελούμενη από τις Γκιζώρη Τατιάνα, Ζωγράφου Αλεξάνδρα, Ιορδανίδη Χριστίνα μαθήτριες του τμήματος Γ1 παρουσίασαν την μαθηματική ταυτότητα «κύβος του αθροίσματος» μέσω της κατασκευής και χρήσης χειραπτικών μοντέλων. Στόχοι αυτού του μαθηματικού έργου είναι η διαφοροποίηση της διδασκαλίας (πολλαπλοί τρόποι ερμηνείας των μαθηματικών ταυτοτήτων, όπως η αλγεβρική απόδειξη και η γεωμετρική ερμηνεία) και η μαθηματική πρόκληση (κατάργηση της απομνημόνευσης της ταυτότητας). Οι μαθήτριες εξήγησαν τη διαδικασία κατασκευής των στερεών, το παιχνίδι και τη σύνδεση του με τη μαθηματική ταυτότητα.
Ήταν επίσης πολύ ενδιαφέρον για τους μαθητές/μαθήτριες μας που αλληλοεπίδρασαν με τις ομάδες του Ζαννείου Πρότυπου Γυμνασίου Πειραιά και του 4ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων, ανταλλάσσοντας ιδέες και παίζοντας με τα μαθηματικά παιχνίδια τους, καθώς βρισκόμασταν στον ίδιο χώρο.
Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριές μας που θυσίασαν το πρωινό του Σαββάτου για να «κάνουν» μαθηματικά και να ακουστεί η φωνή τους.
Και όπως είπε ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σ. Δουκάκης στην κεντρική ομιλία του «3ου Μαθη(μα)τικού Συμποσίου»:
« να σκέφτεστε εκθετικά, να λειτουργείτε γεωμετρικά, να αμφισβητείτε αλγεβρικά, να παρατηρείτε στατιστικά, και να ζείτε με ενθουσιασμό… ολοκληρωτικά.»
Δείτε το video της συμμετοχής των δύο ομάδων του σχολείου μας!
Δήμητρα Σωτηροπούλου
