Η εκπαιδευτική διδασκαλία στην Ελλάδα

Άρθρο της μαθήτριας της Γ Λυκείου Παπαδοπούλου Άννας

Ως μαθήτρια της Γ Λυκείου θα ήθελα να εκφράσω την γνώμη μου σε σχέση με το θέμα της εκπαιδευτικής διδασκαλίας στη χώρα μας.
Θεωρώ μεγάλης σπουδαιότητας το ζήτημα εξορθολογισμού του εκπαιδευτικού συστήματος. Ξεκινώντας από τον πιο βασικό φορέα της παιδείας και γνώσης στο σχολικό πλαίσιο που είναι ο εκπαιδευτικός. Θα ήθελα να αναφέρω πως ο σημερινός εκπαιδευτικός κάτω από την πίεση της ύλης, αναγκάζεται να διδάσκει με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μην αφήνει περιθώρια σκέψης στα παιδιά παρά μόνο να τα φορτώνει διαρκώς με ασκήσεις, φυλλάδια αλλά και μη κατανοητές απόψεις. Σε αυτό τον τομέα λοιπόν καλό θα ήταν ο κάθε παιδαγωγός, να προσελκύει με τέτοιο τρόπο τους μαθητές έτσι ώστε να προσέχουν, να αναζητούν αλλά και να μαθαίνουν πως να ερευνούν κάθε τομέα του γνωστικού τους αντικειμένου.
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να εκπαιδεύσουν τα παιδιά να επιδιώκουν την συνεργασία και την ομαδική δουλειά, να τους παροτρύνουν να εργάζονται συλλογικά και μέσα από αυτό να μπορούν να εμπεδώσουν και να κατακτήσουν την ύλη του εκάστοτε μαθήματος. Ταυτόχρονα, να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, οπότε δε θα νιώθουν κούραση από τη μονότονη και καθημερινή δουλειά.
Επιπροσθέτως, θεωρείται πολύ σημαντικό ο κάθε παιδαγωγός να δημιουργεί ένα κλίμα χαράς αλλά και εμπιστοσύνης ανάμεσα στις σχέσεις των παιδιών και μαθητών αλλά και μεταξύ τους .
Μια ακόμη βασική παρέμβαση που θα μπορούσε να γίνει είναι στον τομέα της τεχνολογίας. Εξοπλίζοντας τις αίθουσες με υπολογιστές αλλά και με τα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα , θα μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να μεταλαμπαδεύσουν τη γνώση και οι μαθητές να την κατακτήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εντελώς απαραίτητη θεωρείται, η εισαγωγή ενός νέου μαθήματος επαγγελματικού προσανατολισμού που θα βοηθήσει παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων να ανακαλύψουν τις προτιμήσεις τους, τις ικανότητες τους, αλλά και να αποφασίσουν πιο επάγγελμα θα ακολουθήσουν. Χαρίσματα και δεξιότητες παιδιών, τα οποία ούτε τα ίδια γνωρίζουν πως έχουν, θα βγουν προς τα έξω και θα καλλιεργηθούν δίνοντας τους ευκαιρίες προσωπικής εξέλιξης.
Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω, πως ο άνθρωπος κατακτά τη γνώση σε όλη την περίοδο της ζωής του και μόνο με τα κατάλληλα ερεθίσματα και κίνητρα μπορεί να αναπτυχθεί σωστά. Ας δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους και να με αυτόν τον τρόπο, πολλοί από εμάς μπορεί να βρούμε και τα χαμένα μας “Γιατί”, την ευαισθησία της ψυχής και το πάθος για δημιουργικότητα και ζωή. Ας βάλουμε λοιπόν ως προτεραιότητα την μορφωτική μας καλλιέργεια και να επενδύσουμε με πολλαπλά μέσα σε αυτήν την ύψιστη τεχνολογία του μυαλού μας, με απώτερο στόχο την προώθηση του συνόλου προς ένα πιο ανθρώπινο και αυθεντικό αύριο.
Προτεινόμενα βίντεο:
1) Οι αλλαγές των εκπαιδευτικών προτύπων

2) Προτεινόμενο ντοκυμαντέρ
“The alphabet”

Επιμέλεια: Λειβαδιώτου Αναστασία – φιλόλογος

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης