Βάζουμε το στίγμα μας στον Παγκόσμιο Χάρτη Δράσεων για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης

ΑΠΟ: ΣΤΡΑΤΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ - Ιουν• 16•18

Με δύο άρθρα  βάλαμε το στίγμα μας στον παγκόσμιο χάρτη δράσεων για τους 17 Στόχους. Στον ιστότοπο  Localizing SDGs  μπορεί κανείς να δει τις δράσεις όσων ασχολούνται με τους Στόχους και να διαβάσει ενδιαφέρουσες ιστορίες από ιδιώτες, φορείς ή εκπαιδευτικά ιδρύματα για την προώθηση των Στόχων.

Παρακάτω θα δείτε τα δύο άρθρα που αναρτήθηκαν  στα αγγλικά και στις  ηλεκτρονικές διευθύνσεις των άρθρων μπορεί να διαβάσει ολοκληρωμένα τα άρθρα.

 

LOCALIZING THE SDG’S

2ND CHILD STREET FESTIVAL OF ART AND ACCEPTANCE , ATTICA, GREECE

Posted by Vasiliki Strataki, 1st Primary School Nea Ionia  June 13 2018

The network of art and action People With Balloons, under the auspices of the Municipality of Athens and with the support of the UN High Commissioner for Refugees and UNICEF, organised the 2nd Child Street Festival of Art and Acceptance, an excellent opportunity to sensitize and engage everyone from early age in the Sustsinable Development Goals.

The 1st Primary School of Nea Ionia, Attica was there and contributed by animating information kiosk on the 17 Sustainable Development Goals, and particularly on SDG 5 Gender Equality and Women’s Empowerment and SDG 10 Reducing Inequalities.

The Kiosk had all the crafts that pupils made in relation to the 17 Sustainable Development Goals.

At the same time they created a small workshop, where children made  “ magic glasses” of 17 Goals to “ … see the world with other eyes”, the eyes of the 17 Sustainable Development Goals.

http://localizingthesdgs.org/story/view/214

 

WE HAVE A GOAL! WE SPREAD THE SDG’S IN OUR NEIGHBORHOOD AND OUR TOWN! 1ST PRIMARY SCHOOL NEA IONIA, ATTICA, GREECE

Posted by Vasiliki Strataki, 1st Primary School Nea Ionia  June 13 2018

 

The 1st Primary School Nea Ionia, Attica, Greece has produced two interesting videos to raise awareness on the Sustainable Development Goals. Have a look!

http://localizingthesdgs.org/story/view/216

Σχολιάστε

Top