Την Κυριακή 20-2-2022 συμμετείχαμε στη δράση διαμαρτυρίας που οργάνωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης «Σεφέρης» σε οικόπεδο του παλιού εργοστασίου ALTEC, στο οποίο διατηρείται σιλό εκφόρτωσης λιγνίτη από τα λιγνιτωρυχεία Καλογρέζας. Ο Δήμος θέλει να εγκαταστήσει στο σημείο τα απορριμματοφόρα, σε μια περιοχή που δίπλα στεγάζονται Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο και το Ειδικό Σχολείο.
Σε μια περιοχή ιστορικής σημασίας, ένα τοπόσημο για τη Νέα Ιωνία, όπου οι Μικρασιάτες πρόσφυγες έφτιαξαν το ορυχείο(1935) και σκοτώθηκαν(1941) από τους Γερμανούς 25 αγωνιστές της Αντίστασης (το επονομαζόμενο Μπλόκο της Καλογρέζας), ήταν αναγκαία η συμμετοχή μας στη διαμαρτυρία α)της καταστροφής του ιστορικού χώρου και β)τη δημιουργία Parking απορριμματοφόρων. Εδώ μπορείτε να δείτε την πρόσκληση για τη δράση με επιπλέον ιστορικά στοιχεία: https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2022/02/ΑΝΘΡΑΚΩΡΥΧΕΙΑ-_-ΟΙΚΟΠΕΔΟ-ALTEC.pdf
ΑΝΘΡΑΚΩΡΥΧΕΙΑ _ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ALTEC
Η δράση μας έγινε στο πλαίσιο μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος: Γλώσσα της Γ΄ τάξης και Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε΄ τάξης, στα οποία υπάρχει ακριβώς αυτό το θέμα ως υποθετικό πρόβλημα της γειτονιάς και τα παιδιά καλούνται να δράσουν.
Παράλληλα μελετώντας τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και δρώντας γι΄ αυτούς, είναι ένα θέμα που αφορά πολλούς Στόχους, με κυριότερους τον Στόχο 11: Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, Στόχο 3: Καλή Υγεία και Ευημερία και αλλά και Στόχο 15: Ζωή στη Στεριά-Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Έτσι πήραμε την καλή μας διάθεση, βάλαμε τα παλιά μας ρούχα και ξεκινήσαμε να ομορφαίνουμε το μέρος και να γράφουμε συνθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος με τα χρώματα που μας προμήθευσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών.
Τελειώνοντας τη δράση,το Εργαστήρι Κεραμικής φτιάξαμε πήλινους χαρταετούς για την Καθαρά Δευτέρα. Επίσης είχαμε μαζί μας και παίξαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι (για ξεμούδιασμα- κιναισθητική νοημοσύνη), φτιάξαμε ιστορίες με τους Κύβους Ιστοριών (καλλιέργεια προφορικού λόγου και φαντασίας), τις οποίες και δραματοποιήσαμε(ενίσχυση εξωστρέφειας) και ζωγραφίσαμε σε μεγάλα χαρτιά με τις κηρομπογιές μας (συνεργατική ικανότητα) την περιοχή όπως θα θέλαμε να είναι στο μέλλον.
Μικροί/ες και μεγάλοι/ες είμαστε ενεργοί πολίτες στην πράξη!