16 Οκτωβρίου 2019 – Παγκόσμια Μέρα Διατροφής

ΑΠΟ: ΣΤΡΑΤΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ - Οκτ• 15•19

Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Διατροφής τις τελευταίες 10 μέρες ασχοληθήκαμε στην τάξη με δραστηριότητες που έχουν σχέση με τη διατροφή.

 

  • Μελετήσαμε αρχικά στο μάθημα της Γλώσσας την ενότητα 5 «Πάμε για ψώνια;» στο βιβλίο και το τετράδιο εργασιών.

 

  • Επίσης στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος μελετήσαμε την ενότητα 17 «Η Διατροφή μας» στο βιβλίο και το τετράδιο εργασιών.

 

  • Μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή, τις τροφές και τα συστατικά τους παίζοντας ένα παιχνίδι με κάρτες που είχαν τυπωμένες φωτογραφίες  τροφίμων  με σκοπό να ξεχωρίσουμε τα υγιεινά από τα ανθυγιεινά.

 

  • Παρατηρήσαμε τις ετικέτες των τροφίμων και εστιάσαμε την προσοχή μας  στο  τι πρέπει να προσέχουμε. Μετά οργανώσαμε το ημερήσιο διατροφολόγιό μας.

 

  • Αποσαφηνίσαμε τι σημαίνει στις συσκευασίες : «Ημερομηνία Λήξης» και «Ανάλωση κατά προτίμηση».

 

  • Συζητήσαμε για το φαγητό που περισσεύει ή πετάμε και προτείναμε λύσεις για να μην πάει τίποτε χαμένο. Αυτό ήταν και η αφορμή να γνωρίσουμε τις δράσεις της ΜΚΟ «Μπορούμε» που φροντίζει το φαγητό που περισσεύει από εστιατόρια ή ξενοδοχεία, αλλά ακόμα και από πάρτι, να μπορεί να διανεμηθεί σε ευπαθείς ομάδες πολιτών.  https://www.boroume.gr/

 

  • Διαβάσαμε τον Δεκάλογο Της Μείωσης Της Σπατάλης Φαγητού από την οργάνωση «Μπορούμε» και ζωγραφίσαμε το υγιεινό πιάτο του μεσημεριανού, χωρίς υπερβολή και σπατάλη.

 

  • Έπειτα είδαμε την αφίσα της WWF «Πότε τρώω τι;» από το εκπαιδευτικό υλικό «Υγιή Παιδιά -Υγιής Πλανήτης» και μιλήσαμε για τα φυτοφάρμακα και το μεγάλο ταξίδι κάποιων τροφών από άλλα κράτη, που αυξάνουν το οικολογικό μας αποτύπωμα.

 

  • Με αφορμή την αφίσα της GREENPEACE  για τα μεταλλαγμένα τρόφιμα συζητήσαμε για τις μεταλλάξεις των τροφίμων, τους λόγους και τις επιπτώσεις στην υγεία των ανθρώπων και των ζώων που τρέφονται με αυτά.

 

  • Από παλαιότερο υλικό της WWF με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο – Παιδαγωγικές Δραστηριότητες (Επιστημονική Ευθύνη-Συντονισμός Προγράμματος- Οργάνωση & Επιμέλεια Εκπαιδευτικού Υλικού  Ευγενία Φλογαΐτη)»  κάναμε το Σχέδιο Μαθήματος 78 «Η επίδραση του ανθρώπου στη φύση» με το φύλλο εργασίας «Βρες τις Διαφορές», το οποίο  αφορά την εικόνα ενός τοπίου με αγροκαλλιέργειες που το μισό είναι από το 1930 και το άλλο μισό από το 1995.

Είδαμε τις ομοιότητες και διαφορές και σε άλλο φύλλο εργασίας  συμπληρώσαμε: α) Τι μηχανήματα υπάρχουν σε κάθε εποχή, β) Πώς είναι το φυσικό τοπίο, γ)Τι ανάγκες χειρονακτικής εργασίας υπάρχουν κάθε φορά και δ) Τι ζώα παρατηρούμε σε κάθε εποχή.

 

  • Από το εκπαιδευτικό υλικό των Ελένης Νιάρχου – Παναγιώτη Πήλιουρα – Μαρία Μαγαλιού υπεύθυνων Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Γ΄ Αθήνας (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Αγωγής Υγείας – Πολιτιστικών Θεμάτων)  «Προσεγγίζοντας τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία» – θέμα: «Φτώχεια» και το βιωματικό εργαστήριο: «Πώς ένα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων διαπερνά και συν-καθορίζει τις αξίες της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, Φύλλο Εργασίας:  Ευγένιος Σπαθάρης, Ο Καραγκιόζης Φούρναρης» παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο την ομώνυμη παράσταση του θεάτρου σκιών στη διεύθυνση:  https://www.youtube.com/watch?v=6wm1dR3xb3A

Μελετήσαμε τους χαρακτήρες, την τεχνική και συζητήσαμε το θέμα της φτώχειας  και της επισιτιστικής ανασφάλειας των ανθρώπων τα παλαιότερα χρόνια στην Ελλάδα, μέσα από τη δύναμη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.

 

  • Για να καταλάβουμε ότι το πρόβλημα μπορεί να αφορά και ανθρώπους από όλον τον κόσμο παίξαμε ένα παιχνίδι ρόλων από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την πρόληψη των αποβλήτων τροφίμων του εκπαιδευτικού υλικού «Μην αφήνεις φαγητό να πάει χαμένο.». Δραστηριότητα 9: Η απώλεια τροφίμων μας αφορά όλους, αλλά για διαφορετικούς λόγους… –φυσικά με μικρές αλλαγές στα κείμενα για να είναι κατανοητά για την ηλικία μας.

Στόχος της δραστηριότητας , όπως η ίδια η δημιουργός της  Κατερίνα Μπαζίγου γράφει, είναι: « η κινητοποίηση του προσωπικού ενδιαφέροντος και η ενεργοποίηση της επιθυμίας για περαιτέρω διερεύνηση. Πυρήνας της δραστηριότητας είναι η ενσυναίσθηση και η ταύτιση των συμμετεχόντων με συγκεκριμένους ρόλους προερχόμενους από διαφορετικά γεωγραφικά και κοινωνικά περιβάλλοντα. Η δραστηριότητα δεν σκοπεύει στο να δώσει απαντήσεις, αλλά θεωρείται απολύτως επιτυχής όταν δημιουργήσει όσο το δυνατόν περισσότερα ερωτηματικά στους συμμετέχοντες.»

 

  • Τέλος καταλαβαίνοντας τη δυσκολία  κάποιων ανθρώπων να επιβιώσουν σε διάφορες χώρες,  θυμηθήκαμε τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και εστιάσαμε ιδιαίτερα στο

Στόχο 2 : Μηδενική Πείνα,

Στόχο 3: Καλή Υγεία και Ευημερία και

Στόχο 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή.

 

Τρεις Στόχοι που αν καταφέρουμε να τους πετύχουμε μέχρι το 2030 σίγουρα εμείς προσωπικά , αλλά και όλος ο κόσμος μας μπορεί να γίνει καλύτερος.

57556902_2135290896588330_6057211782211043328_n 61159525_897257293961113_7034432230642417664_n gr-goal-2 gr-goal-3 gr-goal-12 P1170703 P1170707 P1170715 P1170720 P1170721 P1170726 P1170738 P1170740 P1170750 P1170818P1170796 P1170801 P1170802 P1170806 P1170808 P1170811P1170841 P1170848 P1170857

 

 

Κατασκευή Πυραμίδας Διατροφής στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης που διδάσκει ο κ. Γιώργος Τσάνης

 

P1190161 P1190167

Σχολιάστε

Top