2016-2017 – Υιοθέτηση των Αρχών του Καταστατικού Χάρτη της Γης (τάξη Γ΄)

P1070149

Το σχολικό έτος 2016-2017 με μια καινούρια ομάδα μαθητών της Γ΄τάξης υιοθετήσαμε τις Αρχές του Καταστατικού Χάρτη της Γης , άφου διαβάσαμε αρχικά για την Πρωτοβουλία  και τις Αρχές στην προσαρμογή για παιδιά και είδαμε τα σχετικά βίντεο.

Κατόπιν χωριστήκαμε σε  τέσσερις ομάδες και και η κάθε ομάδα ανέλαβε να φτιάξει μία αφίσα με θέμα ένα  από τα τέσσερα του κάθε πυλώνα των Αρχών του ΚΧΓ:

  • Σεβασµός και φροντίδα για τα ζωντανά πλάσµατα
  • Στη ζωή όλα έχουν σχέση µεταξύ τους
  • Όλοι πρέπει να έχουν ό,τι χρειάζονται
  • Όχι στον πόλεµο, ναι στην ειρήνη

Τις αφίσες που φτιάξαμε τις αναρτήσαμε στον τοίχο της τάξης και όλη τη  σχολική χρονιά αποτέλεσαν σημείο αναφοράς των μαθημάτων και των δράσεών μας.

Στη συνέχεια αναλάβαμε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «Εγώ, το περιβάλλον και οι γύρω μου -Μια δυναμική σχέση αλληλεξάρτησης».

Ενταχθήκαμε στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο «Μαθαίνω για τα Δάση» του Ιδρύματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (FEE) και της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) και στο Θεματικό Δίκτυο «Οι πράσινες Γωνιές της Γειτονιάς Μου» της ΕΕΠΦ.

Πήραμε μέρος στο πρόγραμμα: «Στέλνουμε μήνυμα, αναλαμβάνουμε δράση: Μειώνω τα Απορρίμματα-Επαναχρησιμοποιώ-Ανακυκλώνω: Στο Σχολείο μου, στη Γειτονιά μου, στην Πόλη μου» που υλοποιεί η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας δια του Υπευθύνου Περιβαλλοντικής  Εκπαίδευσης  και  η (Ε.Ε.Π.Φ.).

Δανειστήκαμε τα Βιβλία σε Ρόδες με θέμα τα Ζώα, συμμετείχαμε στο πρόγραμμα της Unifef: «Σχολεία Υπερασπιστές Παιδιών» και της ActionAid : Παγκόσμια Εβδομάδα  Δράσης 2017 « Ένα τραγούδι, πολλά σχολεία,  Ένας Κόσμος».

Εφαρμόσαμε τη μέθοδο: «Μετασχηματίζουσα γνώση μέσα από την αισθητική εμπειρία:  Κλιματική Αλλαγή ».

Υιοθετήσαμε ένα από τα Απειλούμενα είδη σε πρόγραμμα υιοθεσίας της WWF.

Καλέσαμε στην τάξη την ΜΚΟ« Μπορούμε» σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την οικονομία στη διαχείρηση τροφίμων και την κοινωνική αλληλεγγύη. Ακόμα καλέσαμε το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού για το Εκπαιδευτικό Βιωματικό  Πρόγραμμα  στο χώρο του σχολείου : «Προσφυγικές ροές, ανθρώπινα δικαιώματα και διαπολιτισμικότητα» και τη Βικτώρια Μπαντή συγγραφέα και μέλος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, η οποία διάβασε αποσπάσματα του βιβλίου της: «Μικρές Οδύσσειες Παιδιών».

Επισκεφτήκαμε το Κοινωνικό Παντοπωλείο  του Δήμου και προσφέραμε τρόφιμα.

Συμμετείχαμε:

στην έκθεση ζωγραφικής «Να σκέφτεσαι τους άλλους» της Ελληνικής  Επιτροπής  για τη Διεθνή Ύφεση και Εφοπλισμό,

στη Γιορτή Υιοθεσίας Αδέσποτων Ζώων του Δήμου Νέας Ιωνίας/ Φιλοζωική ‘Eνωση Νέας Ιωνίας,

στην Παγκόσμια Καμπάνια OutDoor Classroom Day (Ημέρα Υπαίθριας Τάξης),

στην Ημέρα Ανοικτού Σχολείου « Όλοι μαζί ομορφαίνουμε το σχολείο μας» και

στην Ημέρα Δράσης Let’s Do It Greece.

Τέλος συνεργαστήκαμε διασχολικά με το 145ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στην αρθρογραφία της Έντυπης μαθητικής εφημερίδας «Ο Σπόρος».

Όλο το περιβαλλοντικό πρόγραμμα είναι αναρτημένο στις Καινοτόμες Δράσεις της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Β΄Αθήνας : http://kainotomoume.blogspot.gr/2017/06/1o.html ,   https://youtu.be/p8roQjAptsA  ,     http://kainotomoume.blogspot.gr/2017/05/1o.html

P1060901P1070918

P1070107 P1070109 P1070111 P1070113

 

Σχολιάστε

Top