Συνέντευξη με το Διευθυντή του Εσπερινού Επαλ Καλαμαριας κο Νίκο Γεράκη

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Γράφουν οι Λία Στεφανίδου, Άννα Γκιάτα, Μελίνα Ανδρεάδου

Ο κος Νίκος Γεράκης διευθυντής του εσπερινού ΕΠΑΛ μας μιλάει για την θέση ευθύνης που κατέχει

«Μου αρέσει η προσφορά!»

Η πόρτα του γραφείου του παραμένει πάντα ανοιχτή για όλους, μαθητές, καθηγητές και κοινό. Άλλωστε λένε ότι ένας χαρισματικός ηγέτης βρίσκει πάντα χρόνο για όσους συνεργάζεται. Μας υποδέχτηκε ένα απόγευμα ανάμεσα σε καθήκοντα, υποχρεώσεις και εργασιακό φόρτο. Με μια όμορφη συζήτηση μας έδωσε τις απαντήσεις στα ερωτήματα που του θέσαμε….

  •  Πόσα χρόνια υπηρεσίας έχετε?

 Κοντεύω τα 30.

  • Ποια είναι η ειδικότητά σας?

Καθαρός πληροφορικός. Με πτυχίο πληροφορικής και μεταπτυχιακό στην Αμερική τη δεκαετία του ’80 – ’90.

  • Πόσα χρόνια υπηρετείτε σαν διευθυντής?

7 χρόνια σαν διευθυντής και 4 χρόνια σαν υποδιευθυντής.

  • Για ποιο λόγο επιλέξατε να έχετε μια θέση ευθύνης?

Μου αρέσει η προσφορά! Σαν εκπαιδευτικός είχα δώσει αρκετά, με γέμισε. Μετά από κάποια χρόνια μου έγινε η πρόταση να γίνω υποδιευθυντής. Στη διάρκεια της θητείας μου είδα ότι οι ανάγκες της προσφοράς ήταν περισσότερες Παρόλο που δουλεύεις πολλές ώρες όταν οι προσπάθειες σου πετυχαίνουν είσαι και εσύ απόλυτα ικανοποιημένος!

  • Πρέπει να είστε και καλός manager για να μοιράζετε σωστά τις αρμοδιότητες?

Βασική προϋπόθεση εδώ στην Ελλάδα είναι η λέξη φιλότιμο για να μπορείς να διοικήσεις σωστά έναν οργανισμό. Το σχολείο πιστεύω ότι είναι ένα καράβι που πήρε τον δρόμο του. Αν πάει να παρεκκλίνει, εκεί πας και διορθώνεις την πορεία του.

Το σχολείο είναι ένα καράβι…

Αν πάει να παρεκκλίνει, εκεί πας και διορθώνεις την πορεία του.

Πρόθεση μου είναι οι καθηγητές και οι μαθητές να περνούν ευχάριστα στο σχολείο. Το σχολείο έχει τους δικούς του νόμους και κανόνες. Το θέμα είναι πως να τα κάνεις αυτά ευχάριστα και για τους μαθητές και για τους καθηγητές.

  • Έχετε αποκτήσει φιλίες με μαθητές μέσα από το εσπερινό ΕΠΑΛ?

Ναι έχω αποκτήσει φιλίες, πάντα όμως ως διευθυντής με μαθητή.

  • Τι δυναμική έχει τώρα το σχολείο και με πόσους μαθητές ξεκίνησε?

Ξεκίνησε πριν από 4 χρόνια με 80 μαθητές και σήμερα έχει φτάσει τους 480.

  • Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά στοιχεία στο να διευθύνετε ένα εσπερινό σχολείο σε σύγκριση με ένα ημερήσιο?

Στο ημερήσιο σχολείο έχεις να ασχοληθείς με τις ψυχές παιδιών και την διαπαιδαγώγηση τους. Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα. Τα σχολεία είναι η συνέχεια της οικογένειας. Τώρα τα παιδιά μεγαλώνουν σε μια δύσκολη κοινωνία, γι” αυτό και βλέπουμε κάποιες άσχημες συμπεριφορές.

«Ασχολείσαι με θέματα ηθικής»

Στο εσπερινό, έχεις να κάνεις με ανθρώπους που ψάχνουν να βρουν αποκούμπι στην εργασία τους, στην οικογένειά τους. Κάποιοι από τους μαθητές δεν έχουν εργασία και προσπαθούν να βρουν ή να βελτιώσουν την εργασία που ήδη έχουν με τη βοήθεια του σχολείου. Είναι συνειδητοποιημένοι μαθητές. Φέρεσαι ανθρώπινα σε αυτούς τους μαθητές, δείχνεις μεγάλη κατανόηση γιατί είναι οι γονείς των ανήλικων παιδιών και χρειάζονται περισσότερη βοήθεια και “σπρώξιμο” ώστε να πετύχουν τον σκοπό τους.

  • Ας πάμε μερικά χρόνια πίσω… θα το ξανακάνατε?

Ναι θα το ξαναέκανα! Δεν με έχει κουράσει, έχω αντοχές, θα το ξαναέκανα!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης