Συνέντευξη από τον καθηγητή Γεωγραφίας του σχολείου μας

synenteyxi

Συνέντευξη από τον κύριο Κρανιδιώτη 

1) Γιατί επιλέξατε να γίνετε καθηγητής;

Όταν ήμουν στο εξωτερικό για τις μεταπτυχιακές σπουδές μου, άρχισα να διδάσκω λίγες ώρες την εβδομάδα σε ελληνόπουλα. Τότε συνειδητοποίησα ότι το να διδάσκω και να μεταφέρω την γνώση, προσπαθώντας να εμπνέω ήταν το πιο σημαντικό.

2) Ποιο από τα μαθήματα που διδάσκετε σας αρέσει περισσότερο και γιατί;

Από τα μαθήματα που διδάσκω προτιμώ την Χημεία, αν και η Φυσική είναι η πιο μεγάλη μου αγάπη. Απάντησα την Χημεία, διότι <<κρύβεται>> μέσα στις διαδικασίες που γνωρίσαμε στην Γεωγραφία και στην Βιολογία

3) Σας αρέσει η δουλειά σας;

Πάρα πολύ! Η καλύτερη στιγμή της ημέρας για μένα είναι όταν βρίσκομαι μέσα στην τάξη. Απολαμβάνω την επικοινωνία, και αν είναι δυνατόν, την έμπνευση στα παιδιά!

4) Αν κάνατε κάποια άλλη δουλειά, ποια θα ήταν αυτή και γιατί;

Ας απαντήσω με κάτι εντελώς διαφορετικό από την εκπαίδευση. Εννοώ ότι από μικρός, μου άρεσε πάρα πολύ ο κινηματογράφος, π.χ. η δουλειά του οπερατέρ (κάμεραμαν) ή του σκηνοθέτη. Ίσως αυτό σε μια άλλη ζωή!

5) Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να αλλάξετε στην δουλειά σας;

Θα ήθελα οι υλικοτεχνικές υποδομές να είναι πιο άρτιες, η διδακτική ύλη, να είναι πιο εστιασμένη, και οι μαθητές να συγκεντρώνουν την προσπάθεια τους σε εργασίες, έτσι ώστε να κατανοήσουν σε βάθος την απαραίτητη ύλη. Κάποια μέρα ελπίζω να βασιζόμαστε λιγότερο στα διαγωνίσματα.

6) Ποια είναι η σχέση σας με τους μαθητές και με τους υπόλοιπους καθηγητές;

Η Σχέση μου με τους καθηγητές/καθηγήτριες είναι άριστη και επίσης είμαι τυχερός που τους έχω φίλους! Με τους μαθητές θα ήθελα να έχω περισσότερο μία σχέση συνεργασίας και συζήτησης χωρίς να διαταράσσεται η ισορροπία στην τάξη.

7) Με τι ασχολείστε στον ελεύθερό σας χρόνο;

Ένα χόμπι που είχα από μικρός, είναι η φωτογραφία. Μου άρεσε να αποτυπώνω την φύση και τους ανθρώπους, και μάλιστα, εκείνα τα χρόνια που χρησιμοποιούσαμε τα φιλμ, τα εμφάνιζα και τύπωνα τις φωτογραφίες σε σκοτεινό θάλαμο. Επίσης αγαπώ και την ζωγραφική. Δεν ζωγραφίζω όμως, αλλά μελετώ τους Έλληνες ζωγράφους, και κάποιους Ευρωπαίους, και εδώ και αρκετά χρόνια, άρχισα να συλλέγω πίνακες ζωγραφικής. Επίσης ακούω πολλή μουσική, ελληνική, ξένη, κλασική και όπερα.

8) Μας έχετε πει ότι για κάποιο χρονικό διάστημα ζούσατε στον Καναδά. Ποια εμπειρία από τότε σας έχει μείνει αξέχαστη και γιατί; Θα μπορούσατε να μας την αφηγηθείτε;

Έχω πάρα πολλές, αξέχαστες εμπειρίες, από τον Καναδά. Μία από αυτές ήταν όταν βρέθηκα στον Βόρειο Καναδά σε μία ερημική περιοχή, κάνοντας έρευνα σε ένα εγκαταλειμμένο μεταλλείο, και ξάφνιασα μία αρκούδα, η οποία άρχισε να ουρλιάζει, και ήρθε πολύ κοντά μου, αλλά ευτυχώς δεν μου επιτέθηκε.

9) Για ποιο λόγο αποφασίσατε να διεξάγετε το μάθημά σας με τις απορίες, και όχι με τον κανονικό τρόπο;

Δεν υπάρχει κανονικός τρόπος. Οποιοσδήποτε τρόπος που θα καταφέρει να τραβήξει την προσοχή των μαθητών, είναι χρήσιμος. Οι απορίες που έχουν οι μαθητές, μας δίνουν την ευκαιρία, να συζητήσουμε σε βάθος τα διάφορα θέματα που μας απασχολούν. Να γίνεται συζήτηση μεταξύ τους, και τελικά να έχουν εμπλακεί ακόμα πιο πολύ στην διαδικασία της μάθησης. Επίσης, όταν οι μαθητές μπαίνουν σε ένα άγνωστο για αυτούς κεφάλαιο, και σημειώνουν τις απορίες τους, σιγά-σιγά, αποκτούν την δεξιότητα κατανόησης σε άγνωστα κείμενα.

 

Γεώργιος Παρκοσίδης Β3

Σχολιάστε

Top