Η Φρίντα και οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών- Εκπαιδευτικό Υλικό

3

Είναι αρκετά δύσκολο να βρεθεί υλικό  για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης που να απευθύνεται σε μικρά  παιδιά. Έτσι η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη, όταν ανακαλύψαμε στην ιστοσελίδα του Κέντρου Πληροφοριών των Ηνωμένων Εθνών, Γουίντχουκ της Ναμίμπια,  το εικονογραφημένο βιβλίο για τη Φρίντα  και τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Θεωρώντας ότι έχει ενδιαφέρον να το δουν οι μαθητές και μαθήτριές μας, το φτιάξαμε σε μορφή βίντεο και μεταφέραμε το συνοδευτικό κείμενο σε ελεύθερη απόδοση στην ελληνική γλώσσα.

Το βιβλίο αποτελεί εξαιρετικό έναυσμα για να ασχοληθεί ο/η εκπαιδευτικός, ειδικά μικρών τάξεων, με τη σημασία των Ηνωμένων Εθνών και τους ΣΒΑ.

Γεμάτο χρώματα και σχέδια που παραπέμπουν στην κουλτούρα της αφρικανικής χώρας, είναι ένα εξίσου ενδιαφέρον υλικό για να ασχοληθούμε  α)διαθεματικά (Γεωγραφία,  Παραδόσεις, Μελέτη Περιβάλλοντος, κ.α.) αλλά και β)διαπολιτισμικά, καθώς σχεδόν σε όλες τις εικόνες υπάρχουν παιδιά από διάφορα μέρη του κόσμου.

Το βιβλίο είναι επίσης πολύ χρήσιμο για τους εκπαιδευτικούς αγγλικής γλώσσας που μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα των Ηνωμένων Εθνών:  https://www.un.org/sustainabledevelopment/blog/2018/12/frieda-the-universal-message-of-the-sustainable-development-goals/ 

Στην τάξη  αρχικά βρήκαμε στο χάρτη που είναι η Ναμίμπια  και μάθαμε λίγα πράγματα για τους ανθρώπους, τα ζώα και τα φυτά της χώρας.

Έπειτα φτιάξαμε ασπρόμαυρα βιβλία για το κάθε παιδί, τα μελετήσαμε, τα χρωματίσαμε και είδαμε στο μάθημα της Πληροφορικής στον διαδραστικό πίνακα το βίντεο της Φρίντα σε ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά  και άλλα ταινιάκι από τη Unicef και το για τους ΣΒΑ.

 

Στην ιστοσελίδα του Κέντρου Πληροφοριών των Ηνωμένων Εθνών, Γουίντχουκ της Ναμίμπια   διαβάζουμε: http://windhoek.sites.unicnetwork.org/frieda-the-sdgs/

https://www.un.org/sustainabledevelopment/blog/2018/12/frieda-the-universal-message-of-the-sustainable-development-goals/

«Η ιστορία της  Frieda και οι Στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη έχουν ένα καθολικό μήνυμα – μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε στην επίτευξη των ΣΒΑ ανεξάρτητα από το πόσο νέοι είμαστε ή ηλικιωμένοι. Η αποστολή της Frieda είναι να διαδώσει τα νέα για τους Στόχους .Έτσι καλεί τους ανθρώπους να είναι τολμηροί και να αναλάβουν δράση!

Σκοπός του βιβλίου είναι η ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Είναι ένα σημείο εκκίνησης για να δημιουργηθεί ένας διάλογος και να τεθεί η ιδέα της θεμελίωσης σχετικά με τα Στόχους, χρησιμοποιώντας εικόνες και έναν απλό  χαρακτήρα για τα μικρά παιδιά. Αποσκοπεί στην απλούστευση των στόχων, στην αύξηση της κατανόησης και στην ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας.

Η Frieda μαθαίνει ότι αν και είναι νέα, μπορεί να επιφέρει αλλαγές. Επεκτείνει το λεξιλόγιό της και πηγαίνει σε συναρπαστικά μέρη, καθώς ταξιδεύει μαθαίνοντας για τους 17 στόχους.

Η Frieda και οι Στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τους δασκάλους να προετοιμάσουν τα παιδιά της Ναμίμπια να αναλάβουν δράση για το μέλλον τους, δήλωσε η Anthea Basson, επικεφαλής της UNIC Windhoek. «Η ιστορία της Frieda έχει σκοπό να ενισχύσει τη φαντασία των παιδιών και να τα ενθαρρύνει να επιφέρουν θετικές αλλαγές ξεκινώντας από τις πιο μικρές», πρόσθεσε ο Basson.

Βασικά μηνύματα από το βιβλίο:

  • Το παγκόσμιο μήνυμα είναι ότι όλοι χρειαζόμαστε για την επίτευξη των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης.
  • Αν και η Frieda είναι νέα, όπως κάθε παιδί στη γη, έχει την ικανότητα να επιφέρει αλλαγές.
  • Το βιβλίο εισάγει νέο λεξιλόγιο, επιτρέποντας στα παιδιά να μαθαίνουν νέες λέξεις.
  • Τα Ηνωμένα Έθνη συνεργάζονται με τις κοινότητες για να επιφέρουν αλλαγές.
  • Η σημασία της αφήγησης και της καλλιέργειας μιας κουλτούρας ανάγνωσης μεταξύ των μικρών παιδιών.
  • Η γνώση των ΣΒΑ είναι μόνο το πρώτο βήμα, η ανάληψη δράσης είναι η επόμενη.

Στοχευμένο κοινό

Για μικρά παιδιά ηλικίας 3 – 11 ετών»

Μπορείτε να δείτε το βίντεο με την ελληνική απόδοση του κειμένου εδώ:      https://youtu.be/fBceF8ia6w0

 

P1140326 - Αντιγραφή P1140330 - Αντιγραφή P1140347 - Αντιγραφή P1140417 - ΑντιγραφήP1140341IMG_6870 - Αντιγραφή IMG_6872 - Αντιγραφή

Σχολιάστε

Top