STEM vs STEAM vs STREAM

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τις διαφορές μεταξύ των εκπαιδευτικών μοντέλων STEM-STEAM-STREAM. Η πρόσθεση ενός ακόμη γράμματος στο ακρωνύμιο μπορεί να δώσει μία τελείως διαφορετική προσέγγιση στη μέθοδο διδασκαλίας.

STEM: Science – Technology – Engineering – Mathematics: Πρόκειται για μία εκπαιδευτική πολιτική που εμφανίστηκε στις ΗΠΑ το 2001 και σχετίζεται με τον ενοποιημένο σχεδιασμό της διδασκαλίας της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Συνδέει τη θεωρητική γνώση με την πρακτική εφαρμογή ώστε οι μαθητές να αναπτύξουν ιδιαίτερες δεξιότητες πιο κοντά στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.

stem

STEAM: Science  – Technology – Engineering – Art – Mathematics: Πρόκειται για μία ολιστική προσέγγιση μάθησης που ενσωματώνει στο προηγούμενο μοντέλο το γνωστικό αντικείμενο της Τέχνης. Συμβάλλει στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της φαντασίας των μαθητών με χρήση όμως και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.

STEAM-Education

STREAM: Science  – Technology – Reading & wRiting – Engineering – Art – Mathematics: Συνδυάζει τα χαρακτηριστικά όλων των παραπάνω εκπαιδευτικών προσεγγίσεων προσθέτοντας ένα R με διττή σημασία, καταδεικνύοντας την ανάγκη να αναπτυχθούν δεξιότητες ανώτερης σκέψης που ενυπάρχουν στην ανάγνωση και στη γραφή. Συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών.

STREAM

Σίγουρα στο μέλλον θα υπάρξουν προσθήκες και παραλλαγές του αρχικού όρου STEM ενσωματώνοντας και άλλους επιστημονικούς κλάδους. Σκοπός πάντως είναι να προωθηθεί μία ολιστική εκπαίδευση που να αναπτύσσει τον μαθητή ως ένα πλήρες άτομο που να είναι ικανό να εφαρμόζει την αναλυτική σκέψη στην καθημερινή ζωή του με σκοπό την επίλυση προβλημάτων και την ανάπτυξη της καινοτομίας.

Σταυρούλα Σκιαδά – ΠΕ86 Εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Top