Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.

ΑΠΟ: 8ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ - Δεκ• 31•18

20181213_110659

Στις 13 Δεκεμβρίου 2018, τα τμήματα Β1΄ και Β2΄,με τη συνοδεία των καθηγητών, Δουρή Δαμασκηνής, Δρούκα Σοφίας και Κατσίπη Μιχαήλ, επισκέφτηκαν το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, με απώτερο σκοπό να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τον θαλάσσιο κόσμο, αλλά και τον κόσμο του ποταμού.

Αναχωρήσαμε από τον χώρο του σχολείου κατά τις 8.20΄ με πούλμαν και η άφιξή μας στο ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ έγινε γύρω στις 9.30΄. Αρχικά, οι εργαζόμενοι του κέντρου μάς ενημέρωσαν  σχετικά με τον σκοπό του και τις δραστηριότητες που θα κάνουμε,καθώς και τα πράγματα που θα αποκομίσουμε από εκεί. Το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε με λίγα λόγια, δραστηριοποιείται στον τομέα της πετρελαϊκής ρύπανσης των θαλασσών, αλλά πραγματοποιεί και υποθαλάσσιες έρευνες με την βοήθεια του επανδρωμένου ή του ανεπάνδρωτου στόλου του.

Αργότερα, παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση σε έναν από τους χώρους του κέντρου, σχετικά με τον βιότοπο και το οικοσύστημα του ποταμού, αλλά και για τον κύκλο του νερού.Μάθαμε για τα μέρη του ποταμού, δηλαδή τις πηγές, τον άνω και τον κάτω ρου, τους παραπόταμους και τέλος τις εκβολές τους. Επιπροσθέτως, εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας σχετικά με τα βενθικά μακροασπόνδυλα, τους ασπόνδυλους μικροσκοπικούς οργανισμούς, οι οποίοι ζουν στην κοίτη του ποταμού και αποτελούν σημαντικό ποσοστό στην βιοποικιλότητά του. Τέλος, κατά την παρουσίαση που μας έγινε, μάθαμε για τη χρησιμότητα του νερού, καθώς επίσης και διάφορους τρόπους για να μη γίνεται συνεχής σπατάλη του, διότι είναι ο πιο πολύτιμος πόρος της γης και είναι ελάχιστο το ποσοστό του πάνω σ’ αυτήν.

Στη συνέχεια, τα τμήματα χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και η καθεμιά ξεχωριστά έκανε κάποια δραστηριότητα. Στην πρώτη ομάδα μεταφερθήκαμε σ’ ένα εργαστήριο,όπου οι εργαζόμενοι του κέντρου μας έδωσαν τρυβλία με οινόπνευμα και νεκρά βενθικά μακροασπόνδυλα μέσα σε αυτά, κι εμείς με τη βοήθεια στερεοσκοπίων μπορέσαμε να παρατηρήσουμε τα μικροσκοπικούς αυτούς οργανισμούς και να διαπιστώσουμε μόνοι μας σε ποια υποκατηγορία ανήκει ο καθένας.

Η άλλη δραστηριότητα με την οποία ασχοληθήκαμε στην άλλη ομάδα, ήταν να παίξουμε ένα συναρπαστικό παιχνίδι, χωρισμένοι πάλι σε δύο υποομάδες, κατά το οποίο έπρεπε το κάθε παιδί να επιλέξει τυχαία μια λέξη,η οποία ήταν φυσικά σχετική με την παρουσίαση που είχε παρακολουθήσει προηγουμένως, και να προσπαθήσει, είτε να την αναπαραστήσει με παντομίμα στην υπόλοιπη ομάδα του, είτε να τη ζωγραφίσει στον πίνακα. Κάθε ομάδα λοιπόν, έπρεπε να καταλάβει την λέξη που προσπαθούσε να αναπαραστήσει το άλλο άτομο και με αυτόν τον τρόπο κέρδιζε έναν πόντο και φυσικά στο τέλος η νικήτρια ομάδα ήταν εκείνη που είχε συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους. Με αυτόν τον συναρπαστικό τρόπο λοιπόν  καταφέραμε να αφομοιώσουμε καλύτερα την ερμηνεία αυτών των λέξεων, που σχετίζονταν με τα οικοσυστήματα και τους βιότοπους των ποταμών. Και οι δύο δραστηριότητες, πραγματοποιήθηκαν εναλλάξ για κάθε ομάδα, ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν την εμπειρία των εργαστηρίων αλλά και αυτή της αφομοίωσης των λέξεων.

Ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία και όλα τα παιδιά φύγαμε με την ευχαρίστηση πως διευρύναμε τις γνώσεις μας, έχοντας παράλληλα περάσει ευχάριστα και δημιουργικά τον χρόνο μας.

 

Κασσιανή Μυτιληναίου ( Β΄2)

Σχολιάστε

Top