2015-2016 – Υιοθέτηση των Αρχών του Καταστατικού Χάρτη της Γης (τάξη Δ΄)

P1050940

Το σχολικό έτος 2015-2016 υιοθετήσαμε με τους  ίδιους μαθητές/ ίδιες μαθήτριες τις Αρχές του Καταστατικού Χάρτη της Γης εκ νέου.

Τις Αρχές αυτές συμπεριλάβαμε στο νέο μας  περιβαλλοντικό πρόγραμμα : «Από τον κήπο στο δάσος, από τον μικρόκοσμο στον μακρόκοσμο»

Ξεκινήσαμε τη χρονιά κάνοντας το συμβόλαιο της τάξης μας. Κατόπιν φτιάξαμε το συμβόλαιο για τον κόσμο (μέσα από τις Αρχές του ΚΧΓ) και τέλος σε δύο φανταστικές βαλίτσες  βάλαμε  αυτά που χρειαζόμαστε εμείς στο ταξίδι της ζωής και αυτά που χρειάζεται ο Κόσμος. Μετά αρχίσαμε τις δράσεις:

1.  Αρχίσαμε από τον κήπο φυτεύοντας λαχανικά

2.  Επισκεφτήκαμε δύο φορές κοντινό πάρκο για μελέτη πεδίου (χλωρίδα και πανίδα του πάρκου) και καθαρισμό.

3. Κάναμε υπαίθριο βιωματικό εργαστήρι:  «Εκπαίδευση μέσα από την Τέχνη» (από το υλικό του Α. Κόκκου-σε πέντε στάδια) χρησιμοποιώντας για έναυσμα το ζωγραφικό πίνακα του M.C. ESCHER “Puddle” ,καθώς και ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Ζ.Παπαντωνίου «Ψηλά Βουνά».

4.  Γίναμε μέλη του θεματικού δικτύου «Οι πράσινες γωνιές της  γειτονιάς μας» της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης. (ΕΕΠΦ)

5.  Γίναμε μέλη του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου «Μαθαίνω για τα Δάση» που συντονίζει η ΕΕΠΦ.

6. Δανειστήκαμε τα Βιβλία σε Ρόδες με θέμα το «Δάσος» και διαβάσαμε πολλά βιβλία για το δάσος και το περιβάλλον γενικά.

7. Στο εργαστήριο πληροφορικής με τη βοήθεια της  αρμόδιας εκπαιδευτικού ΤΠΕ Ζωής Τερλίδου, φτιάξαμε χωρισμένοι σε ομάδες των δύο ατόμων παρουσιάσεις στους υπολογιστές με θέμα το δάσος, το αλφαβητάρι του , οφέλη, κίνδυνοι, προστασία κ.ά

8. Δανειστήκαμε τη βαλίτσα: «Ζητείται δικηγόρος με μουστάκια και ουρά» από το ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σβορώνου, από την Παιδική Νομική Βιβλιοθήκη , η οποία βαλίτσα ήταν αφορμή να συζητήσουμε και να παίξουμε παιχνίδια για τα δικαιώματα των ζώων.

9. Καλέσαμε στο σχολείο τη SAPT Hellas να μιλήσουμε για τα αδέσποτα της πόλης και  να δούμε από κοντά τους εκπαιδευμένους σκύλους για τα προγράμματα ευαισθητοποίησης στα σχολεία.

10. Πήραμε μέρος στο εκπαιδευτικό βιωματικό  εργαστήριο «Σκληρό Καρύδι – για μαθητές», βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ε. Σβορώνου συγγραφέας της  WWF και  συνεργάτιδα της ΄Υπατης  Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» που οργανώνει  το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση,  με θέμα τους πρόσφυγες. Ιδιαίτερα μιλήσαμε γι΄αυτούς τους πρόσφυγες  που λόγω καταστροφής του περιβάλλοντος αναγκάζονται να φύγουν από την παρτίδα τους.

11. Παρακολουθήσαμε δωρεάν στο σχολείο το καινοτόμο βιωματικό πρόγραμμα  «Μικρός Τουρίστας-Μια βαλίτσα ταξιδεύει »  με τις Ελευθερία και Ευαγγελία Γκρίμπα από το πρόγραμμα του Συνδέσμου Υπότροφων του Ιδρύματος Ωνάση «Έλα μαζί μας». Το πρόγραμμα βραβεύτηκε στα Tourism Awards 2016 με το βραβείο SILVER στην κατηγορία «Ερευνητικό και συγγραφικό έργο για τον τουρισμό» .

12. Πήραμε μέρος στο διαγωνισμό «Δασοδημιουργήματα» του δίκτυου «Μαθαίνω για τα Δάση»της ΕΕΠΦ με το έργο:« Ο άνθρωπος- πουλί και το σπίτι του. Η ανάγκη στέγασης ως πρωταρχική ανάγκη για όλα τα πλάσματα στον κόσμο».

13. Επίσης πήραμε μέρος  στην έκθεση  του 4ου Πανελλήνιου Μαθητικού Συνέδριου «Η μουσική των παλιών οργάνων» της ΕΕΠΦ με ένα έργα από μεταλλικά υλικά ανακύκλωσης με τίτλο: «Ο πλανήτης -Το σπίτι μας. Είμαστε όλοι κάτοικοι στο ίδιο σπίτι. Μαθαίνουμε να ζούμε με αλληλοσεβασμό».

14. Επισκεφτήκαμε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο  και είδαμε από κοντά κυψέλες με μέλισσες, μεταξοσκώληκες για την παραγωγή μεταξιού, αρχαίες ελιές, θερμοκήπιο , βουστάσιο, στάνη με πρόβατα και κατσίκες, ενυδρεία με ψάρια του γλυκού νερού.

15. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δάσος – Το περιαστικό πράσινο» από το ΚΠΕ Αργυρούπολης σε επίσκεψη που κάναμε στο χώρο τους .

16. Η τάξη μας συμμετέχοντας στη γιορτή της 21 Μαρτίου , Παγκόσμια Μέρα  Δασοπονίας, και συγκεκριμένα  στη δράση του Global Action Days  που προωθεί το ΔΘΔ «Μαθαίνω για τα Δάση»(FEE), οργάνωσε:

α. Μία έκθεση έργων των μαθητών σε σχέση με το δάσος: κολάζ, ζωγραφική, τρισδιάστατες κατασκευές, ενημερωτικά ταμπλώ, «δημοσιογραφικές»  έρευνες κ.α.

β. Μια θεατρική παράσταση –διασκευή :«Όρνιθες» του Αριστοφάνη ,

17. Πήραμε μέρος στην Πανελλήνια Εκστρατεία Let’s Do It Greece(11-17/4/2016) κάνοντας δεντροφύτευση στο Άλσος Βεΐκου με τη βοήθεια γεωπόνου και υπαλλήλων του Δήμου Νέας Ιωνίας.

18. Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος (5-6-2016)  οργανώσαμε ένα βιωματικό εργαστήρι με την κ. Βέρα Βορύλλα,  εκπαιδευτικό-μέλος της συγγραφικής ομάδας του εκπαιδευτικού υλικού «Μικροί Πολίτες εν Δράσει-Εκπαιδεύοντας ενεργούς πολίτες» της Παιδικής Νομικής Βιβλιοθήκης.

Παράλληλα με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα ασχοληθήκαμε με το προσφυγικό ζήτημα . Η παρουσίαση  «Πρόσφυγας δε γεννιέσαι, γίνεσαι… γίνομαι, γινόμαστε, μπορούν να γίνουν όλοι» βρίσκεται αναρτημένη  στον ιστότοπο των Καινοτόμων δράσεων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΠΕ Β΄Αθήνας: http://kainotomoume.blogspot.gr/2016/02/earth-charter-1o.html

Το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για το προσφυγικό ζήτημα βραβεύτηκε από το Υπουργείο Παιδείας τον Μάιο του 2016:  http://1dim-n-ionias.att.sch.gr/drastiriotites/195-vravefsi-draseon-gia-to-prosfygiko-zitima

Ακόμα εκπονήσαμε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΑΜΕΑ και Εκπαίδευση» κι αυτό μέσα από τις Αρχές του ΚΧΓ.  https://www.slideshare.net/enadimnionias/ss-62044919

P1050943 P1050956

P1050091P1040263 P1040185

Σχολιάστε

Top