Ισορροπημένη άσκηση για παιδιά

ασκηση

Η τακτική σωματική δραστηριότητα έχει τόσο βραχυπρόθεσμες όσο και μακροπρόθεσμες ευεργετικές επιδράσεις στα παιδιά, καθώς επηρεάζει τη νοητική, τη συναισθηματική και τη σωματική υγεία τους. Επίσης, από μελέτες φαίνεται ότι τα παιδιά που ασχολούνται με την άσκηση από την παιδική ηλικία και υιοθετούν έναν μη καθιστικό τρόπο ζωής τείνουν και ως ενήλικες να είναι σωματικά δραστήριοι, γεγονός που είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού η άσκηση είναι προαγωγός τόσο της υγείας όσο και της ευεξίας. Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που είναι σωματικά δραστήρια τείνουν να υιοθετούν πιο εύκολα υγιείς συμπεριφορές και να έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο.

Ποια είναι τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας για τα παιδιά;

Η ενδεδειγμένη συχνότητα και διάρκεια της άσκησης προσφέρει στα παιδιά σημαντικά οφέλη. Συγκεκριμένα, συμβάλλει στη:

• ανάπτυξη υγιούς μυοσκελετικού συστήματος (οστά, μύες, αρθρώσεις),

• βελτίωση της στάσης του σώματος και της ελαστικότητας,

• αύξηση της αντοχής και της μυϊκής δύναμης,

• ανάπτυξη ενός υγιούς καρδιαγγειακού συστήματος (καρδιά και πνεύμονες),

• βελτίωση της φυσικής κατάστασης,

• βελτίωση του συντονισμού και του ελέγχου των κινήσεων,

• διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους,

• μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων,

• βελτίωση της αυτοπεποίθησης,

• ενίσχυση της κοινωνικότητας,

• μείωση του άγχους και αποφυγή της κατάθλιψης

Πώς θα γίνει η άσκηση συνήθεια;

Ο καλύτερος τρόπος θα ήταν η ενασχόληση με την άσκηση να γίνεται ως παιχνίδι∙ μια δραστηριότητα που να δίνει στο παιδί χαρά και να μη γίνεται μέσο ανταγωνισμού και κατάταξης.

Παραδείγματα άσκησης για τα παιδιά

• Συμμετοχή σε ομαδικά αθλήματα (Μπάσκετ,Χάντμπολ, Βόλεϊ, Ποδόσφαιρο, Πόλο, κ.λπ.)

• Ποδήλατο

• Χορός

• Περπάτημα

• Τρέξιμο

• Κολύμπι

• Κηπουρική

• Συμμετοχή στις δουλειές του σπιτιού και στα ψώνια για το σπίτι

• Συμμετοχή στο μάθημα της φυσικής αγωγής στο σχολείο

• Βόλτα με τον σκύλο

• Παιχνίδι στο προαύλιο του σχολείου στα διαλείμματα, και τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα παιχνίδι στην πυλωτή, την αυλή ή τον κήπο του σπιτιού

• Παιχνίδια στο νερό, όπως σουτάκια, πόλο, κ.ά.

Μην ξεχνάτε τα κλασικά παιχνίδια των παιδιών, όπως το σκοινάκι, το λάστιχο, τα μήλα, το κυνηγητό, το κρυφτό, κ.α.

Προτάσεις για ένταξη της άσκησης στην καθημερινότητα των παιδιών …με τη συμμετοχή και τη συμβολή των γονέων

• Προτρέψτε τα παιδιά σας να χρησιμοποιούν τη σκάλα αντί για το ασανσέρ, όποτε μπορούν.

• Αντί να χρησιμοποιήσετε το αυτοκίνητο, περπατήστε με τα παιδιά σας από και προς το σχολείο. Αν χρησιμοποιείτε μέσα μαζικής μεταφοράς,

κατεβείτε μία στάση νωρίτερα από τον προορισμό σας, ώστε να περπατήσετε λίγο.

• Καθορίστε συγκεκριμένο πρόγραμμα για παιχνίδι και άσκηση για όλη την οικογένεια.

• Προγραμματίστε δραστηριότητες με τη συμμετοχή όλης της οικογένειας (π.χ. περπάτημα, ποδήλατο, κολύμβηση, πεζοπορία).

• Χρησιμοποιήστε ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο, π.χ. για τη μετακίνηση από και προς το σχολείο.

• Ενθαρρύνετε το παιδί για κινητικές δραστηριότητες, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.

• Παροτρύνετέ το και βοηθήστέ το στον προγραμματισμό εβδομαδιαίων παιχνιδιών με φίλους, π.χ. αγώνας ποδοσφαίρου.

• Διαμορφώστε έναν χώρο για παιχνίδι εντός του σπιτιού.

Καθιστικές «δραστηριότητες»

Εκτός από την υιοθέτηση τακτικής σωματικής δραστηριότητας, καίριας σημασίας είναι και ο περιορισμός των καθιστικών δραστηριοτήτων, όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης, η χρήση υπολογιστή και ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κ.α. Η χρήση της τηλεόρασης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το μέγιστο όριο των δύο ωρών την ημέρα.

Προτάσεις για αποθάρρυνση καθιστικών δραστηριοτήτων:

•   Αποφύγετε να τοποθετήσετε τηλεόραση ή υπολογιστή στο δωμάτιο του παιδιού.

•   Διαμορφώστε οικογενειακό πρόγραμμα χρήσης της τηλεόρασης και του υπολογιστή (π.χ. καθορισμός ωραρίων).

•  Προσφέρετε εναλλακτικές προτάσεις (παιχνίδι στον κήπο, στην αλάνα, στο γήπεδο), αντί για παρακολούθηση τηλεόρασης ή ενασχόληση με κάποια άλλη καθιστική δραστηριότητα.

Αν υπάρχει ανησυχία για την ασφάλεια του παιδιού σε κάποιον χώρο άθλησής του, συνοδεύστε το εσείς. Μην του στερείτε το παιχνίδι!

ΠΕΛΕΚΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, Γ2

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης