MINECRAFT

Το Minecraft είναι ένα βιντεοπαιχνίδι sandbox που δημιουργήθηκε αρχικά από τον Σουηδό προγραμματιστή Markus «Notch» Persson και αργότερα αναπτύχθηκε και δημοσιεύθηκε το minecraft στους παίκτες να χτίσουν κατασκευές από κύβους με διάφορες υφές σε ένα τρισδιάστατο αλγοριθμικά δημιουργημένο κόσμο. Άλλες δραστηριότητες στο παιχνίδι περιλαμβάνουν την έρευνα, τη συλλογή των πόρων, κατασκευή, και μάχες. Πολλαπλές λειτουργίες παιχνιδιού είναι διαθέσιμες, συμπεριλαμβανομένης της επιβίωσης, όπου ο παίκτης πρέπει να αποκτήσει πόρους για να χτίσει τον κόσμο και να διατηρήσει την υγεία του, μια δημιουργική λειτουργία όπου οι παίκτες έχουν απεριόριστους πόρους για να χτίσουν με αυτούς, και την ικανότητα να πετούν, και μια λειτουργία περιπέτειας, όπου οι παίκτες παίζουν προσαρμοσμένους χάρτες που δημιουργήθηκαν από άλλους παίκτες. Η PC έκδοση του παιχνιδιού είναι γνωστή για τα mods τρίτων, τα οποία προσθέτουν διάφορα νέα στοιχεία, χαρακτήρες και αποστολές στο παιχνίδι. Τελευταία έκδοση του είναι η 9.1.1, η οποία για την αποφυγή προφανών παρεξηγήσεων από Μουσουλμανικά έθνη μετονομάστηκε σε 1.1.9

Κυκλοφόρησε για υπολογιστές στις 18 Νοεμβρίου του 2011.  Κυκλοφόρησε 9 Μαΐου 2012 για Xbox 360, και 17 Δεκεμβρίου 2013 για PlayStation 3. Επίσης κυκλοφόρησε 4-5 Σεπτεμβρίου 2014 για Playstation 4, και για Xbox One , καθώς και 14 Οκτωβρίου 2014 για PS VITA.

 

Το παιχνίδι[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Tο Minecraft είναι ένα sandbox δι περιπέτειας χωρίς συγκεκριμένους στόχους που πρέπει να ολοκληρώσει ο παίχτης, δίνοντάς στους μια μεγάλη ελευθερία στο πως θα επιλέξουν να παίξουν το παιχνίδι. Ωστόσο, υπάρχει ένα προαιρετικό σύστημα επιτευγμάτων. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού από προεπιλογή είναι στο πρώτο πρόσωπο (First Person View), αλλά οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να παίξουν και σε τρίτες λειτουργίες προσώπου (Third Person View). Ο πυρήνας του gameplay περιστρέφεται γύρω από την οικοδόμηση και το σπάσιμο κύβων. Ο κόσμος του παιχνιδιού αποτελείται, ουσιαστικά, από 3D αντικείμενα (κυρίως κύβους) που είναι διατεταγμένα σε ένα πλέγμα και αντιπροσωπεύουν διαφορετικά υλικά, όπως χώμαπέτρα, διάφορα ορυκτάνερό και δέντρα. Ενώ οι παίκτες μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα σε όλο τον κόσμο, τα αντικείμενα μπορούν να τοποθετηθούν μόνο σε σταθερές θέσεις σε σχέση με το πλέγμα. Οι παίκτες μπορούν να συγκεντρώσουν αυτά τα τμήματα υλικού και να τα τοποθετούν κάπου αλλού, επιτρέποντας έτσι διάφορες κατασκευές.

Το παιχνίδι ξεκινά τοποθετώντας τους παίκτες στην επιφάνεια ενός άπειρου κόσμου του παιχνιδιού. Οι παίκτες μπορούν να περπατήσουν κατά μήκος της περιοχής που αποτελείται από πεδιάδες, βουνάδάσησπήλαια, και διάφορα υδάτινα μέρη. Ο κόσμος είναι επίσης χωρισμένος σε κλίματα που ποικίλουν από ερήμους,ζούγκλες και χιονισμένα τοπία. Το σύστημα χρόνου στο παιχνίδι ακολουθεί τον κύκλο ημέρας και νύχτας, με ένα πλήρη κύκλο διάρκειας 20 λεπτών πραγματικού χρόνου. Καθ” όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι παίκτες αντιμετωπίζουν διάφορα NPC (non playable characters) γνωστά ως mobs, συμπεριλαμβανομένων ζώων, χωρικών και εχθρικών πλασμάτων.  Κατά τη διάρκεια της ημέρας εμφανίζονται μη-εχθρικά ζώα, όπως αγελάδες, γουρούνια, κοτόπουλα κτλ τα οποία μπορούν να κυνηγηθούν από τους παίχτες για τροφή ή υλικά κατασκευής, ή ακόμη και να εκτραφούν. Κατά τη διάρκεια της νύχτας και στις σκοτεινές περιοχές, εμφανίζονται εχθρικά mobs, όπως αράχνες, σκελετοί, ζόμπι, μάγισσες, Endermen, και Creeper (πλάσματα που πλησιάζουν τους παίχτες και εκρήγνυνται δίπλα τους)αλλά και πολλά ακόμη. 

Ο κόσμος του παιχνιδιού δημιουργείται διαδικαστικά όσο οι παίκτες τον εξερευνούν, χρησιμοποιώντας ένα seed που λαμβάνεται από το ρολόι του συστήματος κατά τη στιγμή της δημιουργίας του κόσμου, εκτός εάν οριστεί από τον παίκτη.Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν όρια στην κατακόρυφη κίνηση πάνω και κάτω, το Minecraft επιτρέπει για ένα άπειρο μεγάλο κόσμο παιχνιδιού που πρόκειται να παραχθεί σε οριζόντιο επίπεδο, εκτός και ένα βρεθεί σε τεχνικά προβλήματα σε εξαιρετικά απομακρυσμένες περιοχές. Το παιχνίδι επιτυγχάνει αυτό μέσω διάσπασης των δεδομένων του κόσμου του παιχνιδιού σε μικρότερα τμήματα που ονομάζονται «chunks», τα οποία δημιουργούνται ή φορτώνονται στη μνήμη μόνο όταν οι παίκτες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.

Αλέξης Δομενικιώτης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης