Συνέντευξη με τον Διευθυντή του ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω, κύριο Ιωάννη Παραρά

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων εμείς οι μαθητές του Β1 τμήματος Λυκείου κατεύθυνση Γεωπονίας πήραμε συνέντευξη από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, κύριο Ιωάννη Παραρά, σε μια προσπάθεια να αντλήσουμε σημαντικές πληροφορίες για τις ενεργειακές ανάγκες του σχολείου. Οι ερωτήσεις της συνέντευξης συντάχθηκαν από εμάς με τη συνεργασία της διδάσκουσας του μαθήματος της Ζώνης, κυρίας Μυλωνάκη. Την ημέρα της συνέντευξης, ο κύριος Παραράς επισκέφθηκε την τάξη μας κι εμείς του θέσαμε τις ερωτήσεις μας, τις οποίες απάντησε με ιδιαίτερη διάθεση. Η συνέντευξη κράτησε 2 διδακτικές ώρες και το κλίμα ήταν ευχάριστο. Πιστεύουμε ότι καταφέραμε να μάθουμε πολύτιμα στοιχεία αναφορικά με το σχολείο μας και το ενεργειακό του αποτύπωμα.

 

  1. Πότε κατασκευάστηκε το κτήριο;

Το κτήριο κατασκευάστηκε το 1980 και είναι 64 στρέμματα σε έκταση. Λειτούργησε το 1982 ως Πολυκλαδικό Λύκειο. Το σχολείο κόστισε 4 δισεκατομμύρια δραχμές.

  1. Πόσα κτήρια έχει αυτή τη στιγμή το σχολείο (αίθουσες, εργαστήρια και βοηθητικοί χώροι);

Το σχολείο αποτελείται από δώδεκα μεγάλα κτήρια στα οποία στεγάζονται και συνυπάρχουν τρία σχολεία. Συγκεκριμένα στο ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω υπάρχουν είκοσι αίθουσες διδασκαλίας και τρία εργαστήρια. Ακόμα υπάρχουν οι αίθουσες που λειτουργούν ως γραφεία διευθυντή και καθηγητών και γραφεία του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.

  1. Είναι όλα τα κτήρια ενεργειακά ενεργά και πώς;

Ναι, είναι.

  1. Από πού αντλεί τα χρήματα το σχολείο για να πληρώσει τους λογαριασμούς;

Τα χρήματα προέρχονται από τη σχολική επιτροπή που εντάσσεται στον Δήμο και ασχολείται με τα έξοδα των σχολείων της δικαιοδοσίας της.

  1. Πόσα χρήματα κατά μέσο όρο καταναλώνει το σχολείο για ρεύμα;

Κάθε σχολείο ξοδεύει χρήματα ανάλογα με τους μαθητές. Υπολογίζεται περίπου τέσσερις με πέντε χιλιάδες ευρώ τον μήνα για όλο το συγκρότημα. Αυτό το ποσό διαμορφώθηκε αφότου σε εννέα αίθουσες αλλάξαμε τις λάμπες φθορίου σε λεντ, γιατί περίπου ο λογαριασμός ερχόταν περίπου επτά χιλιάδες ευρώ τον μήνα.

  1. Πόσες κιλοβατόρες καταναλώνει το συγκρότημα τον χρόνο.

Ο διευθυντής δεν είχει στοιχεία αναφορικά με αυτή την ερώτηση.

  1. Τι λάμπες έχει το κτήριο;

Το κτήριο έχει τόσο λάμπες φθορίου όσο και λεντ. Είναι δύσκολο να αλλάξουμε λάμπες, διότι κατά πρώτον χρειάζονται χρήματα για την αλλαγή και δεύτερον και χρήματα και ηλεκτρολόγους. Άρα, λόγω του προϋπολογισμού δεν είναι εφικτό. Επίσης οι λαμπτήρες αλλάχτηκαν μέσω δωρεάς.

  1. Πόσο πληρώνει το σχολείο για θέρμανση και πόσες ώρες την ημέρα καίει το καλοριφέρ;

Για κάθε μία ώρα που ζεσταίνουν τα καλοριφέρ χρειάζονται για ένα μήνα περίπου 6 ή και παραπάνω χιλιάδες ευρώ. Καθημερινά για τρεις ώρες απαιτούνται περίπου 300 ευρώ με βάση τη σημερινή τιμή του πετρελαίου. Υπάρχουν τρεις λέβητες στον χώρο του πάρκινγκ και μία ώρα θέρμανσης στην ουσία χάνεται γιατί τόσο χρειάζεται για να φτάσει το ζεστό νερό από τους λέβητες μέχρι τις αίθουσες.

  1. Μπορούμε να περάσουμε σε άλλο τρόπο θέρμανσης των κτηρίων;

Δύο τρόποι υπάρχουν είτε με πετρέλαιο είτε με φυσικό αέριο, αλλά για να γίνει αλλαγή απαιτούνται πάνω από 200.000 ευρώ. Οι αντλίες θερμότητας είναι πλέον μια πολύ καλή λύση για θέρμανση και οι μονάδες πλέον είναι πιο οικονομικές, ωστόσο, και πάλι τα χρήματα που απαιτούνται είναι πολλά.

  1. Τι τρόπους ψύξης έχει το σχολείο;

Δεν υπάρχει τρόπος ψύξης, διότι δεν είναι αναγκαίο.

  1. Έχει γίνει προσπάθεια ενεργειακής αναβάθμισης του κτηρίου και αν ναι πότε;

Καμία λόγω έλλειψης χρημάτων και προσωπικού.

  1. Πόσο θα κοστίσει η ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου;

Πρώτον πρέπει να φτιαχτούν οι μονώσεις σε όλους τους χώρους. Επίσης, θα πρέπει να τοποθετηθούν διπλά τζάμια για να αποφευχθεί η απώλεια της ζέστης. Επίσης, θα πρέπει να αλλάζουν οι πόρτες. Επιπλέον χρειάζεται θερμομόνωση για τη διατήρηση της ζέστης,, καλή μόνωση της ταράτσας. Τέλος, ψάχνω να χρησιμοποιήσω την πιο φθηνή, ασφαλή και οικολογική μορφή ενέργειας.

  1. Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης; Χρησιμοποιούνται;

Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης για μπαταρίες και υπάρχει και για χαρτί που δε χρησιμοποιείται, καθώς οι μαθητές δε σέβονταν τον διαχωρισμό.

  1. Τι μπορούμε να κάνουμε σε μικρή κλίμακα στο σχολείο, για να συμβάλλουμε στη βελτίωση του οικονομικού αποτυπώματος του σχολείου;

Βγαίνοντας για διάλειμμα να κλείνετε στους διακόπτες, για να μην καίνε χωρίς λόγο τα φώτα. Το ίδιο να κάνετε και όταν έχει ήλιο.

 

Οι μαθητές του Β1 Λυκείου Γεωπονίας

 

Βορίλας Αριστείδης-Μάριος

Δελιπορανίδη Δήμητρα

Δεστούνης Κωνσταντίνος

Κοσμαδόπουλος Ιωάννης

Κουραμπάς Χρήστος

Κοφσανίσου Σοφία

Παπαδαημητρίου Βασίλειος

Σαποκοίλης Δημήτριος

Ταμπουρατζής Πέτρος-Νεκτάριος

 

Η εκπαιδευτικός

 

Μυλωνάκη Αγάπη

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης