ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΠΑΡΕΛΑΣΗ 25ης Μαρτίου

« ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΑΣΤΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ 1821-2022»

ΟΛΓΑ ΓΟΥΒΙΕΛΟΥ ΠΕ 79.01

Όσοι το χάλκεον χέρι

βαρύ του φόβου αισθάνονται

ζυγόν δουλείας ας έχωσι

Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία

Έγραψε ο μεγάλος Ανδρέας Κάλβος στην «Ωδή εις Σάμον», που μαζί με τον σύγχρονό του Διονύσιο Σολωμό και τους ήρωες της Επανάστασης, συνέβαλαν στη νεκρανάσταση του Γένους μας.  Αυτό το «άφραστον θαύμα» γιορτάσαμε με σεμνή περηφάνια, καθολική συμμετοχή και λαμπρότητα στα πλαίσια εορτασμού της  επετείου 1821 στο σχολείο μας, στην κατάθεση στεφάνου στον Δήμο Περιστερίου με εκπροσώπηση μαθητή και στη συμμετοχή στην καθιερωμένη παρέλαση ανήμερα της Εορτής.

Συγκεκριμένα την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022 στις 9.00 π.μ. στον προαύλιο χώρο του σχολείου πραγματοποιήθηκε  η σχολική γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 με την επιμέλεια των καθηγητριών Σπαντιδάκη Σοφίας, Κακαδιάρη Άννας και Γουβιέλου Όλγας.

Οι μαθητές του σχολείου μας, στο σύνολό τους, ανέλαβαν δράσεις και πρωτοβουλίες για την οργάνωση και διεξαγωγή της γιορτής. Καταρχάς μετέφεραν όλο τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό για την αξιοπρεπή διεξαγωγή της  εκδήλωσης στον υπαίθριο χώρο.  Στη συνέχεια με κέφι κι ενθουσιασμό μοίρασαν προγράμματα και πήραν τη θέση τους στη χορωδία, την ορχήστρα, τις απαγγελίες και τους παραδοσιακούς χορούς.

Με αυτόν τον τρόπο ζωντάνεψαν την ιστορική μνήμη. Την εκδήλωση προλόγισε η Διευθύντρια κ. Παπαμάρκου Μ. και τίμησε με την παρουσία του ο Προϊστάμενος της Δ/θμιας Εκπαίδευσης κ. Ευθύμιος Αλεξανδρής.

Στη συνέχεια στις 11.30 π.μ. ο μαθητής του σχολείου μας  Ζαφειρόπουλος Δημήτριος, της Β’ Τάξης εκπροσωπώντας  τα σχολεία της  Δ/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Περιστερίου κατέθεσε στεφάνι στο Μνημείο των  Πεσόντων   στη πλατεία του Δημαρχείου.

Ανήμερα της 25ης Μαρτίου στην πλατεία Περιστερίου η Διευθύντρια μας εκφώνησε τον πανηγυρικό λόγο της ημέρας πριν την έναρξη της παρέλασης. Ήταν ένας λόγος μεστός νοημάτων, διανθισμένος με αξίες χαραγμένες στην ένδοξη ελληνική ποίηση.

Τέλος η παρουσία του σχολείου μας στην παρέλαση ήταν αξιοπρεπής, σεμνή και προσεγμένη.

Ευχόμαστε  εκ βαθέων αυτός ο εορτασμός να γίνει ορόσημο στη μορφωτική πορεία του σχολείου μας .

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Β3 ΣΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΥΝΙΟ

Μαθητές του τμήματος Β3

Την Παρασκευή 15/4  λίγο  πριν  την έναρξη των διακοπών του Πάσχα πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη πολιτιστική επίσκεψη του Β3 τμήματός μας  στο Λαύριο και το Σούνιο.

Όλοι οι μαθητές/τριες  είχαμε  την ευκαιρία να απολαύσουμε μια μαγευτική διαδρομή που συμπλήρωσε μοναδικά ο καταπληκτικός ανοιξιάτικος καιρός.

Όλα τα παιδιά ήμασταν μια παρέα και η συνύπαρξη μας, ήταν πηγή χαράς και αγάπης.

Πρώτη μας στάση: ο σπουδαίος αρχαιολογικός χώρος της Λαυρεωτικής με εκθέματα από τον 8ο-4ο  π.Χ αι. Εκεί ξεναγηθήκαμε στην  έκθεση των αρχαιοτήτων που είναι θεματική και χρονολογική.  Ήρθαμε σε εικονική επαφή με πτυχές της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι τον 6ο αι. μ.Χ.  Επισκεφτήκαμε τις 2 αίθουσες του Μουσείου: Η αίθουσα 1 είναι αφιερωμένη στις μεταλλευτικές και μεταλλουργικές δραστηριότητες στη Λαυρεωτική κατά την αρχαιότητα. Έμφαση δίνεται στις επιγραφές που αφορούν στα μεταλλευτικά εργαστήρια.
Στην αίθουσα 2 εκτίθενται αγγεία, εργαλεία και λίθινα κοσμήματα της Νεολιθικής εποχής (6η–5η χιλ. π.Χ.), αγγεία και άλλα κτερίσματα από τα νεκροταφεία του Θορικού και της ευρύτερης περιοχής του Σουνίου (8ος – 4ος αι. π.Χ.), καθώς και ευρήματα από ιερά και οικιστικά σύνολα σε διάφορες θέσεις της Λαυρεωτικής. Είδαμε επίσης από κοντά ανάγλυφες πλάκες από τη ζωφόρο του ναού του Ποσειδώνος στο Σούνιο, καθώς και επιτύμβια και αναθηματικά αγάλματα και ανάγλυφα από τους αρχαίους δήμους της Λαυρεωτικής. Εντυπωσιαστήκαμε από το ψηφιδωτό δάπεδο από την παλαιοχριστιανική (4ος – 5ος αι.) βασιλική του Λαυρίου.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο λιμάνι του Λαυρίου, όπου περπατήσαμε κατά μήκος μέχρι το κέντρο της πόλης με τα μαγαζιά και τα αρχοντικά σπίτια της στο χρώμα της ώχρας.

Picture22Κατόπιν επισκεφθήκαμε  τον αρχαιολογικό χώρο του ναού του Ποσειδώνα που δεσπόζει στο ψηλότερο σημείο του ακρωτηρίου του Σουνίου.  Καθοδόν οι μαθήτριες Ποντίκη Γεωργία και Σκαρμούτσου Βασιλεία ανάγνωσαν εργασία που είχαν εκπονήσει σχετικά με της μυθολογική ιστορία του τόπου.  Το απότομο

Καταλήξαμε όλη η παρέα στην καφετέρια του Ναού για γεύμα και παγωτό μέχρι αργά το μεσημέρι.  υψόμετρο, η επιβλητική ακρόπολη και τα κοφτερά βράχια, το βαθυγάλαζο πέλαγος που εκτείνεται στον ορίζοντα, οι πέρδικες που με εξημερωμένο τρόπο περπατούσαν καμαρωτά ανάμεσά μας, το πράσινο μονοπάτι που οδηγούσε από τον Ναό στο ακρογιάλι, imageedit_23_4411685268ανεξίτηλα χαράχτηκαν στις ψυχές όλων μας και μας γέμισαν αισθήματα εθνικής υπερηφάνειας και σεβασμού στην ιστορική μνήμη του τόπου μας.

Δώσαμε αμοιβαίες υποσχέσεις για εκ νέου οργάνωση κι άλλης εκπαιδευτικής εκδρομής ανάλογου χαρακτήρα.

Ευχαριστούμε θερμά τη διεύθυνση του σχολείου που μας επέτρεψε, βοήθησε και υλοποίησε αυτόν τον στόχο καθώς επίσης και τις καθηγήτριες που μας συνόδευσαν.

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

του Μαρίνου Μηλιώνη και Γιώργου Πλατανά

Α2

Λίγες ημέρες πριν το Πάσχα, οι μαθητές του σχολείου μας , ανταποκρίθηκαν στην   πρόταση- κάλεσμα  που  έλαβαν και αποφάσισαν  να  συγκεντρώσουν   τρόφιμα για το

« Χαμόγελο του Παιδιού».

Την παράδοση  των τροφίμων πραγματοποίησαν   οι μαθητές  του Α2 με τη φιλόλογό τους κ. Βαλεντή στις 14/4/2022. Φτάνοντας  στο χώρο του  Xαμόγελου του Παιδιού τους δόθηκε η ευκαιρία να ανταλλάξουν  ευχές για το Πάσχα αλλά και να γνωρίσουν  μικρότερα παιδάκια.

Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες του Α2 , καταθέτοντας τις εντυπώσεις τους, σχολίασαν  :

« Ήταν αναμφισβήτητα για μας μία πολύ δυνατή εμπειρία που θα μείνει βαθιά χαραγμένη στην ψυχή όλων μας! Ελπίζουμε να μας δοθεί σύντομα η ευκαιρία να αναλάβουμε ξανά μία τόσο ευχάριστη και συγκινητική δράση!»

Τριήμερη εκδρομή της Γ’ Γυμνασίου στην Πελοπόννησο

5-6-7 Μαΐου 2022

Μαθητές και καθηγητές επιβιβάστηκαν σε 2 πούλμαν στις 7:15 π.μ. Στις 9:30 π.μ. κάναμε την πρώτη μας στάση στην ΣΕΑ Βέλου. Κατεβήκαμε για λίγο περπάτημα, φαγητό και καθαρό αέρα, με θέα τον Ισθμό. Στα λεωφορεία ξαναμπήκαμε στις 10:02 π.μ. για την συνέχεια του ταξιδιού. Στις 10:30 π.μ. οι μαθητές που αποτελούσαν το πούλμαν το οποίο φιλοξενούσε τα τμήματα Γ1 και Γ2 παρακολούθησαν μια περιγραφή της ευρύτερης περιοχής των Καλαβρύτων. Ομιλητές ήταν μαθητές του σχολείου αλλά και η συνοδός μας στο ταξίδι, κυρία Νίκη.

IMG-ff1e885660c6ad919750da42997d898e-VΗ πρώτη στάση /επίσκεψή μας ήταν το Μέγα σπήλαιο στις 11:20 π.μ. Ένα από τα αξιοθέατα της περιοχής με τεράστιο θρησκευτικό και πολιτισμικό πλούτο. Ξεναγηθήκαμε σε διάφορους χώρους παρατηρώντας τα κειμήλια που επέζησαν στην ιστορία έως και σήμερα. Στην  συνέχεια ανεβήκαμε ξανά στο μέσο μεταφοράς μας στις 12:00 μ.μ. με προορισμό το Διακοπτό. Κάναμε μια μικρή βόλτα στο γραφικό χωριό.

Στις 2:47 μ.μ. συγκέντρωση για καταμέτρηση ατόμων και επιβίβαση. Το τρένο αναχώρησε στις 3:08 μ.μ.

ΟδοντωτοςΒόλτα με τον Οδοντωτό

Οι μαθητές για να ευχαριστήσουν και να τιμήσουν τους καθηγητές συνοδούς, φώναζαν εντός του βαγονιού συνθήματα για εκείνους, ψυχαγωγώντας τους λοιπούς επιβάτες. Στις 4:07 μ.μ. το τρένο σταμάτησε στον τερματικό μας σταθμό. Κατεβήκαμε στα Καλάβρυτα για να συναντήσουμε τα λεωφορεία μας. Κάναμε μια μικρή βόλτα στην κεντρική πλατεία. Παρατηρήσαμε τον ναό της Θεοτόκου με τα ιστορικά ρολόγια. Στην συνέχεια ανέβηκαμε για ακόμα  μία φορά στα λεωφορεία. Κατευθυνθήκαμε στον Σταυρό,  μνημείο για τους νεκρούς του 1943. Το ταξίδι συνεχίστηκε και ο προορισμός πλέον ήταν ένας, Aldemar. Η ώρα πλέον 6:44 μ.μ.

Η μεγάλη ώρα έφτασε. Το ξενοδοχείο μας περίμενε. 8:00 μ.μ. παίρνουμε τα κλειδιά για τα δωμάτιά μας. Τακτοποιούμε τα πράγματά μας και στην συνέχεια πηγαίνουμε για βραδινό. Άφθονες επιλογές οι οποίες ικανοποίησαν όλα τα γούστα. Η διασκέδαση όμως ήρθε αργότερα. Φάγαμε, ήπιαμε, πλυθήκαμε και ήμασταν έτοιμοι να περάσουμε καλά. Πέρα και δώθε στα δωμάτια μεταξύ συμμαθητών. Το σιωπητήριο βάρεσε στις 00:00 μ.μ. Ανεπίσημα η πρώτη μέρα είχε ολοκληρωθεί.

Ξημέρωσε η Δεύτερη μέρα. Αφού τελείωσε το πρωινό, ετοιμαστήκαμε κι επιβιβαστήκαμε στις 8:55 π.μ. για να βρεθούμε στην αρχαία Ολυμπία. Η δεύτερη μέρα είχε αρχίσει. Φτάσαμε στις 9:35 μ.μ. Περιηγηθήκαμε στα αρχαία της περιοχής. Μέσα από μια λεπτομερή ξενάγηση ζήσαμε μια ολόκληρη ιστορία. Στο τέλος της ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο, εκμεταλλευτήκαμε το στάδιο και είδαμε συμμαθητές μας να τρέχουν σε μορφή αγώνα. Ανάμεσα στους διαγωνιζόμενους νικητές της κάθε υποομάδας ήταν ο Δημήτρης Στάμου και ο Μάξιμος Βρέκος. Ύστερα από την στέψη τους, σειρά είχε το αρχαιολογικό μουσείο.

Η επίσκεψη στο μουσείο ήταν σχετικά σύντομη. Μαθητές και καθηγητές περιπλανήθηκαν ελεύθερα θαυμάζοντας κομμάτια του πολιτισμού που επέζησαν στον χρόνο. Η περιήγηση τελείωσε. Φύγαμε στις 12:25 μ.μ. Η επόμενη επίσκεψη ήταν στο δάσος της Φολόης. Την άφιξή μας ακολούθησε μια παρουσίαση της περιοχής της Φολόης.

smartΦολόη

Φολόη

Ακούσαμε και είδαμε μέσα από φωτογραφίες και βίντεο σχετικά με την χλωρίδα, την πανίδα και την ιστορία της. Όμως ήρθε η ώρα να τα δούμε και από κοντά, στο ίδιο το δάσος της Φολόης. Περιηγηθήκαμε στο καθηλωτικό δάσος με τη βοήθεια του έμπειρου οδηγού μας. 3:13 μ.μ. ξεκίνησε η διαδρομή μας για την επόμενη τοποθεσία.

Η στάση μας ήταν στο Κατάκολο, όπου κάναμε μια μικρή βόλτα. 5:37 μ.μ. ξεκινήσαμε από το Κατάκολο για το ξενοδοχείο. Είχαμε χρόνο να κάνουμε μπάνιο και να ξεκουραστούμε πριν την πραγματική γιορτή. 7:30 μ.μ. ήταν το βραδινό το οποίο μας έδωσε δύναμη και κουράγιο για την μεγάλη έξοδο στις 9 μ.μ. Βάλαμε τα καλά μας και για ετοιμαστήκαμε . 9 μ.μ. το βράδυ ανεβήκαμε τα καινούργια μας πούλμαν και ξεκινήσαμε μια σύντομη διαδρομή για την Αμαλιάδα. Περίπου 30 λεπτά μετά φτάσαμε στην καφετέρια, η οποία μας φιλοξένησε έως τις 11:30 μ.μ.  Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, η δεύτερη μέρα είχε φτάσει και επίσημα στο τέλος.

Τρίτη και τελευταία μέρα. Η ώρα του αποχαιρετισμού με το ξενοδοχείο είχε έρθει. Μαζεύτηκαν τα πράγματά μας και αφήσαμε το Aldemar στο παρελθόν. Ήταν πολλές οι ώρες μέχρι τον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα. Ο τρόπος μας για να περάσει η ώρα ήταν συνεντεύξεις μεταξύ των μαθητών για την μέχρι τώρα εμπειρία τους στην εκδρομή.

20220507_115519 (1)Φτάσαμε στον ναό και περιπλανηθήκαμε παρατηρώντας το μεγαλείο του. Προς τον δρόμο για το λεωφορείο αντικρίσαμε την φαντασμαγορική θέα που προσέφερε το υψόμετρο. Επόμενη τοποθεσία προς επίσκεψη ήταν η Ανδρίτσαινα.

Ήταν μια σύντομη στάση στην οποία περπατήσαμε από τον κεντρικό δρόμο του χωριού με τα γραφικά μαγαζιά. Τα πούλμαν μας περίμεναν λίγο έξω από το χωριό. Η επόμενη στάση ήταν  πάνω από τον Αλφειό ποταμό. Γύρω στις 4:20 μ.μ. φτάσαμε στον προτελευταίο σταθμό, το Ναύπλιο.

Picture1Είχαμε 2 ώρες για να περπατήσουμε και να γνωρίσουμε  την ιστορικά 2η ελληνική πρωτεύουσα. Φάγαμε, ήπιαμε, σεργιανήσαμε, αγοράσαμε σουβενίρ και γυρίσαμε. Στο πούλμαν που στεγάζονταν το Γ1 και το Γ2 μαθητές και καθηγητές φαίνεται να διασκέδασαν περισσότερο από ότι την υπόλοιπη μέρα. Τραγούδια έδιναν κι έπαιρναν τόσο από τη μία μεριά όσο και από την άλλη. Κάπως έπρεπε να περάσει η ώρα. Το αποκορύφωμα όμως ήρθε αργότερα γύρω στις 8:00 μ.μ. Σταματήσαμε στην άκρη της εθνικής οδού για να θαυμάσουμε τον συμμαθητή μας, τον Παναγιώτη Γελάση να χορεύει στους ρυθμούς του ζεϊμπέκικου της Ευδοκίας.  Το πάρτι στο πούλμαν Γ1, 2 συνέχισε έως και το σχολείο. Λίγο πριν την τελική άφιξη σταματήσαμε τους χορούς και πιάσαμε τις ανακοινώσεις. Ευχαριστήριοι λόγοι και πανηγυρισμοί. Όμως έφτασε η μεγάλη στιγμή. 9:00 μ.μ. το βράδυ φτάσαμε στο σχολείο. Η χαρά απερίγραπτη, όμως μέσα σε όλα υπήρχε και η μελαγχολία των 3 υπέροχων ημερών που πέρασαν νεράκι.

Συντελεστές:

Συντάκτης: Γελάσης Παναγιώτης Γ1

Φωτορεπόρτερ: Νικολάου Παναγιώτης Γ4

Στο φωτογραφικό ρεπορτάζ συμμετείχαν επίσης:

Πλατανά Μαριλένα Γ3

Γκίκας Νικόλαος Γ1

Δημητρίου Δροσούλα Γ1

Βίντεο: Βρέκος Μάξιμος Γ1

Ιδιαίτερα ευχαριστώ για την βοήθεια στην σύνθεση της κάλυψης της εκδρομής στους:

Σαμαρτζή Δημήτρη και Σαμαρτζή Λεωνίδα Γ3

Σταγόνες ιστορίας

Μια εκδήλωση μνήμης και τοπικής ιστορίας του 7ου Γυμνασίου Περιστερίου.

Μαθητές και καθηγητές έστησαν από το μηδέν ένα αφιέρωμα στη μνήμη της πόλης τους, οπτικοποιημένο μέσα από τέσσερα ντοκιμαντέρ που επιμελήθηκαν και δημιούργησαν μαθητές του σχολείου μας, με την βοήθεια και την καθοδήγηση των συντονιστριών καθηγητριών,  Ιωάννας Μακρή, Παπαμάρκου Μελπομένης, Κακαδιάρη Άννας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο ο Δήμαρχος της πόλης, ο Μητροπολίτης Περιστερίου, Aντιδήμαρχοι, ο Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ” Αθήνας, η υπεύθυνη Πολιτιστικών Προγραμμάτων Γ” Αθήνας, δημότες,  πολλοί γονείς και φυσικά πολλοί μαθητές. Τα τέσσερα αυτά μικρά ντοκιμαντέρ καταγράφουν σημαντικές στιγμές της ιστορίας της πόλης μας. Το μέγεθος της έρευνας και η αγάπη με την οποία στήθηκαν επιβραβεύτηκαν με αριστεία στους αντίστοιχους μαθητικούς διαγωνισμούς. Το καμάρι περίσσευε και στους μαθητές και στους γονείς τους για την εξαιρετική δουλειά.

Η προβολή κάθε ντοκιμαντέρ συνοδεύτηκε από μια μικρή παρέμβαση ενός από τους βασικούς συντελεστές του έργου. Οι ομιλίες ήταν καθηλωτικές από ανθρώπους που έχουν ζήσει, έχουν μεγαλώσει κι έχουν αγαπήσει τις γειτονιές της πόλης μας. Πρώτη παρέμβαση από τον κ. Συμεών Σταμπουλού που μοιράστηκε μαζί μας τις εμπειρίες του και την λατρεία του για αυτό το μέρος. Δάκρυα έτρεξαν από τα μάτια τόσο αυτών που είχαν περάσει μια ζωή ολόκληρη εδώ, αλλά και αυτών που έπεται να κάνουν το ίδιο.

Με τ'άστρι κουβεντιάζω

«Με τ’ άστρι κουβεντιάζω» ο τίτλος της ταινίας που αποτελεί έναν φόρο τιμής στους κινηματογράφους που λειτούργησαν από τη δεκαετία του 1960  στην περιοχή του Αγίου Ιεροθέου.

imageedit_3_8763128969

Με την ολοκλήρωση της ταινίας φάνηκε ξεκάθαρα ότι το ενδιαφέρον όλων μεγάλωσε. Αυτήν την φορά ο πρόλογος έγινε από τον σκηνοθέτη Χρήστο Σκούρα, πολύτιμο εμψυχωτή και δάσκαλο των παιδιών στην τέχνη του ντοκιμαντέρ. Ο τίτλος της ιστορίας «Το παρόν έχει παρελθόν…Το Περιστέρι στις γειτονιές του χθες». Αυτή η ταινία επέβαλε στους μεγαλύτερους μια άσκηση, μέσα από παλιές φωτογραφίες να αναγνωρίσουν τον τόπο τους.

Οι δύο επόμενες ταινίες είχαν μια διαφορετική διάσταση. Κατέγραφαν δύο πολύ σημαντικά γεγονότα που σφράγισαν την ιστορία του Περιστερίου. Η πρώτη που  προλογίστηκε από τον συγγραφέα και ερευνητή Νίκο Θεοδοσίου, αφορά ένα σημαντικό  γεγονός που διαδραματίστηκε στην Ανθούπολη με τίτλο «Η γειτονία που άνθησε στο κάρβουνο».

Grunge black and white film frame, vector

Η μικρή αυτή ταινία αποτυπώνει μαζί με την μεταλλευτική ιστορία του Περιστερίου και την κατάσταση των ανθρώπων στην διάρκεια της δεκαετίας του 1950 που κατέφθαναν από κάθε γωνιά της Ελλάδας χωρίς τίποτα στις αποσκευές τους παρά μόνο τη  ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Συγκλονιστική ιστορία, συγκλονιστική περιγραφή και πολύτιμη καταγραφή βασισμένη σε πολύχρονη έρευνα του κ. Θεοδοσίου.

imageedit_5_4962020122

Οι προβολές ολοκληρώθηκαν με το θλιβερό γεγονός της πλημμύρας στην οποία έχασαν την ζωή τους πολλοί συμπολίτες μας εξαιτίας της απουσίας υποδομών στην περιοχή. Τίτλος του ντοκιμαντέρ «Από μία βροχή…σε μια ιστορία». Ο πρόλογος έγινε από ένα άτομο που επιβίωσε της καταστροφής, τη Βιβή Γεωργακά, η αφήγηση της οποίας ήταν καθηλωτική.

Μια ευχάριστη νότα ήταν και η χορωδία του σχολείου, η οποία κόσμησε την εκδήλωση  τόσο στην αρχή όσο και στην πορεία της . Έτσι κύλησε ολόκληρη η εκδήλωση με εναλλαγές μεταξύ ομιλιών που προκαλούσαν συγκίνηση και  τραγουδιών. Το μόνο που ακούγονταν από το ακροατήριο ήταν ένα χειροκρότημα, κάθε φορά που οι ομιλητές ή οι ταινίες τους συγκινούσαν, περιγράφοντας την δύσκολη ζωή των πρώτων κατοίκων  του Περιστερίου. Ο κύριος Παχατουρίδης, ο οποίος είχε δώσει το παρόν, είχε τον τελευταίο λόγο.