ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΕΙ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔA

Τα ελληνικά δημόσιο σχολεία εξελίσσονται και ακολουθώντας τη σύγχρονη εκπαιδευτική φιλοσοφία εμπλουτίζει το ωρολόγιο πρόγραμμά του με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που καλύπτουν 20 θεματικές, και εντάσσονται πιλοτικά στο υποχρεωτικό, εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα από το Σεπτέμβριο του 2020, με κεντρικό στόχο οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού.

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, θα αξιοποιηθούν καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας σε όλους τους τύπους Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας. Στρατηγική προτεραιότητα – παράλληλα με τη συστηματικότερη καλλιέργεια των δεξιοτήτων – είναι να ενισχυθεί η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, αλλά και να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί σε μεθοδολογίες εργαστηριακής προσέγγισης της διδασκαλίας.

Μέσω αυτών των θεματικών οι μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα αποκτήσουν πολύτιμες και άκρως χρήσιμες δεξιότητες ζωής , ήπιες δεξιότητες  και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά αναφέρονται η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία, η οργανωτική ικανότητα, η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες, η επίλυση  προβλημάτων και  ο τεχνολογικός γραμματισμός.

ΑΛΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ

Οι σημερινοί μαθητές έχουν χάσει το κέφι τους, τη διάθεσή τους για μάθηση, και βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ένα εκπαιδευτικό  σύστημα που μόνο άγχος, κούραση και αδιαφορία τους προκαλεί. Η κρατούσα άποψη των εκπαιδευτικών είναι ότι τα περισσότερα από τα σχολικά εγχειρίδια ευθύνονται για την κατάντια των μαθητών και αντίστοιχα για τους εκπαιδευτικούς δεν αποτελούν τα καταλληλότερα εργαλεία. Στο παρελθόν υπήρχαν μύθοι, παραδόσεις, ποιήματα, κείμενα κλασικής λογοτεχνίας, σχήματα λόγου, αλληγορίες, συμβολισμοί  που ζωντάνευαν τη γλώσσα και ενεργοποιούσαν τη σκέψη και την κρίση των παιδιών.

Μέσα από τα σύγχρονα συστήματα προάγεται η τεχνοκρατική εκπαίδευση σε βάρος της ανθρωπιστικής παιδείας. Λείπουν σήμερα τα θετικά πρότυπα από τα παιδιά. Χρειάζεται συστηματικά κι όχι περιστασιακά  να διδάσκονται οι αξίες, να επιδιώκεται η συνειδητή εφαρμογή τους από τη μικρή ηλικία μέχρι αυτές να αποτελέσουν τρόπο ζωής. Μόνο έτσι θα αντιμετωπίσουν την άκρατη ισοπέδωση και τελμάτωση της σύγχρονης κοινωνίας.

Θα πρέπει όμως το εκπαιδευτικό μας σύστημα να μεριμνήσει σοβαρά για την καλύτερη αξιοποίηση του μαθητικού του δυναμικού. Οι χαρισματικοί μαθητές στροβιλίζονται στη δίνη του να  καλυφθούν οι ανάγκες των περισσοτέρων χωρίς οι ίδιοι να έχουν κάποιο κίνητρο για να προχωρήσουν βήματα πιο μακριά. Το αποτέλεσμα είναι να βαριούνται στο μάθημα, να αδιαφορούν και εν τέλει να το απαξιώνουν, αφού δε βρίσκουν ενδιαφέρον σ’ αυτό.

 

ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης