Συνέντευξη με την κ. Νικολαΐδου
Συνέντευξη με την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Νικολαΐδου Μαρία
Γιατί αποφασίσατε να γίνετε καθηγήτρια;
Η αλήθεια είναι ότι όταν ξεκινούσα την επαγγελματική μου πορεία ως γυμνάστρια (ως εκπαιδευτικός φυσικής Αγωγής όπως επέμενε να μας αποκαλεί μια καθηγήτριά μου στο Πανεπιστήμιο) ήθελα να γίνω προπονήτρια. Και ήμουν για πολλά χρόνια. Οι συνθήκες όμως με οδήγησαν στο δημόσιο σχολείο. Όχι ότι το μετάνιωσα βέβαια… το αντίθετο!
Για ποιο λόγο διαλέξατε αυτή την ειδικότητα;
Πάντα αγαπούσα τον αθλητισμό, είχα μια ευκολία με όλα τα αθλήματα. Και από μικρή ασχολήθηκα με αρκετά από αυτά. Ανήκω στη γενιά που μεγάλωσε με τις αφίσες της Νάντια Κομανέτσι στον τοίχο. Έκανα ενόργανη, στίβο, κλασικό και σύγχρονο χορό. Για μένα ο αθλητισμός έχει σχέση με την αισθητική. Γι’ αυτό και προτιμώ τα αγωνίσματα που έχουν καλλιτεχνικό χαρακτήρα: την ενόργανη, τη ρυθμική, τη συγχρονισμένη κολύμβηση, το καλλιτεχνικό πατινάζ. Το κυνήγι της τελειότητας, της καλύτερης επίδοσης με σεβασμό στο ευ αγωνίζεσθε (στο fair play όπως θα λέγατε εσείς σε άπταιστα ελληνικά). Ίσως γι’ αυτό να με πληγώνουν όσα συμβαίνουν στον επαγγελματικό αθλητισμό…
Σας αρέσει η δουλειά σας;
Πολύ! Μου είναι πολύ δύσκολο να φανταστώ τον εαυτό μου εκτός σχολείου, χωρίς «τα παιδάκια μου». Θεωρώ ότι είμαι πολύ τυχερή, ότι κάνω την καλύτερη δουλειά. Όσο και να με κουράζει κάποιες φορές, ακόμη και όταν με συγχύζετε ή με στενοχωρείτε με όσα κάνετε (ή δεν κάνετε) νομίζω ότι γίνομαι και εγώ παιδί μαζί σας, ότι ξαναζώ τα ωραιότερα χρόνια μου.
Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να αλλάξετε στη δουλειά σας;
Θα ήθελα να αλλάξω τις συνθήκες. Τα σχολεία μας δε διαθέτουν ούτε τις τελείως απαραίτητες υποδομές για τη διεξαγωγή του μαθήματος της φυσικής αγωγής. Δεν έχουν γυμναστήρια, συχνά ούτε ένας κατάλληλος χώρος να φιλοξενήσει το μάθημα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι δύσκολες. Όλα τα μαθήματα έχουν την ασφάλεια μιας αίθουσας, εμείς είμαστε εκτεθειμένοι σε όλους και σε όλα. Κυρίως όμως θα ήθελα να αλλάξω τη άποψη των ανθρώπων για τον αθλητισμό και τη συμβολή του όχι μόνο στη βελτίωση της υγείας των παιδιών αλλά και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους.
Αν κάνατε κάποια άλλη δουλειά ποια θα ήταν αυτή και γιατί;
Δεν ξέρω τι θα έκανα ακριβώς αλλά σίγουρα θα είχε σχέση με κάποια μορφή τέχνης, ίσως με το θέατρο: μπορεί να ήμουν ενδυματολόγος ή χορογράφος. Ή μπορεί να ήμουν τελικά ποινικολόγος, στην ηλικία σας μου άρεσε η ιδέα…
Ποια είναι η σχέση σας με τους μαθητές σας και ποια με τους υπόλοιπους καθηγητές;
Νομίζω ότι έχω πολύ καλή σχέση με τους μαθητές μου, αυτό καταλαβαίνω. Φυσικά και δεν μπορούμε όλοι να είμαστε συμπαθείς σε όλους όμως νομίζω ότι τα παιδιά έχετε ένα αλάνθαστο ένστικτο να αντιλαμβάνεστε αμέσως τις προθέσεις μας. Η σχέση με τους συναδέλφους μου είναι επίσης πολύ καλή. Με ορισμένους πιο τυπική, με άλλους πιο στενή και με κάποιους φιλική. Με τους περισσότερους είμαστε πολλά χρόνια μαζί στο σχολείο και γνωριζόμαστε τόσο καλά ώστε έχουμε την άνεση να συμφωνούμε διαφωνώντας.
Με τι ασχολείστε στον ελεύθερο χρόνο σας;
Προσπαθώ να αθλούμαι, διαβάζω, ακούω μουσική, σχεδιάζω.
Παρκοσίδης Γ.
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.