Μια μαθήτρια με πρόβλημα κώφωσης συνυπάρχει αρμονικά με τους υπόλοιπους συμμαθητές και συμμαθήτριες της στο δημοτικό σχολείο Εμπρόσνερου Χανίων χάρη στην πολύτιμη βοήθεια που προσφέρουν οι δύο δασκάλες τους. Η μικρή Ευαγγελία μαθαίνει τη νοηματική γλώσσα με τη βοήθεια της δασκάλας της παράλληλης στήριξης, η οποία παράλληλα τη διδάσκει και στα άλλα παιδιά της τάξης, ώστε να μπορούν να συνεργάζονται, χωρίς διαχωρισμούς με την Ευαγγελία.
Δραστηριότητα για την επέκταση του σεναρίου -Σκηνές και πλάνα
Πλάνο γεφύρωσης: η Ευαγγελία να βγαίνει από το σχολείο, κρατώντας το χέρι της μητέρας της.
Σκηνή: Σπίτι της Ευαγγελίας, στην τραπεζαρία, όπου υπάρχουν παιχνίδια, βιβλία ή υλικά ζωγραφικής.
Πλάνο: η κάμερα εστιάζει στη μητέρα, που κάθεται απέναντι από τον δημοσιογράφο. Η Ευαγγελία μπορεί να βρίσκεται κάπου στο χώρο, απασχολούμενη με κάτι.
Χρόνος: Απόγευμα, μετά το σχόλασμα.
Πρόσωπα:
Δημοσιογράφος (Δ): Ένας ευαισθητοποιημένος και προσεκτικός άνθρωπος, που έχει παρακολουθήσει την ιστορία της Ευαγγελίας στο σχολείο.
Μητέρα της Ευαγγελίας (Μ): Μια γυναίκα που αγαπάει βαθιά το παιδί της, έχει περάσει δυσκολίες αλλά πλέον νιώθει αισιοδοξία και ευγνωμοσύνη.
Διάλογος
Δ: (Χαμογελάει φιλικά) Κυρία Μαρία, σας ευχαριστούμε πολύ που μας δεχτήκατε στο σπίτι σας. Είδαμε στο σχολείο πόσο όμορφα έχει ενταχθεί η Ευαγγελία χάρη στην προσπάθεια των δασκάλων και των συμμαθητών της. Πώς είναι η καθημερινότητά της μόλις χτυπήσει το κουδούνι της λήξης; Τι γίνεται όταν γυρίζετε σπίτι;
Μ: (Παίρνει μια ανάσα, χαμογελάει συγκινημένη) Η αλήθεια είναι ότι το σχολείο έχει αλλάξει πάρα πολύ την καθημερινότητά μας, προς το καλύτερο. Παλιά, υπήρχε μια απομόνωση. Τώρα, η Ευαγγελία έρχεται γεμάτη εικόνες, γεμάτη λέξεις… γεμάτη νοήματα, για την ακρίβεια!
Μ: Μόλις γυρίσουμε, συνήθως θέλει να μου «πεί» τι έκανε. Προσπαθεί με τα νοήματα που μαθαίνει, με εκφράσεις, τις χειρονομίες να μου δείξει. Και εγώ προσπαθώ να καταλάβω. Αλλά πλέον, έχω μάθει και εγώ περισσότερα νοήματα, οπότε είναι πιο εύκολο.
B- roll Πλάνο: Κοντινό στα χέρια της μητέρας και της Ευαγγελίας καθώς «συνομιλούν» με νοήματα. Εστίαση στις εκφράσεις του προσώπου τους που συμπληρώνουν τα νοήματα.
Δ: Άρα, η επικοινωνία είναι πλέον πιο ανοιχτή και στο σπίτι;
Μ: Πολύ πιο ανοιχτή! Μπορεί πλέον να εκφραστεί με ευκολία για το αν είναι χαρούμενη, αν είναι στενοχωρημένη για κάτι μικρό που έγινε. Μπορεί να μου ζητήσει πράγματα με νοήματα. Αυτό για εμάς είναι πολύτιμο. Δε νιώθει την απογοήτευση που ένιωθε παλιά, που δεν μπορούσε να επικοινωνήσει.
Πλάνο: Μεσαίο πλάνο της μητέρας να παρακολουθεί την Ευαγγελία με αγάπη από μακριά.
Δ: Πώς είναι η ρουτίνα της το απόγευμα; Έχει καθόλου επαφή με συμμαθητές της εκτός σχολείου;
Μ: Έχουμε μια ρουτίνα. Κάνουμε λίγο επανάληψη αυτά που έμαθε στο σχολείο, με οπτικό υλικό. Παίζουμε. Κάνουμε βόλτες. Όσο για τους συμμαθητές της… αυτό είναι το πιο όμορφο. Έχουν έρθει παιδιά από την τάξη της να παίξουν σπίτι. Και προσπαθούν! Προσπαθούν να κάνουν τα νοήματα που τους έμαθε η δασκάλα. Είναι συγκινητικό να βλέπεις αυτά τα μικρά παιδιά να θέλουν τόσο πολύ να επικοινωνήσουν με την Ευαγγελία.
B- roll Πλάνο: παιχνίδι με συμμαθητές στο σπίτι και προσπάθειες επικοινωνίας με νοήματα.
B- roll Πλάνο: Κοντινό στην Ευαγγελία, να χαμογελάει πλατιά.
Δ: Τι σημαίνει για εσάς, ως μητέρα, αυτή η αλλαγή;
Μ: Σημαίνει τα πάντα. Σημαίνει ελπίδα. Σημαίνει ότι το παιδί μου δεν θα ζήσει απομονωμένο. Σημαίνει ότι ο κόσμος μπορεί να γίνει πιο συμπεριληπτικός, αν κάνουμε όλοι μια προσπάθεια. Αυτές οι δασκάλες… δεν υπάρχουν λόγια. Έδωσαν στην Ευαγγελία φωνή, με έναν διαφορετικό τρόπο. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο δώρο.
B- roll Πλάνα: Κοντινό στην οικογένεια της Ευαγγελίας.
: Εξωτερικό πλάνο έξω από το σπίτι της Ευαγγελίας να χαιρετούν προς την κάμερα.
Δ: Κυρία Μαρία, σας ευχαριστούμε θερμά για αυτή την ειλικρινή και συγκινητική συζήτηση.
Μ: Εγώ σας ευχαριστώ. Είναι σημαντικό να ακούγονται αυτές οι ιστορίες.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.Εντάξει