Συμμετοχή ΚΕΠΕΑ Βάμου σε Erasmus+ στη Ρώμη

Το Μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου (Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία) Ανδριάνα Μπάσιου,συμμετείχε σε σεμινάριο για την Υπαίθρια Εκπαίδευση στη Ρώμη της Ιταλίας , από τις 24 έως τις 28 Ιουνίου 2024. Η μετακίνηση αυτή έγινε στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA1 (Διαπίστευση Erasmus+), το οποίο έχει εγκριθεί από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Αρ. έγκρισης 2023-1-EL01-KA121-ADU-000125830) με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στα πλαίσια του σχεδίου Διαπίστευσης Erasmus+, τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ Βάμου συμμετέχουν σε Σεμινάρια (Δομημένους Κύκλους Μαθημάτων) σε ευρωπαϊκές χώρες.

Στην Ρώμη της Ιταλίας, το Σεμινάριο οργανώθηκε από το φορέα »INFOL EDUCATION ROME» και είχε θέμα «Υπαίθρια Εκπαίδευση». Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Ρουμανία και την Σλοβενία.

Η Infol είναι πάροχος σεμιναρίων Erasmus εγκεκριμένος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Διοργανώνει μαθήματα για δασκάλους και εκπαίδευση επαγγελματιών, πρακτική άσκηση για επαγγελματικές σχολές στη Ρώμη και την Ελλάδα με τη χρηματοδότηση Erasmus+.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου:

Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τους εαυτούς τους και τα σχολεία τους και μίλησαν για την έννοια της Υπαίθριας Εκπαίδευσης από πολλές απόψεις (oρισμός της υπαίθριας εκπαίδευσης και τα οφέλη της, ιστορικές προοπτικές, ο ρόλος της υπαίθριας εκπαίδευσης στη σύγχρονη παιδαγωγική, οικοδόμηση θεμελίων για την υπαίθρια διδασκαλία)
Στη συνέχεια, το σεμινάριο διεξήχθη σε υπαίθριο χώρο,στο καταπράσινο πάρκο της Villa Borghese, όπου οι συμμετέχοντες συζήτησαν και προβληματίστηκαν σχετικά με το σχεδιασμό προγράμματος σπουδών για υπαίθρια μάθηση και την ευθυγράμμιση των υπαίθριων δραστηριοτήτων με εκπαιδευτικούς στόχους ενσωματώνοντας βασικά θέματα σε υπαίθρια μαθήματα. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και σχεδίασαν ένα  σχέδιο υπαίθριων μαθημάτων και ένα νέο παιχνίδι.

 Προχωρώντας σε εξωτερικούς χώρους, οι συμμετέχοντες μεταφέρθηκαν στο Μουσείο Ζωολογίας και εργάστηκαν πάνω στο θέμα της ενίσχυσης της περιβαλλοντικής συνείδησης και της αειφορίας συνδέοντας τους μαθητές με τον φυσικό κόσμο. Οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν με την ακτιβιστρια της οικολογικής οργάνωσης Ultima Generazione,Chloe Bertini, για ποικιλία δραστηριοτήτων που μπορούν να πραγματοποιηθούν σε εξωτερικούς χώρους με μαθητές και πώς να εισαγάγουν έννοιες όπως το «Green Washing» και «Fair Trade»,με ταυτόχρονη επίσκεψη σε καταστήματα κοινσεπ και δίκαιου εμπορίου που δεν πραγματοποιούν πειράματα σε ζώα άλλα διαθετουν οικολογική και αειφορική συνείδηση και πρακτική. Επιπλέον αναδείχτηκαν προβλήματα,όπως η αλλαγή λογότυπου και καμπάνιας σε εταιρείες που συνεχίζουν να βλάπτουν το περιβάλλον και πως μπορούμε να είμαστε πληροφορημένοι για τέτοιες πρακτικές.

Επιπρόσθετα, πραγματοποιήθηκε πολιτιστική επίσκεψη με θέμα «Διαχείριση Νερού», κατά την οποία οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν σε ιστορικές υπόγειες δεξαμενές και έγινε συζήτηση για την αρχαία σε σύγκριση με τη σύγχρονη χρήση και διαχείριση των αποθεμάτων νερού.

Οι στόχοι που επιτεύχθηκαν με το σεμινάριο είναι :

-Καλύτερη και ευρύτερη κατανόηση των αρχών και των πλεονεκτημάτων της υπαίθριας εκπαίδευσης.
-Βελτίωση στο σχεδιασμό υπαίθριου προγράμματος σπουδών ευθυγραμμισμένο με εκπαιδευτικούς στόχους.
-Ανάπτυξη επιπλέον δεξιοτήτων διδασκαλίας σε εξωτερικούς χώρους και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
-Εκπαίδευση σε τρόπους καλλιέργιας της αίσθησης της περιβαλλοντικής διαχείρισης στους μαθητές.

Tο τεράστιο και καταπράσινο πάρκο της Villa Borghese που περιλαμβάνει τεχνητή λίμνη,θέατρο,ποδήλατα,ρολόι που λειτουργεί με την κίνηση του νερού (1 από τα 2 σε όλο τον κόσμο),μουσείο ζωολογίας και πολλα άλλα, κι αποτελεί πνεύμονα πρασίνου και ελεύθερο χώρο αναψυχής για κατοίκους κι επισκέπτες.

Οι συμμετέχοντες έλαβαν ως δώρο, σπόρους λουλουδιών που ελκύουν τις μέλισσες,ώστε να διευκολύνουμε αυτούς τους τόσο σημαντικούς επικονιαστές της φύσης.

Η συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus+ αποτελεί μια μοναδική εκπαιδευτική και πολιτιστική εμπειρία που προωθεί την ειρηνική συνύπαρξη και αλληλοκατανόηση και βοηθάει στη βελτίωση της εκπαιδευτικής μας πρακτικής, ανοίγοντάς μας παράλληλα νέους ορίζοντες.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης