Η Βουλή των Εφήβων είναι ένα πρόγραμμα που διοργανώνεται από την Βουλή των Ελλήνων από τη χρονιά 1995-1996. Έχει ως κύριο στόχο την καλλιέργεια της θετικής στάσης των νέων, απέναντι στα «κοινά» καθώς και την αισθητοποίηση τους σε αρχές, κανόνες και αξίες της Δημοκρατίας. Για να συγκροτηθεί αυτή η «Βουλή«, οι μαθητές καταθέτουν κάποιες συγκεκριμένες εργασίες που αξιολογούνται και λαμβάνουν με βάση αυτές, κλήρους. Στο τέλος των δραστηριοτήτων επιλέγονται με κλήρωση (πραγματοποιείται με βάση τους κλήρους κάθε μαθητή) 300 έφηβοι-βουλευτές,οι οποίοι είναι μαθητές της Β’ Λυκείου, οι οποίοι συγκροτούν τη Βουλή των Εφήβων, και συνεδριάζουν στις αίθουσες της Βουλής των Ελλήνων τον Ιούλιο. Συγκεκριμένα, 260 έφηβοι-βουλευτές προέρχονται από σχολεία της Ελλάδας, 20 από την Κύπρο και 20 από σχολεία του απόδημου Ελληνισμού. Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 εκλέχθηκα και συμμετείχα στην ΙΘ’ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων. Ήταν η πρώτη χρονιά που οι συμμετέχοντες έπρεπε να λάβουν μέρος και σε άλλες δραστηριότητες ,εκτός από την υποβολή μιας έκθεσης με συγκεκριμένο θέμα, ενώ στο πρόγραμμα συνέβαλε και η αρχή Ο Συνήγορος του Παιδιού, η οποία προσέφερε τις πολύτιμες συμβουλές της.
Η ανακοίνωση για τους <<Έφηβους Βουλευτές>> δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο της Βουλής των Εφήβων (www.efivoi.gr), την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014. Ο κωδικός μου ήταν στην φόρμα των συμμετεχόντων και μου δόθηκε η ευκαιρία να εκπροσωπήσω το Σχολείο μας ως Έφηβος Βουλευτής της εκλογικής περιφέρειας Β’ Πειραιά. Το θέμα του προγράμματος ήταν <<Η αξία του Κοινοβουλευτισμού και της Δημοκρατίας >>. Οι εργασίες ξεκίνησαν την Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014,με την υποδοχή στο ξενοδοχείο Divani Caravel Hotel και το χωρισμό σε τέσσερα τμήματα για τη συμμετοχή στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο και στο Νομοθετικό Έργο στις 5 Ιουλίου 2014. Το βράδυ της Παρασκευής έγινε συζήτηση στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου και γνωστοποιήθηκε το πρόγραμμα των τριών ημερών. Το Σάββατο, το πρωί, τα τμήματα Γ’ και Δ’ συμμετείχαν στη διαδικασία του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, στην αίθουσα της Ολομέλειας, ενώ τα τμήματα Α’ και Δ’ στην ίδια διαδικασία, στην αίθουσα της Γερουσίας. Το απόγευμα της ίδιας μέρας λάβαμε μέρος στο Νομοθετικό Έργο. Σε αυτή τη διαδικασία πρότεινα την αναθεώρηση του Άρθρου 3 και της Παραγράφου 35, που αφορά στις επιτροπές των μαθητικών κοινοτήτων, επισημαίνοντας την ανάγκη για εφαρμογή νέων τεχνολογιών και της τηλεδιάσκεψης των εκπροσώπων των μαθητών ανά την Ελλάδα μέσω του Διαδικτύου. Το βράδυ παρακολουθήσαμε φεστιβάλ θεάτρου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Την Κυριακή το πρωί ακολούθησε εκδρομή στην Ακρόπολη, ελεύθερη συζήτηση με βουλευτές και το απόγευμα παρακολουθήσαμε συναυλία μουσικών σχολείων. Τη Δευτέρα το πρωί συμμετείχαμε στην Ολομέλεια συνεδρίαση και αποχωρήσαμε, έχοντας νέες εμπειρίες.
Η σημασία του προγράμματος είναι πολύπλευρη, καθώς ήρθα σε επαφή με παιδιά από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, αλλά και Έλληνες μαθητές από όλο τον κόσμο. Κατανοήσαμε οι συμμετέχοντες πόσο δύσκολο είναι το έργο στο Κοινοβούλιο και προτείναμε αλλαγές στη νομοθεσία για ένα δημοκρατικότερο Σχολείο