Τα κορδόνια του, ντοκιμαντέρ, 2018, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

«Τα κορδόνια του»

Περιγραφή ταινίας:

Ο Μιχάλης, ο πρωταγωνιστής του ντοκιμαντέρ, είναι ένα παιδί με ήπιες διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού. Παρακολουθούμε την καθημερινότητά του στο σχολείο, που φοιτά ως μαθητής της Γ Γυμνασίου και στο σπίτι του με βοηθό τη μητέρα του και τον παππού του.  Ο Μιχάλης σταδιακά μαθαίνει να ξεπερνά δυσκολίες, όπως να δένει τα κορδόνια του και να πετυχαίνει μικρές νίκες, έχοντας ως στήριγμα την αγάπη των δικών του ανθρώπων.

Δραστηριότητα για τα θέματα του ντοκιμαντέρ

Ιδεολογία ταινίας

α) ο σεβασμός, η αποδοχή και η ευαισθητοποίηση πάνω σε θέματα διαφορετικότητας,

β) ο προσωπικός και οικογενειακός αγώνας των ατόμων με ειδικές ικανότητες

γ) η δύναμη της θέλησης που υπερνικά εμπόδια της καθημερινότητας,

δ) η ανάγκη συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Δραστηριότητα για την Έκφραση συναισθημάτων/ Πολιτιστικοί κώδικες

Οι μαθητές/τριες ρωτήθηκαν να πουν σε ποιο σημείο γίνεται η κορύφωση της ιστορίας, δηλ. ποιο είναι το πιο συναισθηματικά φορτισμένο σημείο και με ποια κινηματογραφικά ευρήματα το πετυχαίνει ο δημιουργός.

Οι απαντήσεις είναι οι εξής:

Στο τέλος της ιστορίας, στη σκηνή που το παιδί εκφράζει τις τρεις ευχές του και στη σκηνή με τα φαναράκια που αφήνονται ελεύθερα.

Τα κινηματογραφικά ευρήματα με τα οποία μεγεθύνεται το συναισθηματικό ενδιαφέρον των θεατών. Συγκεκριμένα εντόπισαν τα παρακάτω:

Α) Τα ουσιαστικά και περιεκτικά λόγια του παιδιού, που εκφράζουν λακωνικά τις ανάγκες του.

Β) Η φωνή του παιδιού, που διατυπώνει τις ευχές του, ενσωματώθηκε σε διαφορετικό πλάνο, δηλαδή στο πλάνο, όπου βρίσκεται στο κρεβάτι του και κοιμάται.

Γ) Το πολύ κοντινό πλάνο του παιδιού, ενώ σταδιακά εμφανίζεται σ΄ αυτό και η μητέρα, την παρουσία της οποίας αντιλαμβανόμαστε από τα μαλλιά της και το φιλί που δίνει στο παιδί της.

Δ) Το μαύρο που πέφτει στην οθόνη για λίγα δευτερόλεπτα και λειτουργεί ως ένα σημείο αμηχανίας για το αν τέλειωσε εκεί η ταινία ή θα ακολουθήσει και άλλη σκηνή. Επίσης διατυπώθηκε και η άποψη ότι μπορεί να συμβολίζει την νύκτα.

Ε) Η σκηνή στο προαύλιο του σχολείου, βράδυ, με τους συμμαθητές/τριες του να αφήνουν τα φαναράκια τους στον ουρανό και με αυτόν τον τρόπο να συμβολίζουν τη συμμετοχή τους στην πραγματοποίηση των ευχών του παιδιού.

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης