- 1. Ποια είναι τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις του Δημάρχου; Τα βρίσκετε εύκολα ή δύσκολα; Είναι όπως τα υπολογίζατε πριν την εκλογή σας;
Ο θεσμός του Δημάρχου είναι πολύπλοκος και με πολλές υποχρεώσεις, ειδικά σε έναν Δήμο σαν τον δικό μας που αποτελείται από 14 διαφορετικά δημοτικά διαμερίσματα, το κάθε ένα με τις δικές του ανάγκες. Ο Δήμαρχος θα πρέπει καθημερινά και καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του να μεριμνά για την ομαλή λειτουργία του Δήμου, τόσο όσον αφορά στις υπηρεσίες όσο και στις υποδομές, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία και η ποιότητα ζωής των δημοτών. Σκοπός και στόχος μου ως Δημάρχου είναι να προασπίζομαι τα τοπικά συμφέροντα, να κατευθύνω τις δράσεις του Δήμου για την υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης που έχουμε ως δημοτική αρχή για τον τόπο μας, να διασφαλίζω την ενότητα της τοπικής κοινωνίας και να ασκώ τα καθήκοντά μου με γνώμονα τις αρχές της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας.
Λειτουργούμε τον Δήμο Λοκρών σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για όλη τη χώρα λόγω της πανδημίας, την οποία κανείς δεν μπορούσε ούτε να υπολογίσει ούτε να προβλέψει. Ωστόσο, το «δύσκολα» ή «εύκολα» είναι πάντα σχετικό και προσδιορίζεται από τις εκάστοτε συνθήκες. Η δύναμη της θέλησης σε συνδυασμό με την πίστη μας ότι ο τόπος μας αξίζει τα καλύτερα περιορίζει το αντικειμενικό μέγεθος της εκάστοτε δυσκολίας και αυξάνει τη μαχητικότητά μας. Εργαζόμαστε σκληρά εδώ και 1,5 χρόνο τώρα, μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας, να εφαρμόσουμε το έργο που θέλουμε και με επίμονη και καθημερινή δουλειά φαίνεται ότι το πετυχαίνουμε παρά τις πολλαπλές δυσκολίες. Δυστυχώς, παραλάβαμε τον Δήμο σε δυσχερή οικονομική κατάσταση και αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να «νοικοκυρέψουμε» τα οικονομικά μας και να οδηγήσουμε τον Δήμο σε οικονομική εξυγίανση. Οι ευρύτερες συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες και δεν είναι εφικτό να γίνουν όλα από τη μία μέρα στην άλλη. Γι’ αυτό λειτουργούμε με πρόγραμμα και προτεραιότητες, ώστε να επιτύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για τον Δήμο μας.
- 2. Τι θεωρείτε αναγκαίο να αλλάξει στα σχολεία του Δήμου;
Λόγω της πανδημίας προέκυψαν ανάγκες για μεγαλύτερη κτιριακή υποστήριξη των σχολείων του Δήμου, γεγονός που ήδη προχωράει και υλοποιείται σε σχολεία που το είχαν πραγματικά ανάγκη (συντήρηση αιθουσών, προστατευτικά στέγαστρα, μονώσεις, κοπή επικίνδυνων δένδρων κ.α.). Η καλή καθαριότητα, καθώς και η αισθητική βελτίωση των σχολικών μονάδων αποτελούν βασικές μας προτεραιότητες, ώστε εκπαιδευτικοί και μαθητές να προσέρχονται με ασφάλεια, αλλά και να δραστηριοποιούνται σε ένα ευχάριστο περιβάλλον. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε ακόμη καλύτερα στο μέλλον.
- 3. Θεωρείτε ότι οι υποδομές που διαθέτουν τα σχολεία του Δήμου, καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών;
Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια οι σχολικές μονάδες του Δήμου μας ήταν παραμελημένες. Στη θητεία μας θέτουμε ως στόχο να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τις υποδομές των σχολείων. Εξετάζουμε λύσεις για τη βελτίωση-ανακατασκευή των προαύλιων χώρων, με έμφαση στους χώρους άθλησης εντός των σχολικών μονάδων. Επίσης, δίνουμε έμφαση στην ετοιμασία μελετών που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των υποδομών, όπως η πυροπροστασία και η αντισεισμική προστασία των κτιρίων. Τέλος, στηρίζουμε την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων μέσω των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες εργάζονται προς την κατεύθυνση αυτή.
- 4. Είστε ανοιχτός στη συμμετοχή των παιδιών σε συμβούλια του Δήμου, ώστε να ακούγεται και η φωνή μας;
Θεωρώ πολύ σημαντική την συμμετοχή των νέων ανθρώπων στα κοινά και κυρίως σε θέματα που τους αφορούν άμεσα, καθώς έτσι προάγεται η δημοκρατία και ο διάλογος, με σκοπό την επίλυση των θεμάτων που τους αφορούν. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το ότι ο νομοθέτης προβλέπει να εκπροσωπούνται θεσμικά στη σχολική επιτροπή με εκπρόσωπο που αναδεικνύεται από τα μαθητικά συμβούλια. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο ενός τόπου είναι οι νέοι άνθρωποι, οπότε η παρουσία τους διευρύνει τους ορίζοντες και ανοίγει τις πύλες για το μέλλον.
- 5. Πιστεύετε είναι ασφαλή τα σχολεία του Δήμου να λειτουργούν «εν μέσω πανδημίας»; Πως θα μπορούσε να συνεισφέρει ο Δήμος ώστε να έχουμε μεγαλύτερες αίθουσες διδασκαλίας και να μην κινδυνεύουμε;
Η λειτουργία των σχολείων βασίζεται στις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας. Εμείς, από την πλευρά μας ως Δήμος, έχοντας την ευθύνη της κτιριακής επίβλεψης των σχολικών μονάδων, καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε οι συνθήκες να είναι υγειονομικά ασφαλείς και να διεξάγεται ομαλά η λειτουργία του σχολείου βάσει των οδηγιών του Υπουργείου.
- 6. Θα μπορούσε ο Δήμος να μας παρέχει κοινωνικό φροντιστήριο η μια μαθητική δημοτική λέσχη, ώστε να περνάμε εποικοδομητικά το χρόνο μας;
Ο θεσμός του κοινωνικού φροντιστηρίου είναι μία δομή που εξετάζουμε και θα θέλαμε να υλοποιήσουμε σε βάθος χρόνου και υπό τις κατάλληλες συνθήκες. Η μαθητική δημοτική λέσχη υπό τις παρούσες υγειονομικές συνθήκες είναι δύσκολο να υλοποιηθεί, αλλά είναι μια καλή ιδέα για το μέλλον. Ωστόσο, ως Δήμος θέλουμε να επισημάνουμε την αξία του Δημοτικού Ωδείου Αταλάντης, της Δημοτικής Φιλαρμονικής και της Αιάντειου Δημόσιας Βιβλιοθήκης Αταλάντης, που υλοποιούν εξαιρετικές δράσεις, εκδηλώσεις και προγράμματα για μαθητές και δημότες.
- 7. Πώς θα μπορούσε ο Δήμος να κάνει τη μαθητική ζωή εύκολη, ευχάριστη και ασφαλή;
Στόχος μας είναι κατά τη διάρκεια της θητείας μας αλλά και κάτω από τις πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας, να δημιουργήσουμε νέους χώρους άθλησης και να βελτιώσουμε την εικόνα των ήδη υπαρχόντων. Ήδη έχουν γίνει αρκετά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση σε όλο το Δήμο και συνεχίζουμε. Επίσης, ο Δήμος πάντα προσανατολίζεται στη διεξαγωγή πολιτιστικών δράσεων, οι οποίες δυστυχώς έχουν αναβληθεί λόγω της πανδημίας. Καθημερινό μας μέλημα είναι η ασφάλεια των δημοτών και φυσικά η υγειονομική ασφάλεια τόσο των μαθητών και των καθηγητών όσο και των σχολικών μονάδων που τους φιλοξενούν καθημερινά.
- 8. Ποιος είναι τελικά ο ρόλος του δήμου στα σχολεία;
Ο ρόλος του Δήμου αναφορικά με τις σχολικές μονάδες αφορά κυρίως στην συντήρηση, επισκευή, διαχείριση, καθαριότητα και βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, έχει στην αρμοδιότητά του τον έλεγχο και την επίβλεψη της ομαλής λειτουργίας των κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών (ΚΔΑΠ) στα κατά τόπους δημοτικά διαμερίσματα, τα οποία προσφέρουν όλο το χρόνο, σε απογευματινές ώρες, εκμάθηση μουσικών οργάνων, δημιουργική απασχόληση, αθλητικές δραστηριότητες, πολιτιστικές δραστηριότητες, βοήθεια στη σχολική μελέτη και πολλά άλλα σε παιδιά 5 έως 12 ετών. Τέλος, ο Δήμος είναι υπεύθυνος για την προώθηση και εφαρμογή προγραμμάτων ενίσχυσης μαζικού αθλητισμού και διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων.
Ευχαριστούμε τον Δήμαρχο Λοκρών, κ. Ζεκεντέ, για το χρόνο που αφιέρωσε να απαντήσει στις ερωτήσεις μας!
Αρθρογράφοι: Ζαχείλας Λουκάς και Κοίλαρη Ναταλία