Αθλητισμός και παιδεία

ΑΠΟ: ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - Μάι• 01•17

Ο αθλητισμός

Στη πρώτη έκδοση της σχολικής εφημερίδας μας ,η συγγραφική ομάδα συμφώνησε να ασχοληθεί με την συγγραφή μιας σταθερής στήλης , η οποία θέτει ως πρωταρχικό στόχο την πληροφόρηση των αναγνωστών πάνω σε σύγχρονα και ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με τον αθλητισμό, όχι μόνο στο πλαίσιο του σχολείου μας, αλλά και της τοπικής κοινότητας. Σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε τη τεράστια σημασία του αθλητισμού στη ζωή των ανθρώπων και θα πραγματοποιήσουμε μια κριτική ματιά στον τρόπο με τον οποίο αθλούμαστε στα ελληνικά σχολεία.

αθλ1

Ο αθλητισμός είναι η συστηματική σωματική καλλιέργεια και δράση με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική, με σκοπό, όχι πάντα, την ύψιστη σωματική απόδοση. Η άθληση προσφέρει οφέλη τα οποία επηρεάζουν τον άνθρωπο με τον πιο θετικό τρόπο. Χαρακτηριστικά, μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη ποιότητα ζωής, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, προλαμβάνει την παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, καταπολεμά το άγχος και την κατάθλιψη στην ενήλικη ζωή. Επίσης, επιδρά θετικά στην προσωπικότητα, αφού διδάσκει την αυτοπειθαρχία, την ομαδικότητα, τον θεμιτό ανταγωνισμό και αλτρουισμό, ενισχύει το αίσθημα της ομαδικότητας και της συνεργασίας , το οποίο αναπτύσσεται μέσα στο λίκνο της άμιλλας. Βοηθά στο να αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο η ήττα και η νίκη, να αναγνωρίζεται το προσωπικό λάθος και ωθεί στην συνέχιση της προσπάθειας. Ένα άλλο σημαντικό προτέρημα της άθλησης στη ζωή , είναι ότι δίνεται η ευκαιρία να εκτονωθεί η ενεργητικότητά από το επιβαρημένο και όλο και πιο απαιτητικό σχολικό πρόγραμμα. Αυτές οι στιγμές χαλάρωσης που προσφέρει η άθληση στον έφηβο, και συγκεκριμένα στον μαθητή, είναι πολύτιμες όσο τίποτε άλλο και δεν θα πρέπει να λησμονούνται!

Το μάθημα της φυσικής αγωγής

Όσον αφορά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής που διδάσκεται στο Λύκειο αυτή τη στιγμή , δυστυχώς , περιορίζεται στο στενό όριο των δύο μόνο ωρών στην Α’ τάξη, γεγονός που δεν παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές για ένα οργανωμένο πρόγραμμα άθλησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πλήττουν μέσα στο πολύ απαιτητικό σχολικό πρόγραμμα, καθιστώντας την καθημερινή ρουτίνα τους ως μια σειρά ασυνείδητων πράξεων. Δεν έχουν τη δυνατότητα να <<ξεσκάσουν>> ,να αποκλίνουν από το καθιερωμένο αν δεν συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Επίσης τα περισσότερα σχολεία έχουν έλλειψη σε υποδομές (λ.χ. κατεστραμμένα γήπεδα καλαθοσφαίρισης , επικίνδυνο περιβάλλον ) ή και υλικό (λ.χ. μπάλες). Χρήσιμοι χώροι άθλησης όπου μπορεί να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής σε περιπτώσεις που δεν προσφέρεται ο καιρός, είναι χωρίς αμφιβολία <<φανταστικές επιθυμίες>>, αφού δυστυχώς η οικονομική κατάσταση της χώρας μας δεν δύναται να παρέχει αυτή τη δυνατότητα. Σε αντίθεση βέβαια, δεν είναι απαραίτητο τα σχολεία να διαθέτουν τις εξαιρετικές , υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις τύπου δυτικής κοινωνίας, αφού η θέληση και η θετική ενέργεια είναι υπεραρκετά για ένα ευχάριστο και χρήσιμο μάθημα . Επιπρόσθετα, μπορούμε να αναφέρουμε, ότι η πλειονότητα των καθηγητών γυμναστικής είναι άνθρωποι ,οι οποίοι αγαπούν τη δουλειά τους , θέλοντας να εμφυσήσουν τη λατρεία αυτή για τον αθλητισμό στους μαθητές τους. Χαρακτηριστικά επίσης , μπορούμε να προτείνουμε την πλήρη ενημέρωση των μαθητών πάνω στο θέμα του αθλητισμού, έτσι ώστε όλο και περισσότεροι να αρχίσουν να αθλούνται , επωφελόντας έτσι στον μέγιστο βαθμό τη σωματική τους κατάσταση και υγεία. Επιπρόσθετα , όλα τα σχολεία θα πρέπει να θεσμοθετήσουν μια μέρα αθλητισμού και να αυξήσουν τα αθλητικά δρώμενα.

Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό για όλους μας και ιδίως τους εφήβους , οι οποίοι βρίσκονται στην ευαίσθητη ηλικία της ανάπτυξης, να ασχολούμαστε με τον αθλητισμό, όχι μόνο για τη βελτίωση της σωματικής μας κατάστασης , αλλά και για την διατήρηση της ψυχικής μας ευημερίας.

Βιβλιογραφία:

https://el.wikipedia.org

http://www.iatronet.gr

                                                                                                       Ομάδα 1η

Σοφιανός Ηλίας-Παναγιώτης

Φυλάκτου Κωνσταντίνος-Ραφαήλ

Χατζηθεοδώρου Θεόδωρος

Σχολιάστε

Top