«Ποιοτική Εκπαίδευση» – Συνέντευξη με τον Διευθυντή του σχολείου

Στα πλαίσια της έρευνάς μας και του προβληματισμού μας για την ποιοτική εκπαίδευση, ζητήσαμε από τον διευθυντή του σχολείου μας. Κ. Παπαδάκη Εμμανουήλ, να μας αφιερώσει λίγο από τον χρόνο του και να του θέσουμε κάποια ερωτήματα. Θα προσπαθήσουμε να σας παρουσιάσουμε ένα μέρος της ωραίας συζήτησης που είχαμε:

  • Μαθητής: «Ποιο περιεχόμενο δίνεται εσείς στον όρο ποιοτική εκπαίδευση;»

Διευθυντής: «Είναι ένας στόχος που αποβλέπει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου, για ένα καλύτερο μέλλον, για έναν καλύτερο άνθρωπο, στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του καθένα από εμάς και ιδιαίτερα των νέων που είναι το μέλλον της κοινωνίας.»

Σχολίασε επίσης ότι η Ποιοτική εκπαίδευση προϋποθέτει το να μην υφίστανται διακρίσεις με βάσει το φύλο.

  • Μαθητής: «Θεωρείτε ότι η εκπαίδευση που παρέχεται σήμερα από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ανταποκρίνεται στις απατήσεις των καιρών;»

συνέντευξη1Εδώ, ο διευθυντής στην απάντησή του επισήμανε ότι παρά τις ελλείψεις που υπάρχουν στις υποδομές, εντούτοις έχουμε δωρεάν πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, χωρίς κοινωνικές και φυλετικές διακρίσεις. «Βασικό ρόλο, βέβαια, παίζει η νομοθεσία της πολιτείας και το πλαίσιο πάνω στο οποίο λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και με ποιο τρόπο αυτή εξυπηρετεί τον σκοπό,αναφέροντας  ως παράδειγμα την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.»

  • Μαθητής: «Τι νομίζετε ότι θα μπορούσε να αλλάξει (που να είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί;)»

Διευθυντής: «Υπάρχει όρεξη και θέληση από τους εκπαιδευτικούς για αλλαγή και εξέλιξη χωρίς όμως να υπάρχει η κατάλληλη στήριξη. Δεν θεωρώ ότι οι κοινωνικές παροχές είναι αρκετές ώστε να θεωρούμαστε σύγχρονο σχολείο. Για παράδειγμα, ένας προβολέας σε κάθε αίθουσα, ελεύθερο διαδίκτυο και εύκολη πρόσβαση για ΑΜΕΑ είναι πράγματα που πρέπει να έχει κάθε σχολείο. Επίσης καλό θα ήταν να εφαρμοστούν πιο ευέλικτοι και μοντέρνοι τρόποι διδασκαλίας με την κατάλληλη αναπροσαρμογή της ύλης, ώστε να μειωθούν και τα περιστατικά «άγχους» που τόσο συχνά έχουν γίνει στην εποχή μας.»

  • Μαθητής: «Εκτός από γνώσεις ποιες δεξιότητες πιστεύετε ότι πρέπει να καλλιεργεί το σχολείο;»συνέντευξη3

Διευθυντής: «Η γνώση, ο τρόπος που προσφέρεται δεν είναι σωστός διότι μεταδίδει άγχος, πίεση και στρες. Το σχολείο πρέπει να διδάσκει την κριτική σκέψη, πρέπει να μας μαθαίνει πώς να κρίνουμε και να φιλτράρουμε την πληροφορία. Άλλη μια δεξιότητα είναι ότι όλοι πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τον ψηφιακό αλφαβητισμό. Πρέπει να μάθουμε την ενσυναίσθηση και να μπαίνουμε στον ρόλο του άλλου. Πρέπει να υπάρχει επικοινωνία και εκτίμηση προς τον συμμαθητή και την προσωπικότητά του. Πρέπει να αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα. Πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.»

Τόνισε δε στο τέλος ότι η ποιοτική εκπαίδευση απαιτεί ανάληψη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων καθώς και τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων και αθλητικών δραστηριοτήτων.

Οι μαθητές: Αρχαγγελάκης Λευτέρης, Βάλτσεφ Βαλεντίνος

Τριπόδης Μιχάλης, Φιωτάκης Αργύρης, Φιωτάκης Φάνης

συνέντευξη4