Επίσκεψη στο Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων

ilektrikos_maketaQuiz*

Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος ή το μετρό είναι πιο ασφαλές για τις εγκύους γυναίκες;

Ποιο είναι το πιο ασφαλές βαγόνι σε ένα τρένο; Το πρώτο, το τελευταίο ή κάποιο μεσαίο;

Εσείς ξέρετε τις απαντήσεις; Εμείς τις ξέρουμε, καθώς στις 29 Ιανουαρίου τα τμήματα Β2 και Β4 του σχολείου μας επισκέφτηκαν το μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, το οποίο βρίσκεται μέσα στον τερματικό σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά.

Γύρω στις 09:30 π. μ. αναχωρήσαμε από το σχολείο με συνοδεία καθηγητών και  ξεκινήσαμε την εκδρομή μας περπατώντας προς τον σιδηροδρομικό σταθμό στον Άγιο Ελευθέριο. Όταν φτάσαμε στον σταθμό βγάλαμε τα εισιτήριά μας και επιβιβαστήκαμε στο τρένο. Η διαδρομή με το τρένο ήταν αρκετά καλή αν και μερικές φορές το τρένο ήταν  γεμάτο, με αποτέλεσμα να στριμωχνόμαστε. Μετά από περίπου 25 λεπτά φτάσαμε στον προορισμό μας, όπου μας περίμενε ο πάρα πολύ καλός ξεναγός μας.μουσειο-ηλεκτρικων-σιδηροδρομων-πειραιας-1

Το μουσείο, εκ πρώτης όψεως, μας θύμισε τις  παλιές μέρες των σιδηροδρόμων. Αυτό το ξεχωριστό μουσείο αποτελείται από το υπόγειο, το ισόγειο, τον ημιώροφο, τον πρώτο καθώς και τον δεύτερο όροφο.

Στο ισόγειο είδαμε διάφορα εκθέματα που έχουν σχέση με τους χώρους των σταθμών. Μεγάλη εντύπωση μας έκανε το παλιό ξύλινο βαγόνι, που πλαισιώνεται με μηχανήματα ελέγχου των συρμών, αντικείμενα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων, παγκάκι, παλιά και όμορφα ρολόγια, πινακίδες και άλλα διαφυλαγμένα αντικείμενα. Παράπλευρα, επίσης εκτίθενται διάφορα μηχανήματα και εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για την κατασκευή και την συντήρηση των γραμμών, καθώς και τρισδιάστατη αναπαράσταση των σταδίων κατασκευής της υπόγειας σήραγγας Μοναστηράκι-Ομόνοια.

Τα εκθέματα του μικρού χώρου του υπογείου είναι κυρίως χειριστήρια μηχανήματα και πινακίδες που αφορούν στην σηματοδότηση των συρμών, και την ηλεκτροδότηση. Παρουσιάζονται ακόμα αντικείμενα σχετικά με τη λειτουργία των τηλεφωνικών κέντρων και μικρή συλλογή βοηθητικών φανών για νυκτερινές εργασίες.

Ύστερα, ανεβήκαμε στον ημιώροφο του μουσείου, όπου παρουσιάζεται η εξέλιξη των σιδηροδρόμων Πειραιά-Κηφισιάς παράλληλα με την ιστορική διαδρομή της Εταιρίας, με αντικείμενα από τις διάφορες φάσεις. Στις κεντρικές προθήκες φιλοξενείται μια καταπληκτική συλλογή από στολές εργαζομένων και αντικείμενα από τα γραφεία της Εταιρίας.mousio13

Έπειτα, επισκεφτήκαμε τον πρώτο όροφο, του οποίου η αίθουσα είναι αφιερωμένη κυρίως στο εργοστάσιο της Εταιρίας. Η τρισδιάστατη αναπαράσταση του Μηχανουργείου και του χώρου ήταν αυτή που κίνησε το ενδιαφέρον των περισσοτέρων μας. Σε μικρή αίθουσα του ορόφου παρουσιάζεται, επίσης, φωτογραφικά η ιστορική διαδρομή των σταθμών και αντικείμενα από αυτούς.

Τέλος, βρεθήκαμε στον δεύτερο όροφο του μουσείου όπου υπάρχει αίθουσα εκδηλώσεων και φουαγιέ. Στην αίθουσα εκδηλώσεων φιλοξενούνται, ζωγραφική έκθεση με θέματα σχετικά με τα τραίνα και φωτογραφική έκθεση με θέμα την πλατειά Ομονοίας διαχρονικά, ενώ στο φουαγιέ παρουσιάζονται δυο φωτογραφικές εκθέσεις καθώς και αντικείμενα και έπιπλα από τα γραφεία της Διοίκησης της Εταιρίας. Η μία φωτογραφική έκθεση αφορά στην κατασκευή σήραγγας Μοναστηράκι-Βικτώρια και η άλλη έχει θέμα το Φάληρο την εποχή που η Εταιρία συνέβαλε σημαντικά στη διαμόρφωσή του.

Κατά την διάρκεια της επίσκεψή μας στο μουσείο, ο συμπαθέστατος ξεναγός μας έκανε διάφορες ξεχωριστές ερωτήσεις, πράγμα που μας έκανε να δείχνουμε ακόμη πιο πολύ ενδιαφέρον στο τι έχει να μας πει.

Μετά από περίπου μιάμιση με δύο ώρες έφτασε η ώρα που είχαμε ξεναγηθεί σε ολόκληρο το μουσείο και έπρεπε να γυρίσουμε πίσω στο σχολείο. Η επιστροφή μας ήταν όμοια με την διαδρομή μας προς τον σταθμό του Πειραιά, αλλά, ευτυχώς το τραίνο δεν είχε πάρα πολύ κόσμο.

Η εκδρομή αυτή ήταν πραγματικά μια από τις καλύτερες που έχουμε πραγματοποιήσει και θα πρότεινα σε όποιον έχει τον ελάχιστο χρόνο να επισκεφτεί αυτό το τόσο ενδιαφέρον μουσείο.

Απαντήσεις του quiz

α) Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, λόγο της μειωμένης ραδιενέργειας που ασκείται από τον πυρήνα της Γης σε ένα σώμα (σε σχέση με το Μετρό, το οποίο βρίσκετε πιο κοντά στο κέντρο της Γης)

β) Το τελευταίο. Δεν υπάρχει μεγάλος κίνδυνος κλοπής.

Ιάκωβος Τσιλιγιάννης

Σχολιάστε

Top