Συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα SaferInternet4Kids

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  SAFERINTERNET4KIDS

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας σε πληθώρα προγραμμάτων αλλά και διαγωνισμών, προ ολίγων ημερών μας ανακοινώθηκε η αναγόρευση μας ως επίσημος φορέας – υποστηρικτής του προγράμματος που διεξήχθη για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου, SaferInternet4kids, που διεξήχθη στις 7 Φεβρουαρίου  2023.

Το σχολείο και πιο συγκεκριμένα οι τρεις τάξεις του Γυμνασίου ενημερώθηκαν με το έντυπο υλικό που στάλθηκε από το πρόγραμμα SaferInternet4kids και τα παιδιά προβληματίστηκαν σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου στη σύγχρονη εποχή, τους κινδύνους που αυτό κρύβει αλλά και  τους δόθηκε αφόρμηση, ώστε να προτείνουν τρόπους ασφαλούς πλοήγησης στους ιστότοπους αναζήτησης. Η ανταπόκριση των παιδιών υπήρξε άμεση και το ενδιαφέρον τους για το πρόγραμμα τεράστιο. Με την εμψύχωση της διευθύντριας του σχολείου μας κας Ουρανίας Τσούτση αλλά και της εκπαιδευτικού κας Αντζουλέτας Αραβαντινού, η οποία και ανέλαβε την γενική επιμέλεια, οι μαθητές μπόρεσαν να αναπτύξουν με γόνιμο τρόπο τόσο τον προβληματισμό όσο και την ενσυναίσθηση που απαιτείται για να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε πρόκληση ή κίνδυνο που ελλοχεύει μέσω του διαδικτύου.

Η γενικότερη δράση για το πρόγραμμα SaferInternet4 kids ολοκληρώθηκε με την εκπόνηση κειμένων μικρής έκτασης μέσω των οποίων οι εκπρόσωποι – μαθητές κάθε τάξης προσπάθησαν να αποτυπώσουν τον προβληματισμό τους και τις γενικότερες σκέψεις τους σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Τα κείμενα συνέταξαν οι μαθήτριες και ο μαθητής:

  • Ζαμπέλη Χριστίνα, Α΄  Γυμνασίου
  • Μαρίνα -Ηώ Γαλιατσή, Διονύσιος Τσελέντης, Β΄ Γυμνασίου
  • Τζαννάτου Αφροδίτη, Γ΄ Γυμνασίου

Το Διαδίκτυο και οι κίνδυνοί του!

Η αντιφατικότητα της εποχής μας αποδεικνύεται αναμφίβολα μέσα από την τεράστια ανάπτυξη της τεχνολογίας από τη μία η εκπληκτική πρόοδος της συνέλαβε στην εξέλιξη της γνώσης και των επιστημών και από την άλλη προκάλεσε ανισορροπία ανάμεσα στο υλικοτεχνικό και ειδικό πνευματικό πολιτισμό. Ένα από τα κύρια αποτελέσματα αυτής της αντιφατικότητας είναι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο και που απειλούν κυρίως την ασφάλεια των παιδιών .

Οι κίνδυνοι που απειλούν την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο είναι όλοι ανεξαιρέτως  σημαντικοί και εξίσου επικίνδυνοι. Αρχικά, η ευκολία πρόσβασης και διαχείρισης πληροφοριών που αφορούν την ιδιωτική ζωή του ανθρώπου έρχονται σε σύγκρουση με τη διαφύλαξη της ιδιωτικότητας. Επιπροσθέτως, η κοινωνική απομόνωση και ο εγκλωβισμός του νέου σε μία εικονική πραγματικότητα  δημιουργεί κρίση των διαπροσωπικών σχέσεων  ενώ παράλληλα εμφανίζονται και νέες μορφές εγκληματικότητας   όπως  η πορνογραφία  ή η παραποίηση στοιχείων ή ακόμα και η  παρανομία  με τυχερά παιχνίδια .Η προβολή αρνητικών προτύπων μέσα από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελεί άλλο ένα τρωτό σημείο του διαδικτύου.

Σε επίπεδο επικοινωνίας θα μπορούσε να αναφερθεί πως μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απρόσωπη και υποθάλπει την υποκρισία, ενώ ταυτόχρονα προωθείται μέσα από  διαφημίσεις ο υπερκαταναλωτισμός, η  παραπληροφόρηση και  η προπαγάνδα των ιδεολογιών. Η  αξιοπιστία των πληροφοριών είναι αμφισβητήσιμη καθώς   υπάρχει το ενδεχόμενο να παρατηρηθούν οι πληροφορίες με σκοπό την χειραγώγηση των παιδιών.

 Είναι αυτονόητες λοιπόν οι αρνητικές επιπτώσεις στη γλωσσική ανάπτυξη των νέων καθώς προωθείται ο συναισθηματικός λόγος περισσότερο σε αυτή η περίπτωση. Γι” αυτό , ένα παιδί πρέπει να ξέρει τους κινδύνους και να είναι ενημερωμένο σωστά ώστε να μη διατρέχει τόσο υψηλό κίνδυνο από την έκθεσή του στο διαδίκτυο.

Συνεπώς, υπάρχουν αρκετοί τρόποι προστασίας των παιδιών από τους κινδύνους του διαδικτύου. Ένας τέτοιος τρόπος θα μπορούσε σίγουρα να είναι η  καλή γνώση των δυνατοτήτων του δικτύου ώστε το ίδιο το παιδί  να τις αξιοποιεί καλύτερα. Επιπλέον, η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας ώστε να αξιολογεί τις πληροφορίες Γ αλλά και η αισθητική καλλιέργεια ώστε να επιλεγεί τις κατάλληλες ψυχαγωγικές δυνατότητες που υπάρχει το μέσο αυτό κρίνονται απαραίτητα προσόντα για τον σημερινό νέο που εκτίθεται στη χρήση του διαδικτύου. Τέλος, τόσο η οικογένεια όσο και το σχολείο θα ήταν καλό να εμφυσήσουν στο νεαρό άτομο  τη δημοκρατική  συνείδηση, ώστε να προστατεύεται από τις απόπειρες πολιτικής εκμετάλλευσης και προπαγάνδας και να έχει τις κατάλληλες ηθικές  και ψυχικές αντιστάσεις, για να αντιμετωπίσει όλους τους πιθανούς κινδύνους!

Χριστίνα  Ζαμπέλη,  Α΄ Γυμνασίου

Ο κίνδυνος του διαδικτύου

Το διαδίκτυο στις μέρες μας έχει γίνει τρόπος ζωής για όλους τους ανθρώπους. Μέσα από αυτό μπορούμε να κοινωνικοποιηθούμε  και να ανταλλάξουμε φωτογραφίες, βίντεο και μηνύματα με γνωστούς μας καθώς και αγνώστους που έχουμε γνωρίσει στη διάρκεια της ιντερνετικής μας ‘περιπλάνησης’. Είναι γεγονός, ότι το διαδίκτυο είναι μια πλατφόρμα ενημέρωσης από την οποία μπορούμε να μάθουμε ό,τι πληροφορίες χρειαζόμαστε. Δυστυχώς, όμως, το Internet μπορεί να είναι επικίνδυνο για τα παιδιά. Τα περισσότερα παιδιά, έχουν  γνωρίσει την θετική πλευρά του διαδικτύου. Αντίθετα, υπάρχουν κάποιοι νέοι που έχουν πέσει θύματα της σκοτεινής του πλευράς. Επιπλέον, ό,τι ανεβαίνει στο διαδίκτυο παραμένει μόνιμα αναρτημένο, ακόμα και αν γίνουν προσπάθειες να διαγραφεί .

Προφανώς, η ασφαλής χρήση του διαδικτύου αφορά τους ενήλικες αλλά και τους εφήβους. Όπως φαίνεται , είναι απαραίτητο τα παιδιά να έχουν  την βοήθεια ενός μεγαλύτερου ανθρώπου όταν σερφάρουν στο Internet. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με τη χρήση του διαδικτύου και γι’ αυτό δεν μπορούν να  βοηθήσουν τους νεότερους πάντοτε και επαρκώς με τη χρήση του. Τα προβλήματα που δημιουργούνται σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σχετίζονται πολλές φορές με ψυχολογικά ή άλλα θέματα που μπορεί να έχει ο δράστης ο οποίος προσπαθεί μέσα από το διαδίκτυο να εξαπατήσει, να παραπλανήσει και γενικότερα να κάνει κακό σε ένα νεαρό άτομο.

Εν κατακλείδι, οι γονείς πρέπει να προστατεύουν τα παιδιά τους  και να είναι συνεχώς ενήμεροι και σε επαγρύπνηση σχετικά με τη χρήση αυτών των μέσων μέσα στην οικογένεια. Οφείλουν να μαθαίνουν στα παιδιά  να χρησιμοποιούν καλύτερα τις ηλεκτρονικές συσκευές που είναι χρήσιμες στην καθημερινή τους ζωή και να θέτουν κανόνες περιορισμού όσον αφορά το σερφάρισμα τους στο Internet. Η υγιής σχέση γονιού και εφήβου, η ουσιαστική επικοινωνία και ο μη παρεμβατικός και αυταρχικός τρόπος καθοδήγησης από την πλευρά των γονέων θα έχει σίγουρα θετικά αποτελέσματα ως προς την ασφαλή πλοήγηση ενός νέου παιδιού στο διαδίκτυο!

                                                                         Μαρίνα Ηώ Γαλιατσή,  Διονύσης Τσελέντης,  Β΄ Γυμνασίου

ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΕΡΦΑΡΙΣΜΑ!

Κάποτε το μέσο επικοινωνίας ήταν το γράμμα, το τηλεγράφημα και ύστερα το τηλέφωνο. Κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι με την πάροδο των χρόνων και την τεράστια και καθημερινή εξέλιξη της κοινωνίας, της τεχνολογίας και της ανάγκης ταχύτατης επικοινωνίας, οι άνθρωποι θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν από την άλλη άκρη του πλανήτη, φτιάχνοντας ένα σύστημα δικτύων μέσω δορυφόρων, έτσι ώστε να επιλύουν πολλά προβλήματα της καθημερινότητας. Έτσι λοιπόν, το σημερινό διαδίκτυο αποτελεί τον πιο διάσημο τρόπο επικοινωνίας, το οποίο έχει κερδίσει όλο τον πλανήτη και ιδιαίτερα την νεολαία, οι οποίοι συνεχώς το χρησιμοποιούν ως μέσο διασκέδασης, εργασίας, έρευνας και πολλά ακόμα. Όπως λοιπόν, ένα εργαλείο μπορεί να μας επιλύσει ορισμένες ανάγκες μας και να μας διευκολύνει την καθημερινότητά μας, αποτελώντας δυνατό όπλο στα χέρια μας όμως ενέχει και τους αντίστοιχους κινδύνους, οι οποίοι πηγάζουν από τον τρόπο χρήσης του. Όπως ένας σέρφερ αποφεύγει τα κύματα του ωκεανού έτσι και εμείς πρέπει να αποφεύγουμε και να προστατευόμαστε από τα επικίνδυνα κύματα του διαδικτύου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι διαχείρισής του.

 Καταρχάς, θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι το διαδίκτυο είναι ένα κομμάτι της ζωής μας και όχι ολόκληρη η ζωή και η προσωπικότητά μας. Η αυτογνωσία, λοιπόν, είναι ένας ισχυρός τρόπος προστασίας μας. Όταν βρισκόμαστε σε θέση να ξεχωρίσουμε την πραγματικότητα από την εικονική πραγματικότητα, τότε ήδη έχουμε κάνει ένα τεράστιο βήμα προστασίας μας από τους κινδύνους του διαδικτύου.

 Επίσης, θα πρέπει να μην εκθέτουμε τις προσωπικές στιγμές της ζωής μας όπως τις φωτογραφίες μας, κυρίως των παιδιών μας ή δίνοντας προσωπικά ή οικονομικά δεδομένα, για παράδειγμα την ταυτότητα ή τους λογαριασμούς μας, τα οποία κάποιος κακόβουλος νους θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει εις βάρος μας και προς όφελός του.

 Επιπλέον, καλό θα ήταν να θέτουμε όρια στην αλόγιστη χρήση που, δυστυχώς, κάνουν πολλά παιδιά στις μέρες μας, καθώς και να ελέγχουμε τις μικρότερες ηλικίες ώστε να αποφευχθεί ο εθισμός να σερφάρουν με τις ώρες στο διαδίκτυο. Όσο μικρότερη η ηλικία τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος έκθεσης στο διαδίκτυο. Είναι πολύ σημαντικό να μαθαίναμε στα παιδιά να μιλάνε για οτιδήποτε συμβαίνει, ώστε να έχουμε την ευκαιρία να σταματήσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα εκδηλωθεί, όπως οποιοσδήποτε εκφοβισμός μέσω διαδικτύου.

 Μία επιπρόσθετη βοήθεια θα ήταν η παρακολούθηση σεμιναρίων για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, γνωρίζοντας τους κινδύνους και την σωστή αντιμετώπισή τους, καθώς και την αποφυγή ιών και ακατάλληλων ιστοτόπων.

 Ολοκληρώνοντας, εάν μάθουμε να εφαρμόζουμε αυτούς τους απλούς, αλλά πολύ σημαντικούς τρόπος προστασίας, μπορούμε να εξασφαλίσουμε ένα ασφαλές ταξίδι με πολλούς ωραίους προορισμούς με άπειρες δυνατότητες, κάνοντας τη ζωή μας καλύτερη και ασφαλέστερη με το να είμαστε σε εγρήγορση, γιατί δεν βρισκόμαστε απέναντι σε ένα αληθινό πρόσωπο, αλλά σε μία οθόνη.

                                                                    Αφροδίτη Τζαννάτου,  Γ΄ Γυμνασίου

Η δράση ολοκληρώθηκε επιτυχώς καθώς τα παιδιά παρέλαβαν ατομικές βεβαιώσεις επίσημου υποστηρικτή για την ασφαλή ημέρα διαδικτύου, οι οποίες  μοιράστηκαν σε καθέναν ξεχωριστά, ως ένα αναμνηστικό για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα!

Στιγμιότυπο οθόνης 2023-04-04 201121

Αντζουλέτα Αραβαντινού, Μiddle Mountain College News, 3-04-2023

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ
Περί ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ 347 Άρθρα
Ονομάζομαι Ουρανία Τσούτση, είμαι Φιλόλογος και Διευθύντρια στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης