Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες – Όλοι μαθαίνουμε διαφορετικά

Μία ζωργαφιά των μαθητριών του Γ4, Σοφίας Τσιάνα και Αθανασίας Χουιλίδου

Στο σχολείο όλοι ερχόμαστε για να μάθουμε, να ανακαλύψουμε τον κόσμο και τον εαυτό μας. Όμως δεν μαθαίνουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Κάποιοι θυμούνται πιο εύκολα ό,τι ακούνε, άλλοι ό,τι βλέπουν,και άλλοι χρειάζονται περισσότερο χρόνο ή διαφορετικό τρόπο για να κατανοήσουν μια πληροφορία. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Οι «μαθησιακές δυσκολίες» είναι ένας γενικός όρος για μια ομάδα διαταραχών που επηρεάζουν την ικανότητα απόκτησης και χρήσης δεξιοτήτων όπως η ανάγνωση, η γραφή, η λογική σκέψη και οι μαθηματικές ικανότητες. Ο όρος «ειδικές μαθησιακές δυσκολίες» αναφέρεται σε μία πιο συγκεκριμένη κατηγορία, όπου η πιο γνωστή είναι η δυσλεξία. Αυτές οι δυσκολίες είναι εγγενείς στο άτομο και συνδέονται με δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Δεν σημαίνει ότι  είναι λιγότερο ικανά και έξυπνα, απλώς ο εγκέφαλός τους μαθαίνει διαφορετικά.

Η ειδικές μαθησιακές δυσκολίες περιλαμβάνουν :

Δυσλεξία είναι μια δυσκολία που αφορά κυρίως τον γραπτό λόγο,προκαλώντας δυσκολίες στην ανάγνωση ,την ορθογραφημένη γραφή και μερικές φορές τον αριθμητικό υπολογισμό χωρίς να σχετίζεται με χαμηλή νοημοσύνη ή αισθητηριακές ανεπάρκειες.(wikipedia)

Δυσορθογραφία είναι μια δυσκολία που χαρακτηρίζεται από σηματνικές δυσκολίες στην εκμάθηση της ορθογραφίας, οδηγώντας σε συχνά ορθογραφικά λάθη. Συχνά συνδέεται με προβλήματα στη σύνδεση γραμμάτων και λέξεων, δυσκολεύοντας την πιστή γραπτή απόδοση των λέξεων.(wikipedia)

Δυσαριθμησία είναι μια μαθησιακή διαταραχή που επηρεάζει τη μαθηματική εκμάθηση και περιλαμβάνει σοβαρές και επίμονες στην απόκτηση δεξιοτήτων όπως η αίσθηση των αριθμών,η απομνημόνευση μαθηματικών γεγονότων,η εκτέλεση υπολογισμών και η μαθηματική συλλογιστική.(wikipedia)

 “Αν μπορούσα να σου πω πώς νιώθω…..”

 Μερικές φορές ,νιώθω ότι το μυαλό μου δε δουλεύει καθόλου και για αυτό δεν καταλαβαίνω τι διαβάζω. Όταν ο/η καθηγητής/τρια μιλάει, προσπαθώ να ακολουθήσω αυτά που λέει, αλλά όταν πάω να γράψω βλέπω τα γράμματα να “χορεύουν” ή να μπερδεύονται και να αλλάζουν θέση. Δεν είναι ότι δεν θέλω να διαβάσω. Θέλω πολύ. Απλώς είναι σαν να υπαρχή ένα τοίχος ανάμεσα σε εμένα και στις λέξεις. Όταν οι άλλοι τελειώνουν πρώτοι, κι εγώ είμαι ακόμα στην πρώτη γραμμή,νιώθω ότι δεν είμαι πολλοί έξυπνη. Επίσης ντρέπομαι να σηκώσω το χέρι μου στη τάξη γιατί εάν κάνω κάποιο λάθος και γελάσει κάποιος ,θέλω να εξαφανιστώ για λίγο. Όταν διαβάζω κείμενα με πολλές πληροφορίες και πρέπει να τα μάθω ή να τα αποστηθίσω την επόμενη μέρα θυμάμαι λίγες πληροφορίες. Στα διαγωνίσματα και στις ασκήσεις δεν καταλαβαίνω πάντα την εκφώνηση και χρειάζομαι βοήθεια. Όταν πρέπει να γράψω ένα μεγάλο κείμενο ενώ έχω ιδέες δεν μπορώ να της αποτυπώσω στο χαρτί επίσης καμία φορά ξεχνάω τόνους, γράμματα και κάνω πολλά ορθογραφικά λάθη. Στα μαθηματικά άργησα να μάθω την προπαίδεια και μερικές φορές ακόμα μετράω με τα δάχτυλα επίσης στης ξένες γλώσσες δυσκολεύομαι.

 Αλλά υπάρχουν και στιγμές που νιώθω ότι κάνω και κάτι σωστά όταν ζωγραφίζω, όταν κάνω κάτι με τα χέρια μου, όταν μπορώ να εξηγήσω την ιδέα μου αλλά με τον δικό μου τρόπο. Τότε νιώθω ότι είμαι ικανή, απλώς διαφορετική. Δεν χρειάζομαι λύπη χρειάζομαι κατανόηση. Χρειάζομαι κάποιον να μου πει “πάμε μαζί, βήμα βήμα θα τα καταφέρεις”. Γιατί μέσα μου ξέρω ότι μπορώ – απλώς χρειάζομαι τον χρόνο και τον τρόπο μου.                        

                                                                                                             Γράφει η  Μαρία Κουτράκη Β3

Πηγές

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF%85%CF%83%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%AF%CE%B1

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF%85%CF%83%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης