Η Bugatti Chiron

Η Bugatti Chiron είναι ένα διθέσιο σπορ υπεραυτοκίνητο (supercar) υψηλών επιδόσεων, που κατασκευάζεται από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Bugatti Automobiles S.A.S. από τις αρχές του 2016. Το μοντέλο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 1 Μαρτίου 2016, ως ο διάδοχος της Bugatti Veyron του 2005 - 2015, και οι πρώτες παραδόσεις έγιναν τον Αύγουστο. Σε αντίθεση με τα 450 αντίτυπα της Veyron, η Chiron θα παραχθεί σε 500 αντίτυπα. Μέχρι το Μάρτιο του 2020 είχαν παραχθεί τα πρώτα 250Το μοντέλο ονομάστηκε Bugatti Chiron (γαλλικά: Σιρόν, αγγλικά: Τσιρόν) προς τιμήν του Louis Alexandre Chiron (1899 - 1979), ο οποίος ήταν εργοστασιακός οδηγός της Bugatti κατά τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Μάλιστα σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Bugatti (Μπουγκάττι) που είχε γίνει σχετικά με την επιλογή του ονόματος, ήταν ο καλύτερος οδηγός αγώνων παγκοσμίως στην εποχή του, και το όνομά του έχει συνδεθεί με την ιστορία της Bugatti όσο κανενός άλλου οδηγού αγώνων.Επιπρόσθετα, η επιλογή αυτή επανέφερε την ονομασία του αρχικού πρωτότυπου Bugatti 18/3 Chiron του 1999, πάνω στο οποίο βασίστηκε η Bugatti Veyron.

Η Chiron εξελίχθηκε υπό άκρα μυστικότητα και ως πρότζεκτ ύψιστης σπουδαιότητας, καθώς είχε σκοπό να αναλάβει τον βαρύ ρόλο να αντικαταστήσει την μυθική Veyron. Για την ακρίβεια, η Veyron είχε προκαλέσει τόσο μεγάλη αίσθηση στον Τύπο αυτοκινήτου και στο ευρύ κοινό, σε παγκόσμια κλίμακα, που ο διάδοχός της θα είχε να αναλάβει ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο. Μάλιστα η Veyron ήταν το πρώτο στην ιστορία αυτοκίνητο έκδοσης δρόμου που έσπασε το όριο ταχύτητας των 400 km/h (248,6 mph), ενώ στα περισσότερα έτη παραγωγής της, έφερε τον άτυπο τίτλο του ταχύτερου μοντέλου πολιτικής έκδοσης, καθιστώντας ακόμα δυσκολότερη τη δημιουργία ενός εντυπωσιακότερου διαδόχου.

Το νέο μοντέλο βασίστηκε σε μια ανανεωμένη έκδοση της ανθρακονημάτινης πλατφόρμας της Veyron, όπου το 92% των εξαρτημάτων της είναι νέα ή βελτιωμένα, έτσι ώστε να αυξηθεί η ακαμψία και να μειωθεί το βάρος. Επίσης διατήρησε τον γνωστό W16 κινητήρα 7.993 cm³ με τα 4 turbo, με σημαντικές όμως βελτιώσεις, ανεβάζοντας έτσι την συνολική ισχύ της στους 1.500 ίππους και την ροπή στα 1.600 N·m.

Η παρουσίαση της Bugatti Chiron στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύη στις 1 Μαρτίου 2016.

Αρχικά η Chiron επρόκειτο να παρουσιαστεί στα τέλη του 2015, όμως η παραίτηση του Ferdinand Piech μετέφερε τα σχέδια για το 2016. Τελικώς, η Chiron παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, αρχικά σε μικρό κύκλο δημοσιογράφων, στις 29 Φεβρουαρίου 2016, και επίσημα στις 1 Μαρτίου, ενώ οι πρώτες παραδόσεις έγιναν μέσα στον Αύγουστο. Σε αντίθεση με τα 450 αντίτυπα της Veyron, η Chiron θα παραχθεί σε 500 αντίτυπα και μάλιστα τα 200 είχαν ήδη προ-πωληθεί μέχρι την πρώτη παράδοση,[2] με υποχρεωτική προκαταβολή 200.000 € από τον Δεκέμβριο του 2015, ενώ η εμπορική της τιμή προ των φόρων ανέρχεται στα 2,4 εκατομμύρια € (ευρώ).[3]

Ο αρχικός στόχος για τον ετήσιο αριθμό παραγωγής ήταν στα 100 αντίτυπα, αλλά στην πράξη ο ρυθμός ήταν βραδύτερος και στις 23 Μαΐου 2018 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε την 100-στή Chiron, καθώς και ότι ο ρυθμός παραγωγής το 2017 ανήλθε στα 70 αυτοκίνητα ετησίως. Σύμφωνα με την Bugatti, σε σχετική ανακοίνωση το 2017, ο χρόνος που απαιτείται για την παραγωγή του κάθε αντιτύπου της Chiron είναι 6 μήνες, κατά τον οποίο 20 μηχανικοί της εταιρείας συναρμολογούν στο χέρι τα περισσότερα από τα 1.800 μέρη της κάθε Chiron. Μέσα στο 2018 προστέθηκε και η εκδοχή με οροφή targa, που αντικατέστησε την αντίστοιχη Veyron Grand Sport του 2009 - 2015.

Επίσημα, το 43% των Chiron θα διατεθούν στην Ευρώπη, το 26% στις ΗΠΑ και στον Καναδά, το 23% στη Μέση Ανατολή και το 8% στις άλλες χώρες της Ασίας και στην Ωκεανία.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης