Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας

ΑΠΟ: ΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ - Φεβ• 16•20

Οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Περιστερίου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στην Κηφισιά. Στις 16/12/19 η Α” Γυμνασίου, στις 17/12/19 η Β΄ και στις 19/12/19 η Γ” τάξη.

Το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας ιδρύθηκε το 1965 από τους Άγγελο και Νίκη Γουλανδρή και στεγάζεται σε ένα όμορφο κτήριο στην Κηφισιά. Με σκοπό να προωθήσει το ενδιαφέρον για τις φυσικές επιστήμες και να ευαισθητοποιήσει το κοινό για θέματα περιβάλλοντος και οικολογίας, παρουσιάζει, με τη βοήθεια σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων, τη γεωλογική εξέλιξη του πλανήτη από τη γέννησή του ως σήμερα και την επίδραση της ανθρώπινης παρουσίας.

Λίγα μέτρα μετά την κεντρική είσοδο της οδού Όθωνος ο επισκέπτης του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στην «καρδιά» της Κηφισιάς έχει ήδη αποδράσει σε… άλλον πλανήτη.

Επί της υποδοχής βρίσκεται η Γεώσφαιρα, το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του περιβαλλοντικού κέντρου «Γαία», που υποδέχεται χιλιάδες επισκέπτες, κυρίως παιδιά που ανακαλύπτουν στους χώρους του άγνωστες πτυχές της μοναδικής χλωρίδας και πανίδας της Ελλάδας.

Πήρε το όνομά του από τη «μάνα Γη», αφού με βάση τη «Θεογονία» του Ησίοδου, το Χάος και η Γαία ήταν το πρώτο κοσμικό ζευγάρι, από το οποίο γεννήθηκε ο Ουρανός, με τη μεσολάβηση του Έρωτα.

«Ήταν σκοπός ζωής» εξομολογείται η Νίκη Γουλανδρή, η οποία μαζί με το σύζυγό της το 1964 πρωτοπόρησαν εστιάζοντας στη διάσωση του περιβάλλοντος, όταν ακόμη τα σινιάλα των επερχόμενων κινδύνων δεν ήταν τόσο έντονα.

«Η διαχείριση της Γης είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του 21ου αιώνα. Χρειαζόμεθα μια νέα προσέγγιση στην οργάνωση και διαχείριση της φύσης. Το περιβάλλον θα αποτελέσει την πρώτη προτεραιότητα στις σχέσεις των κρατών. Οι ιδεολογικές διαφορές θα υποχωρήσουν προ των οικολογικών πιέσεων».  Άγγελος Γουλανδρής (1973)

«Η βιοποικιλότητα, εγγυάται την συμβίωση των διαφόρων ειδών και την ικανότητα των οικοσυστημάτων να διατηρούν την γονιμότητα του εδάφους και του μικροκλίματος, εξασφαλίζοντας την βιωσιμότητα του πλούτου της Γης. Παράλληλα, η πολιτισμική ποικιλότητα εκφράζει την δυνατότητα προσαρμογής του ανθρώπου σε διαφορετικές συνθήκες. Οι πολιτισμοί αντιπροσωπεύουν τις λύσεις που έδωσε ο άνθρωπος στα προβλήματα επιβίωσης σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα. Η πολιτισμική ποικιλότητα εκφράζεται στην ποικιλία των γλωσσών, των θρησκειών, των δογμάτων, των καλλιεργητικών μεθόδων, των τεχνών, των κοινωνικών δομών, των διατροφικών και φαρμακευτικών συνηθειών, και όλων των μορφών της ανθρώπινης συμπεριφοράς». Νίκη Γουλανδρή (1996).

Το μουσείο φιλοξενεί τρεις μεγάλες θεματικές ενότητες.

Στο βοτανικό τομέα ξεχωρίζουν τα σπάνια απολιθώματα που δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τη δημιουργία της γης.

Στην ενότητα της Ζωολογίας τις εντυπώσεις κλέβουν οι Δεινόσαυροι, που τρέφονταν από είδη του φυτικού βασιλείου και, παρά τα ευφάνταστα σενάρια ταινιών του Χόλυγουντ, δεν απειλούσαν ανθρώπους, οι οποίοι άλλωστε δεν είχαν ακόμη εμφανιστεί!

Δεν υστερεί η ενότητα με τα γεωλογικά και παλαιοντολογικά πετρώματα, με σημείο αναφοράς το Λαύριο, με το πλούσιο σε ορυκτά υπέδαφος, το οποίο εξασφάλισε την υλική βάση για το «χρυσούν αιώνα» της Αθήνας του 4ου αι. π.Χ.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες απέκτησαν μία πολυδιάστατη εμπειρία, καθώς ήρθαν σε επαφή με το βασίλειο των φυτών και των ζώων και ενημερώθηκαν με επιστημονικό και τεκμηριωμένο τρόπο για τη λειτουργία του φυσικού και ζωικού κόσμου, την ισορροπία του οικοσυστήματος και τους κινδύνους που διατρέχει το φυσικό περιβάλλον σήμερα. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές κατανόησαν την έννοια της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων και μέσα από τη γνώση συνειδητοποίησαν την ανάγκη για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας

 

 

 

Σχολιάστε

Top