Κατάληψη για την ουσία ή για να χαθούν ώρες;

Το  διήμερο 9-10 Μαρτίου οι μαθητές του σχολείου μας αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν κατάληψη στο σχολικό χώρο  με βασικό αίτημα την πραγματοποίηση τριήμερης εκδρομής για την Τρίτη γυμνασίου. Στην κατάληψη συμμετείχαν όχι μόνο ο μαθητές της τρίτης τάξεως αλλά και μαθητές από τις δύο μικρότερες τάξεις.

Και εδώ έρχεται το βασικό ερώτημα: Κατάληψη  για την ουσία ή για να χαθούν οι διδακτικές ώρες;

Αναρωτιόμαστε, γιατί ένας μαθητής μικρότερης τάξεως να συμμετέχει σε αυτή την διαμαρτυρία, εφόσον δεν έχει να θέσει κάποιο αίτημα; Ή γιατί οι μαθητές της δευτέρας τάξης να συμμετάσχουν στην κατάληψη, αφού το αίτημα τους για την πραγματοποίηση της μονοήμερης εκδρομής, είχε ήδη γίνει αποδεκτό;katalipsi-thumb-large

Μήπως ο λόγος είναι κάτι παραπάνω από την συμπαράσταση στην Τρίτη τάξη, η οποία κάνει ακατάπαυστες προσπάθειες να πάει τριήμερη εκδρομή; Μήπως παίζει κάποιο ρόλο η ψυχολογία της μάζας; Ή απλά οι μαθητές βρήκαν το γεγονός αυτό ως αφορμή για να χάσουν μάθημα;

Τα παραπάνω ερωτήματα προβάλλουν τα πιο συχνά αίτια για τα οποία οι μαθητές συμφωνούν με την κατάληψη, αίτια που δεν αφορούν ουσιώδη προβλήματα για το χώρο του σχολείου ή για τον τρόπο διδασκαλίας των καθηγητών που να χρειάζονται αντιμετώπιση.

Ένα άλλο σοβαρό θέμα που αφορά την κατάληψη είναι: Πόσο δημοκρατικός και δίκαιος είναι ο τρόπος με τον οποίο αποφασίζεται για το αν θα παραμείνει το σχολείο κλειστό;

Σχολιάστε

Top