Συνεργατικό διήγημα (εμπλουτισμένο): «Αγαπημένη μας αδερφή, Καρυάτιδα…»

Παίζοντας στα μονοπάτια της Ιστορίας

Καρυάτιδααναπηρία

Συνεργατικό διήγημα: «Αγαπημένη μας αδερφή, Καρυάτιδα …»

της Ιωάννας Σκρέκα, φιλολόγου του 3ου Γυμνασίου Κοζάνης

 

“Αγαπημένη μας αδερφή, Καρυάτιδα…” είναι ο τίτλος του αφηγήματος που γράψαμε με μαθήτριες και μαθητές της περσινής Α΄ τάξης  του σχολείου μας και εμπλουτίσαμε φέτος. Πρωταγωνιστές είναι ο Ερμής που έχει κινητικά προβλήματα και η δίδυμη αδερφή του, η Μυρτώ. Μια εκδρομή στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου θα τους κάνει να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία. Το αφήγημα έχει 11 κεφάλαια και οι ζωγραφιές είναι των παιδιών που συμμετείχαν στο εργαστήριο.

 

Στόχος

 Ο στόχος  ήταν διττός: η  ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών ως προς το θέμα της επιστροφής των ελληνικών γλυπτών του Βρετανικού Μουσείου  στον φυσικό τους χώρο, στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, διότι αποτελούν πολύτιμο κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Επιπλέον, η ευαισθητοποίηση όλων μας για τα άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν μια σωματική αναπηρία, καθώς ένας από τους κεντρικούς ήρωες της ιστορίας που έγραψαν τα παιδιά είναι ένας συνομήλικος με αυτά έφηβος που αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα.

Περιγραφή σεναρίου

Η συγγραφή του διηγήματος και ο εμπλουτισμός του κειμένου με ζωγραφιές των μαθητών και μαθητριών μας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός εργαστηρίου δημιουργικής γραφής.

Στάδια συγγραφής:

1) Προηγήθηκε στην ολομέλεια συζήτηση και προβολή του σχετικού εποπτικού υλικού για την Καρυάτιδα που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου, μαζί με τα άλλα ελληνικά γλυπτά.

2) Ακολούθησε συζήτηση για τους κεντρικούς πρωταγωνιστές. Προτάθηκε η ένταξη στην ιστορία ενός ήρωα με κινητικά προβλήματα και έγινε συζήτηση για την εύκολη μετακίνηση αυτού σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, π.χ. με ράμπες. Συζητήθηκε ο χώρος και η πορεία της ιστορίας. Έτσι, τα παιδιά «κατασκεύασαν» τους ήρωες του κειμένου τους, μια δωδεκάχρονη έφηβη, τη Μυρτώ και τον δίδυμο αδερφό της, τον Ερμή που αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα. Τα δυο αδέρφια κινούνται στον χώρο του  Βρετανικού Μουσείου, ακούνε την ιστορία της Καρυάτιδας από την ίδια και μεταφέρουν τα χαιρετίσματά της στις αδερφές της στην Αθήνα. Οι Κόρες του Ερεχθείου στέλνουν το δικό τους μήνυμα που πρέπει να πάει παντού: «Θέλουμε την αδερφή μας πίσω στην αττική γη, στη γενέθλια γη, στη γη του τόπου μας».

3) Η συγγραφή του διηγήματος έγινε ομαδοσυνεργατικά: κάθε ομάδα ασχολήθηκε με τη συγγραφή ενός κεφαλαίου. Η τριτοπρόσωπη αφήγηση εμπλουτιζόταν σταδιακά με περιγραφές και διαλόγους, ύστερα από συζήτηση και κατάθεση προβληματισμών στην ολομέλεια.  Παράλληλα, έγιναν και οι ζωγραφιές από τα ίδια τα παιδιά. Έτσι, το τελικό προϊόν αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων μαθητών και μαθητριών  του σχολείου μας.

Μπορείτε να ξεφυλλίσετε  το διήγημα εδώ:

https://fliphtml5.com/dzzvh/ezyu/

 

 

                                     

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης