Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας «Η δημιουργία της σχολικής μας βιβλιοθήκης» και θέλοντας να ενισχύσουμε το αναγνωστικό ενδιαφέρον και τη φιλαναγνωσία των μαθητών μας προβήκαμε σε ανάγνωση και ανάλυση ενός βιβλίου.
Πιο αναλυτικά και με αφορμή τη συμμετοχή μας στο διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Η Pillar είμαι εγώ. Μια εικονική περιήγηση στην κινηματογραφική καριέρα της Κατίνας Παξινού» (https://blogs.sch.gr/4gymarta/2024/01/15/quot-i-pilar-eimai-ego-mia-eikoniki-periigisi-stin-kinimatografiki-kariera-tis-katina-paxinoy-ex-apostaseos-ekpaideytiko-programma-sygchronis-ekpaideysis-quot/) δόθηκε, στους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου, το βιβλίο «Για ποιον χτυπά η καμπάνα» του Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Ο κάθε μαθητής ανέλαβε να διαβάσει από ένα Κεφάλαιο του βιβλίου και στη συνέχεια να γράψει την περίληψη την οποία και παρουσίαζε στους υπόλοιπους συμμαθητές του.
Στο τέλος της δράσης, οι μαθητές παρακολούθησαν την ταινία του 1943, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Εφόσον τους έγινε μια σύντομη και συνολική παρουσίαση του βιβλίου από τις φιλολόγους κ. Πετροπούλου και κ. Μπέλλου, στη συνέχεια οι μαθητές, ανά ομάδες συμπλήρωσαν Φύλλα Εργασίας σχετικά με όσα διάβασαν στο βιβλίο και είδαν στην ταινία και συζήτησαν για τους χαρακτήρες του βιβλίου, το ιστορικό πλαίσιο του Ισπανικού εμφυλίου πολέμου, τη ζωή και τα έργα του συγγραφέα και τους συμβολισμούς και το μήνυμα που περνά ο Χέμινγουεϊ μέσα από το βιβλίο του. Τέλος, μέσα από ασκήσεις δημιουργικής έκφρασης, τους ζητήθηκε να γίνουν και οι ίδιοι συγγραφείς και να γράψουν ένα δικό τους τέλος, ή να συνεχίσουν τη ζωή κάποιων ηρώων και χαρακτήρων του βιβλίου, όπως οι ίδιοι θέλουν και φαντάζονται.
Υπεύθυνοι καθηγητές:
Μπέλλου Αλεξάνδρα
Πετροπούλου Αθανασία
Ζαχαρής Χαρίλαος
Βαρβάρας Ιωάννης